Als je in een relatie zit en je bent wakker, maar je partner niet…

Wanneer mensen wakker worden en beginnen in te zien dat ze al die jaren zijn voorgelogen, dan kan dit ook voor de nodige problemen zorgen.

“Hoe vertel je iemand dat als je dat zelf weet.. en dat je het WEL MOET VERTELLEN….dat je zelfs bereid bent om je relatie op het spel te zetten..”

Als je eenmaal wakker geworden bent, dan is er nooit meer een weg terug. Wat nu als je in een gelukkige relatie zit, maar je partner wil niets weten van al die bijzonder dingen die jij hebt ontdekt en graag wil vertellen?

Dit is een situatie die misschien voor veel lezers herkenbaar zal zijn en die dan ongetwijfeld voor de nodige problemen zal zorgen.

Zo ook voor één van onze lezers die het volgende schreef (dank!):

Maar ’t is zover.

Ik kan niet langer meer samen leven met degene van wie ik hou.. Waarom? De spanning tussen onze perceptie hoe de wereld ik elkaar zit is de oorzaak.

We waren juist bij elkaar omdat we elkaar aanvulden..dat wil zeggen..ik drink..zij niet..ik introvert..zij extravert etc. Maar nu….

Sinds een jaar vertel ik haar dat de wereld niet in elkaar zit zoals het ons is geleerd. Hoe weet ik dat? Das moeilijk te zeggen..is dat het wakker worden van mij?

Hoe vertel je iemand Dat de aarde niet meer rond is Dat de vogels niet meer vliegen En de zon niet langer schijnt…

Hoe vertel je iemand dat alles wat ze denken en geleerd hebben een leugen is?

Hoe vertel je iemand dat als je dat zelf weet..en dat je het WEL MOET VERTELLEN….dat je zelfs bereid bent om je relatie op het spel te zetten..

Hoe doe je dat?

Het kan dus niet…het is zover. We zijn uit elkaar.

Hoe kan liefde dit niet overleven? Een groot paradox voor mij…

En zo kan je op een gegeven in een positie terechtkomen, waar je keuzes moet maken. De bovenstaande situatie komt misschien wel vaker voor dan je denkt.

Je houdt van iemand, bent in principe gelukkig met de ander, maar je kunt niet echt praten over de dingen die jij hebt ontdekt en die je leven drastisch hebben veranderd.

De partner kan er ook geen touw meer aan vastknopen, want hij/zij is nog altijd degene die hij/zij altijd was, jij bent degene die is veranderd. En wanneer jij dan gaat proberen je partner “te bekeren”, heeft dit waarschijnlijk een averechts effect.

Iedereen zal uiteindelijk wakker worden, alleen gebeurt dat bij de één wat sneller dan bij de ander en is het een proces wat niet te forceren is. Het gebeurt bij iemand als diegene daar klaar voor is, niet eerder en niet omdat een partner in een relatie dat wil afdwingen.

De lezer in bovenstaande situatie heeft, gelukkig, een soort compromis weten te bereiken, iets dat niet altijd zal lukken.

Het zijn een paar zware dagen geweest en ik heb wederom behoorlijk wat moeten nadenken.

Ik (of eigenlijk we) hebben besloten het nog niet op te geven. Ik probeer mijn vriendin de komende tijd “niet te vermoeien” met mijn waarheid.

Zelf ga ik ook proberen het wat los te laten.

Eerlijk gezegd weet ik niet of het de juiste manier is, maar het is op dit moment de enige optie lijkt het.

Ik wil toch samen verder.

We gaan zien wat er van komt.

Als er andere lezers die vergelijkbare ervaringen hebben of tips over wat je in een dergelijke situatie zou kunnen doen, dan horen wij dat graag.

Bron: http://www.niburu.co/ (Van harte aanbevolen)

8 Reacties op “Als je in een relatie zit en je bent wakker, maar je partner niet…

  1. Mijn reactie: De man die in mijn leven komt en denkt mij te overheersen schiet ik dood. De eerste dag. En dan ga ik koffie drinken. Aan de Rothschildt Boulevard. Nr 1.

    Like

  2. Wat een haat weer. Binaural beats in combinatie met pink of white noise doet wonderen nee echt, 8hz tot 14hz verschil tussen beide sinusgolven brengt je in een alpha staat (rustig nadenken).
    Ziva en de Wit kunnen een Delta sessie doen 0.1Hz tot 4 Hz (diepe slaap) om heftige trauma’s te verwerken.
    Benodigdheden , hoofdtelefoon, oscillator of synthesizer, een opnameapparaat analoog of digitaal en een frequentiemeter.
    Het brengt je beide hersenhelften in balans, het mannelijke en het vrouwelijke.

    Liked by 2 people

Geef een reactie. NB De meningen verkondigd en de links die gedeeld worden in de reacties zijn de persoonlijke meningen van individuele scribenten en vertegenwoordigen niet noodzakelijkerwijs de mening van Don Quijotte.

