Platte Aarde-Rob Skiba-Amsterdam

 

Deel 2

11 Reacties op “Platte Aarde-Rob Skiba-Amsterdam

  1. Ik moet toegeven weer wat geleerd te hebben van deze video’s. Waar ik toch mee worstel is dat deze mosjeu gelooft. Geloven betekent niet weten. Zonder schromen komen Christus en atoombommen voorbij als zijnde feiten, elementen die hoogst waarschijnlijk nooit hebben bestaan. Het thema van de presentatie is bijbels; wat als de bijbel ook slechts een radertje in het grote bedrog is? Waar Skiba niet bij stilstaat is dat zijn leidraad niet ruim 5000 jaar geleden werd opgetekend. En derhalve geen wetenschappelijke referentie is. Ongeacht hoeveel congruenties met historische en actuele gebeurtenissen er in beschreven worden.
    Maar dat we met z’n allen op astronomische schaal belazerd worden staat buiten kijf.

    Like

    • Dank voor je reactie @Leto. Ikzelf kom ook niet vanuit die religieuze hoek maar ik vind het toch belangrijk ook hun invalshoek en commentaar hier mee te nemen. Rob Skiba is wat mij betreft een topper uit die hoek en hij doet de platte Aarde beweging alleen maar goed denk ik. Ik ben inmiddels 100% overtuigd van het Geocentrische model maar teveel mensen nemen (nog) niet de moeite er zich eens volledig in te verdiepen agv cognitieve dissonantie. Daarom deze filmpjes vanuit bijbels perspectief.

      Like

      • Don, in plaats van antwoorden te vinden komen er, naar mate ik meer informatie verkrijg, steeds meer vragen naar boven.
        Is de Aarde een bol of een schijf?
        Ik weet het niet.
        Ik zie voor beide modellen sterke argumenten.
        N.b. “argumenten” want een sluitend bewijs voor één van beide stellingen is er niet.
        Of misschien is dat er wel maar wordt dat angstvallig voor ons verborgen gehouden.
        Ik ben er van overtuigd dat er lang geleden op deze Aarde zeer grote mensen hebben geleefd, die ook redelijk tot zeer ontwikkeld waren.
        De piramides, Sfinx en de Paaseiland-beelden zijn voorbeelden van bouwwerken die duiden op het bestaan van intelligente wezens die fors uit de kluiten waren gewassen.
        Het Russische Laboratory of Alternative History heeft aangetoond dat pre-historische steenbewerkingen in o.a. Egypte en Z-Amerika een technologie aantonen die wij met al onze kennis en machines niet beheersen of zelfs maar benaderen.
        In het Egyptische Abydos zijn afbeeldingen van vliegtuigen, helikopters, duikboten en hovercrafts te bewonderen.
        Tezamen met genetische gedrochten.

        Deze planeet is een merkwaardig oord.
        Welbeschouwd is alles wat wij aanmerken als “realiteit” niet meer dan een complex samenspel van trillingen en bijbehorende krachtvelden.
        Materie is een illusie, het is slechts een manifestatie van krachtvelden.
        Immers kan je niet eindeloos doorgaan met klieven of separeren van wat wij materie noemen.
        Er komt daarentegen wel een einde aan in de vorm van een krachtveld cq. trilling.
        Waar die vandaan komen is het volgende vraagstuk.
        Ik zie scalaire velden als een begin om dit alles te verklaren.
        Als je de componenten van een trilling of golf bij elkaar optelt is de som nul, niets.
        Wij kunnen dit zelf simuleren met wisselstroom.
        Opgeteld is de som van wisselstroom nul.
        Toch is het energie die andere energie kan beïnvloeden.
        En we hadden energie nodig om “niets” te maken.

        Dit soort dilemma’s vervolgt zich ook in de vraag wie een god gemaakt heeft, aangenomen dat goden bestaan.
        Daar staan religieuzen zelden of nooit bij stil.
        Begrijpelijk, zulks ondermijnt hun levensbeschouwing.
        Zonder verder onderzoek of argumentatie stellen religieuzen dat god bestaat en daar valt verder niet over te discussiëren.
        Tot zover de illusie intelligentie…
        Zoals ik eerder zei: “geloven betekent niet weten.”

        Skiba benadert het dilemma vanuit zijn invalshoek, religie.
        Dat is juist de valkuil want religie is gebaseerd op niet weten.
        In mijn opinie is het nog erger, het is gebaseerd op doelbewuste hersenspoeling.
        Er zijn geen historische of archeologische bewijzen voor Adam & Eva, Kaïn & Abel, Noach, Abraham, Jezus, Mohammed, Buddha, Hindoe-goden en weet ik veel hoeveel vermeende opperwezens en profeten verondersteld worden hier te hebben rondgelopen.
        Het enige dat reëel is als artefact zijn Paaseiland-beelden, piramides, de Sfinx, metershoge vazen op Kreta, granieten kisten van 20 ton die zonder enig spoor van lasers zijn uitgehouwen met exact rechte hoeken, enorme beelden in Thebe, Abu Simbel, gigantische tempels in Z-Amerika, Cambodja, et cetera.
        Wij worden gepiepeld.
        Belazerd, bedonderd, voor de gek gehouden, voorgelogen.
        In het kwadraat.

        Ik kan er geen sluitende theorie aan ontlenen, helaas.
        Ik weet het niet.
        Zijn er aliens in het spel?
        Is het toeval dat een week in de Maya-kalender (9 dagen) exact zoveel minuten bevat als de tijd in jaren tussen de maximale afstand van de Zon en Sirius en de minimale afstand?
        Iets speelt hier een vuil spel en is oppermachtig maar toch weer niet.
        Wat hier liegt en bedriegt kan niet overheersen zonder instemming van de overheersten.
        Om dat te bereiken wordt gelogen, bedrogen en ge-hersenpoeld.
        Met als gevolg dat we nog steeds niet weten of de rots waar we op ronddarren bolvormig of plat is.
        Ain’t that a bitch?

        Liked by 1 persoon

        • @Leto Je weet denk ik dat ook ik niets van religies moet hebben. Je reactie is echter voor mij net de uitdaging om daar eens over te gaan schrijven. Door alles wat er op mijn pad kwam werd ik een beetje lethargisch en dook volledig weg in denken en muziek leren. Muziek is iets magisch kan ik je vertellen.

          Like

Geef een reactie. NB De meningen verkondigd en de links die gedeeld worden in de reacties zijn de persoonlijke meningen van individuele scribenten en vertegenwoordigen niet noodzakelijkerwijs de mening van Don Quijotte.

