Don Quijotte in crisis… (Video)

donquijotteundercover

Wakker worden is niet altijd even eenvoudig. Opeens kom je erachter dat helemaal NIETS in deze wereld is zoals je altijd dacht. 9/11 was een “inside job”, MH17 was een HOAX, de Aarde is geen zwevende bal in het oneindige niets en al het nieuws op TV en in de krant is FAKE.

foundation

Kortom; Je hele leven staat (tijdelijk) even helemaal op zijn kop en je gaat steeds meer dingen zien zoals ze werkelijk zijn. Het lijkt op een ritje in de meest enerverende “rollercoaster” ter wereld.

images (49)

Om alles een beetje te kunnen handelen en niet aan de drank of de drugs te geraken had ik het lumineuze idee iets te gaan doen aan mijn kennis van de klassieke muziek door klassieke gitaar te gaan leren spelen. Weg met die synthesizers en elektronische muziek, terug naar het menselijke, het akoestische. Tenminste dat dacht ik.

Weer bleek dat echt helemaal NIETS is wat het lijkt. Ik wist natuurlijk al lang dat al die beroemde zangers en zangeressen van de tell-lie-vision helemaal niet konden zingen en dat de stemmen elektronisch werden aangepast maar dat zou voor de klassieke gitaar toch niet gelden. Hoe naïef was ik weer eens.

Afbeeldingsresultaat voor klassieke gitaar

Zelfs de klassieke gitaar wordt al bespeeld door robots. Je mist weliswaar het menselijke tintje maar toch. WE LEVEN IN EEN RARE WERELD.

Plat datdanweerwel!!!

17 Reacties op “Don Quijotte in crisis… (Video)

  1. Don, haha ja guitaar spelen is niet makkelijk.
    DIe robot klinkt nergens naar, als ik dat mag zeggen…niet te vergelijken met ‘handmade’. Wellicht interessant voor een elektrische gitaar, maar dan nog…
    Volhouden ook doet het in het begin pijn. Met 2 of 3 akkorden en een beetje gevoel voor ritme, kan je al liedjes spelen. Sterker nog veel bekende songs bestaan maar uit een paar akkoorden. Blijven volhouden, leuk dat je het doet.!!
    Als je graag bescheiden wilt jammen hou ik me aanbevolen….. 😉 😀

    Liked by 1 persoon

    • Dat jammen lijkt me leuk! Thnx. Wie weet komt het er ooit van. Ben momenteel ondermeer bezig met het instuderen van Cavatina. Nogal pittig vind ik. Die zere vingers ken ik hahaha.

      Like

      • Ja zeker pittig…vooral ook om te onthouden haha,
        het zijn iig meer dan 3 akkorden, en ook nog op verschillende posities, een echte uitdaging, Don 🙂 😉
        Mooi stukje muziek trouwens, vol gevoel…

        Liked by 1 persoon

      • Laat de datum vooral ff horen, kan ik m’n drumstel of d’n Yembee er ook weer eens van langs geven, ben gek op jamsessies (die bescheiden zijn).
        Diep respect voor hen die hun verkrampte middenhandsbeentjes wel in de hand kunnen hebben en de snaren onder de duim/knie!

        Liked by 1 persoon

        • Haha, geweldig…een drummer!! 😉
          Grappig, wilde Don net ‘Redemption Song’ van Bob Marley ‘adviseren’ en toen kom ik hier en zie jouw reacties, mooi 🙂

          Like

          • Hallo Nika, ik merk dat je steeds in de moderatie komt. Ik weet niet hoe dat kan en probeer het op te lossen. Hou er dus rekening mee dat je reacties ietwat vertraagd verschijnen. Hoop op je begrip.

            Like

          • Dank je wel Don, maar wellicht komt dat omdat mijn e-mailadres waar ik je nieuwsbrief ontvang mijn officiële is, en die voor Nika aangemelde adres van unseen.is is…??

            Like

          • @Nika, welk instrument bespeel jij zoal? Een bassist erbij zou fijn zijn.
            Over minder bescheiden jamsessies gesproken:

            wel een mooie locatie ook voor de akoestiek

            Like

          • @ Beer
            Ik speel gitaar (akoestisch), akkoorden en een beetje tokkelen…als het niet te ingewikkeld wordt zou ik eventueel bas kunnen proberen, maar heb nog geen ervaring ermee behalve al in mijn handen gehad… kennis van basis ritme op 4 en 3 op een drumstel (langer geleden), blokfluit… 😀
            Ben meer of minder autodidact, dus geen klassieke opleiding of zo. Ben een amateur (komt van amare)…
            Was jaren met muzikant samen…maar dat is een ander verhaal… 😉

            Liked by 1 persoon

          • Van die leermeesters heb je tegenwoordig online voor ieder instrument, de gemakken van het internet.
            Vroeger was niet álles beter, ben bv bijna van m’n blokfluitles/muziekschool-trauma af.
            Vrijdenkend creatief jammen leer je iig niet op het conservatorium (eerder het tegenovergestelde) net als op andere scholen nog wel eens het geval is.
            Een basis uitleg om dingen niet “fout” aan te leren, of goeie tips en trucs voor een leuke start zijn wel handig (wat is fout als het toch klinkt?)…

            Ook een leuke om te oefenen:

            Like

          • Ben het wel met Nika eens dat je vooral de servo’s en ander technisch LEGO geschuif van de robot hoort als een soort hyperventilatie-beademingsmachine-ritmebox ipv de snaren (waar het om te doen was).
            Niks mis met samples en maffe geluidjes in muziek, vooral als je ze zelf opneemt op straat, studio of in de natuur, maar ook hier is er weer het gemak van de digitale snelweg (knip en jat)…
            Gedoseerd kan zelfs een ouwe printer muzikaal zijn steentje bijdragen bleek al in de jaren 90:

            Like

Geef een reactie. NB De meningen verkondigd en de links die gedeeld worden in de reacties zijn de persoonlijke meningen van individuele scribenten en vertegenwoordigen niet noodzakelijkerwijs de mening van Don Quijotte.

