De platte Aarde- Het begin van een wereldwijde revolutie…

Sinds eind 2013 verdiep ik me in de platte Aarde. Sinds 2015 schrijf ik erover. Vele vaste volgers verlieten mijn blog, anderen kwamen er voor terug. Inmiddels ben ik 100% overtuigd van een platte Aarde en doen alle verwensingen mij dus ook niets meer. Mensen als Martin Vrijland, gedreven door luiheid en domheid, zijn het inmiddels eigenlijk helemaal niet meer waard om er over te schrijven. Laat ze lekker naar de ringen van Saturnus kijken en daar de meest fantastische verhalen over schrijven om zo donaties van domme lezers binnen te harken. Ben wel benieuwd hoe de mensen voor 1500 a.c., dus voor de ontdekking van de telescoop, Saturnus met zijn ringen konden zien om op basis van dat de Saturnus cult te ontwikkelen.

monk-759x500 (2)

Veel mensen begrijpen niet hoe je aan bovenstaande foto kunt zien dat de Aarde NIET bol is. Velen houden een liniaal langs de horizon om te kijken of die recht is. Dat kan natuurlijk niet met een horizon die 360 graden om je heen draait. Het gaat erom dat de horizon vanaf deze hoogte, ca. 4000 mtr. waarbij je 235 km ver kunt kijken, zou moeten afzakken door de bolling van de Aarde (kimduiking). Dat doet de horizon niet want die blijft altijd op ooghoogte van de observator. De Aarde is dus GEEN globe maar zo plat als een pannenkoek. Dit zou alleen al genoeg bewijs moeten zijn.

Wat gaat er gebeuren als genoeg mensen de ware platte vorm van de Aarde zullen begrijpen? De NASA exit! ESA Exit! Wetenschap exit! Vaticaan en de protestanten exit als bedenkers van deze globehoax. Kortom dat wordt een wereldwijde revolutie en “paradigm shift”.

Ik begrijp dus niet dat revolutionair Micha Kat geen aandacht besteedt aan de platte Aarde. Of zal die ook de mind van een exact wetenschappelijk opgeleide  nerd hebben, bang voor cognitieve dissonantie en bereid de grootste leugen van deze tijd met zijn leven te verdedigen als gevolg van een leven vol indoctrinatie en mind control?

Ik begon als nihilist en atheïst met dit blog zo als je nog kunt nalezen. Nihilist en atheïst ben ik niet meer. Wat dan wel? Zoekende, wars van religie.

Hieronder een filmpje van een soortgenoot van Micha Kat die wel bereid is tot nadenken en heroverweging. 😉

193 Reacties op “De platte Aarde- Het begin van een wereldwijde revolutie…

  1. “De wanen van Donquijotte

    De blog
    https://donquijotte.wordpress.com/2016/07/12/de-platte-aarde-het-begin-van-een-wereldwijde-revolutie/
    staat bol van het op drijfzand gebouwde platte-aardegeloofje en van het geloofje dat de wetenschap één groot complot is. En dat niet alleen. Dat blog staat ook bol van allerlei andere maffe, totaal niet feitelijk onderbouwde geloofjes. Bijvoorbeeld dat er op 11 september 2001 nooit vliegtuigen zijn gekaapt en dat de holocaust nooit heeft plaats gevonden.

    De afgelopen tijd heb ik op dat blog een aantal commentaren op het platte-aardegeloofje geplaatst. Ik werd daar geregeld voor alles en nog wat uitgemaakt. De beheerder van dat blogje, domme Don, vond dit allemaal prachtig.

    Op een gegeven moment etaleerde de beheerder van het blogje, domme Don dus, zijn holocaustontkenning. Ik wees hem erop dat holocaustontkenning en antisemitisme hand in hand gingen. De man ontplofte. Ik noemde het beestje, of beter het beest, bij zijn naam. En dat mocht niet. Hij dreigde mij direct met een ban en schreeuwde tegen mij dat ik geloofjes geen geloofjes mocht noemen. Hij zocht een stok om mij te slaan.

    Ondertussen verscheen er een bende antisemieten op zijn blog. Daartegen trad domme Don niet op. Hij vond het prachtig dat iemand onvervalst zijn onvervalste jodenhaat uitte.

    Ik heb domme Don er nog vriendelijk op gewezen dat hij zich op een gevaarlijk hellend vlak bevond omdat hij de holocaust-ontkenning omarmde. Voor je het weet, schreef ik, zit je tot je nek in het antisemitisme. En ik vroeg hem zijn holocaustontkenning te heroverwegen. Toen sloeg hij volkomen door. Hij liet alle schijn van enige tolerantie varen en ontzegde mij de toegang tot zijn blogje. Leve de intolerantie. Maar rabiate, virulente antisemieten zoals een zekere Knowtoomuch werd geen strobreed in de weg gelegd.

    Holocaustontkenning is haast nog dommer dan het platte-aardegeloofje en is in elk geval gevaarlijker.

    Het platte-aardegeloofje en de holocaustontkenning gaan vaak samen. Soort zoekt soort, onzin zoekt onzin. Een Eric Dubay bijvoorbeeld verkondigt de platte aarde en is een fan van Hitler.

    Vr. gr.
    Mijnbroer

    Bron: http://aardeisnietplat.blogspot.nl/2016/04/flat-earthers-zijn-intolerant.html#comment-form

    Ik dacht, ik post dit maar even – aangezien Mijnbroer hier is verbannen. Dit laat toch weer duidelijk zien dat platte-aarde gelovigen inderdaad niet echt tolerant zijn. Zo blijkt maar weer.

    Like

    • Dank je wel voor het bewijzen hoe manipulatief jij maar vooral @Mijnbroer bezig zijn .. Een ieder kan alles hier gewoon nalezen en zien dat jullie betaalde trollen moeten,moeten zijn, betaald vanuit Brussel en ook voornamelijk werkzaam vanuit België .. Leuven en Brussel .. Tja Ipsyllon hoort ook bij jullie .. @Cheeta

      Liked by 1 persoon

        • Hoe is het dan mogelijk dat ze in New Zealand de maan dan op zijn kop fotografen. Daar wel eens over nagedacht.
          Nog 1.
          Waarom zien ze in Argentinië Nibiru wel en wij op het noordelijk halfrond niet? (PS is vorige week gefilmd)
          Daarnaast weet ik dat de Aarde een bol is, omdat ik het zelf meerdere malen heb gezien. Op verschillende manieren.
          Sorry dat ik het zeg maar wat laten jullie je gek maken met deze Door CIA in de wereld gebrachte psy-op.

          Like

          • @Loki Plak eens een afbeelding van de Maan in het midden van je woonkamer tegen het plafond. Kijk dan eens vanuit 2 tegenovergestelde plaatsen in je woonkamer naar de tegen het plafond geplakte Maan. Je zult het omgekeerd zien. I rest my case. Welkom overigens. Vanaf je eerste reactie kun je zonder moderatie verder reageren. Lever kritiek, stel onmogelijke vragen, ik zal je erom waarderen.

            Like

      • @Don

        Hiermee laat je toch goed blijken hoe ver jouw complotdenken gaat en hoe gemakkelijk (simplistisch) jij overal bewijzen denkt te zien. We zijn trollen en worden ervoor betaald? Is dat wat jij werkelijk denkt? Hoe triest! Ik ben gewoon een platte aarde scepticus, geloof niet in dezelfde onzin waarin jij gelooft en schrijf daarover. En weet je, in krijg er geen cent voor.

        Like

  2. Don,
    Ik heb nog steeds een paar items die ik niet kan verklaren, jij wel?
    1. Als de Aarde plat is met de zon en maan erboven draaiend en het donker wordt op de ene helft van de platte Aarde omdat het zonlicht niet ver genoeg reikt om de hele platte Aarde te verlichten, hoe kan datzelfde licht dan wel de maan boven dat donkere deel van de Aarde bereiken?
    2. Als schepen aan de horizon verdwijnen doordat ze steeds kleiner projecteren dankzij perspectief, waarom worden de zon en maan boven een platte Aarde die steeds verder van ons wegdraaien tot ze niet meer te zien zijn dan niet ook kleiner volgens hetzelfde principe van perspectief? De ondergaande zon is net zo groot als de zon recht boven ons.
    3. Als zon en maan in een soort van spiraal ronddraaien boven een platte Aarde en het licht van de zon dat niet meer op een bepaalde plek van die Aarde toch de daarboven draaiende maan kan verlichten (vraagstuk 1), hoe kan je van onderaf dan de gehele zijkant van de maan zien? Dat kan alleen vanaf een locatie waar het nog licht is.
    4. Wat veroorzaakt zon- en maansverduisteringen als beide objecten samen ronddraaien boven een platte Aarde?
    5. Welke kracht doet de zon boven een platte Aarde een half jaar dicht rond de centrale Noordpool draaien en daarna een half jaar dicht langs de buitenrand van de platte Aarde draaien? En dat jaar in, jaar uit?

    Voorts ga je kort door de bocht in je reply aan Loki over de maan.
    De maan die boven een platte Aarde ronddraait is zonder twijfel rond want we zien verticaal en horizontaal een cirkel die horizontaal “wiebelt” zodat we meer dan 180° van het maanoppervlak kunnen zien.
    Het plakken van een 2-dimensionale afbeelding op een plafond is daarom niet te vergelijken met het ophangen van een 3-dimensionale bol aan het plafond. Als je dat doet zal je in de platte kamer altijd dezelfde bovenkant en onderkant van de bol waarnemen. Je argument richting Loki klopt helaas niet.

    De Dogon in Mali kennen de dubbelster Sirius al duizenden jaren.
    Zonder telescopen. De Sumeriërs beeldden het hele zonnestelsel af zonder telescopen. Inclusief de verdwenen planeet tussen Mars en Jupiter. Wie voor ons op deze Aarde verbleef kon meer dan wij nu. Zoals piramides bouwen, graniet zagen met enorme zagen en vervolgens de rest afbreken of het piepschuim was. Ken je de docu’s van het Laboratory of Alternative History? Verbluffend maar niet minder waar. Wij mensen zijn niet de eerste intelligentie op deze Aarde. En voorwaar niet de meest ontwikkelde in de Aardse geschiedenis. En dat besef wordt al millennia geprobeerd bij ons weg te houden. Ik zou me daar drukker over maken dan over rond/plat.

    Like

Geef een reactie. NB De meningen verkondigd en de links die gedeeld worden in de reacties zijn de persoonlijke meningen van individuele scribenten en vertegenwoordigen niet noodzakelijkerwijs de mening van Don Quijotte.

