Zaak Marianne Vaatstra; Hans Mauritz, oplichter?

Oplichter? Fraudeur? Medewerker OM?

Hans Mauritz. Oplichter? Fraudeur? Medewerker OM?

Onlangs is bekend geworden via een aankondiging op het blog van Wim Dankbaar dat er een einde is gekomen aan de samenwerking tussen hem en Hans Mauritz. Klik hier

Presentatie "Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra"

Presentatie “Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra”

Nu had ik in een eerder blog reeds mijn twijfels geuit omtrent de werkwijze van Wim Dankbaar en het bewust aansturen op daderschap van een asielzoeker Ali Hassan waarbij andere scenario’s, welke in mijn ogen ook realistisch te noemen waren, volledig afgeserveerd werden. Dit standpunt neem ik nog steeds in.

Na vanaf de zijlijn de breuk gevolgd te hebben heb ik besloten me wat verder te verdiepen in de handelswijze van Hans Mauritz. Hiertoe stelde ik een aantal betrokken mensen wat vragen. Echter alle reacties die binnenkwamen, er zat niets van Hans Mauritz tussen.

Uit mijn kleine onderzoek is echter wel duidelijk geworden dat Wim Dankbaar slachtoffer is geworden van rasechte oplichtingspraktijken van Hans Mauritz. Dit neemt echter niet de schuld weg bij Wim Dankbaar. Hij verbond immers ook zijn naam aan de uitspraken gedaan in het boek. Het grootste verwijt dat ik Wim Dankbaar maak is dat hij met de notarieel gedeponeerde getuigenverklaringen schermde zonder die ooit zelf gezien te hebben. Het had toch in de lijn der verwachting gelegen dat wanneer je je naam aan de inhoud van een boek verbindt je de inhoud checkt. Dat verzuimde Wim. Zou dit bewust gebeurd kunnen zijn? Zou Hans Mauritz door derden (OM) ingezet kunnen zijn om het werk van Wim Dankbaar en ook Andre Vergeer te torpederen?

gre

Klik op foto voor verhaal Gré Oomen op http://www.louishagemann.nl/

Of Wim Dankbaar de zaak aantoonbaar heeft laten klappen kan ik niet bewijzen. Tegen Hans Mauritz spreken wel een aantal zaken. Zo was hij door grote schulden bij (gerechts)deurwaarders al in een mogelijk chantabele positie terecht gekomen. Ook was het gedrag van Hans Mauritz inzake Gré Oomen zeer discutabel. Ook hier waren grote geldsommen mee gemoeid en manoeuvreerde Hans Mauritz zich heel gewiekst binnen als afhandelaar van de nalatenschap. Aan deze zaak die verbonden was aan de bouwfraude en ook aan een moord, waarvoor iemand (waarschijnlijk) onschuldig (Louis Hagemann (klik voor site)) een levenslange gevangenisstraf uitzit, zitten vele haken en ogen die Hans Mauritz zeer wel in een chantabele positie hebben kunnen brengen.

Bovenstaande in ogenschouw nemend denk ik dan ook dat Hans Mauritz in september 2013 bewust is ingezet door OM of andere hooggeplaatste personen om het boek van Wim Dankbaar, en Wim Dankbaar zelf, onderuit te halen. Dit heeft alleen maar zin als er bezwarende stukken in het boek staan. Dat hoeft niet perse de daderschap van Ali Hassan te zijn of de betrokkenheid van Ludger Dill of Wolfgang Hebben. Mijn intuïtie zegt me dat er veel grotere belangen spelen. Lees hiervoor mijn vorige blog (klik hier). Veel grotere belangen waardoor er aan het onderzoek van justitie destijds niet getwijfeld mag gaan worden door het werk van Wim Dankbaar.

9200000022439275

Ik hoop dan ook dat het boek over de moord op Marianne Vaatstra geschreven door Wim Dankbaar niet een stille dood sterft. Ik hoop dat Wim het boek zal aanpassen en via een andere uitgever opnieuw op de markt zal brengen. Ook een gratis publicatie op het internet zou een mogelijkheid moeten zijn. Van Wim Dankbaar heb ik echter vernomen dat hij geen kans ziet deze hele affaire te verwerken en de zaak weer op de rails te krijgen. Dit sterkt dan weer mijn gevoel, dat ik eerder uitte, dat ook Wim Dankbaar in opdracht van derden de hele Marianne Vaatsra zaak moest afleiden van de werkelijke hooggeplaatste daders. We leven in een rotte maatschappij!!!

 

 

Advertenties

125 Reacties op “Zaak Marianne Vaatstra; Hans Mauritz, oplichter?

  1. Zeer hooggeplaatsten daders, inderdaad Don, Zeeeeeeer hoog, maar ik zou eerder zeggen:
    ZEEEEEEER LAAG!!! Schurken dus.
    Het woord koninklijk zou ik graag zien vervangen door
    ‘kreumekrimelijk’.

    p.s. .. lijkt een woordspelletje, maar basaler en directer kan ik het niet zeggen… 😦

    Like

    • We hoeven het niet over alles eens te zijn @Paula. Daarom heb ik een blog waar iedereen ook via de reacties zijn/haar mening kan geven. These, antithese en uiteindelijk misschien synthese.

      Like

  2. Duidelijk verhaal.
    We moeten nu ook eens goed uit gaan zoeken wat de supergetuige in de videos heeft gezegd (staan deze nog op het net of zijn deze door JDTV op zwart gezet?) en hoe deze uitspraken in het verslag/verhaal dat Tom Couzy daarvan gemaakt heeft in de twee Capoditutticapi-delen.
    In het Couzy verslag staan bijvoorbeeld persoonverwisselingen in het Nederlandse criminele milieu die duidelijk niet kunnen kloppen en de vraag is of de supergetuige dat ook zo gezegd dan wel bedoeld heeft. En zo zijn er vast nog meer (mogelijke) discrepanties tussen het originele verhaal in de video(s) en het verslag van Couzy.
    Ook de rol van Wim Dankbaar bij de latere steeds negatievere bejegening van de supergetuige in de nieuwe media (door o.a. Kat en vooral Dankbaar en Boudine Berckenbosch) moet daarbij nadrukkelijk aan de orde komen. Waarom eerst deze vrouw op handen dragen en enkele maanden (?) later haar tot op de grond toe afbranden? Is de supergetuige wellicht door de familie Poot of door de advocate van Baybasin naar voren geschoven? Waarom maakte met name Wim Dankbaar een 180 graden draai nadat hij eerst heel geinteresseerd was geweest in het verhaal deze voormalige advocate en ex vrouw van een lid van de betreffende vermeende maffiagroep.

    Like

      • Ik kan mij nog herinneren dat Dankbaar een aantal feiten van de supergetuige heeft gechecked, en dat die niet klopten. Daarop (oa?) baseert Dankbaar de ongeloofwaardigheid van de supergetuige. Het enig wat ik erover te melden heb is, dat ik het verdomd knap vind om zo geloofwaardig complete onzin te verkondigen…

        Like

      • Ik ben nooit heel ver gekomen met beluisteren, maar vraag mij af waarom zij getrouwd is met een van de broers, nadat zij op de hoogte was van de gruwelijke misdrijven nota bene verteld aan haar door de broers zelf of heb ik dat verkeerd begrepen.

        Ansichtkaart van Oostenrijk met de naam Gertrude erbij op werd niet verstuurd, maar een foto van het meisje met de broers is wel aan haar gegeven in Oostenrijk, haar ouders kunnen die foto gezien hebben.

        Edit: vanaf 1.13.48 gaat over Marianne Vaatstra

        Like

      • Wim Dankbaar zal nu niet amused zijn nu zijn eigen lezers eigen initiatief gaan nemen richting een dialoog met Hans Mauriotz en het woord van Wim niet langer als zoete koek slikken..
        Bye bye Paula..

        Like

    • PP treedt weer op als zaakwaarnemer van WD door dit verhaal en de uitleg erover af te doen als complete onzin is typische PP praat wat we al langer kennen..
      Inzake de zaak Vaatstra zijn er 2 “bestelling door de elite/koningshuis” scenario’s denkbaar :
      1) uitvoering door de Van Korlaar misdaadgroep die door de supergetuige aan de moord op Marianne Vaatstra wordt gelinkt;
      2) uitvoering door de groep Van der Zwaag (Fogelsanghstate, Museumboerderij, Zorgopvang) die – mogelijk in opdracht van de Van Korlaars of op eigen initiatief – in het landhuis Fogelsanghstate en/of het bos van Veenklooster bij de State.

      PS PP noemt out of the blue een voorbeeld over de vermeende ongeloofwaardigeid van de supergetuige zonder enige uitleggende context te geven..

      Like

      • Ik heb net het begin van de video van de supergetuige gezien en de kans is natuurlijk erg groot dat mevrouw haar ex en haar broers een grote hak wilde zetten en daarom de broers enkele grote onopgeloste moorden/zaken uit het verleden in de schoenen te schuiven:
        http://nl.wikipedia.org/wiki/Onopgeloste_moorden_in_Nederland
        Het toont wel weer aan dat Dankbaar in zijn grote naiviteit en zucht naar (inter)nationale roem iedere scheet serieus neemt om maar meer bekendheid te krijgen..

        Ik schat zelf het familie Van der Zwaag-scenario veel hoger in dan het Van Korlaar scenario als mogelijke verklaring van de moord op Marianne Vaatstra.

        Like

      • Ik geloof zelf dat de supergetuige door de familie Poot via Micha Kat naar voren is geschoven om het Koninklijk Huis (en de regering) (verder) onder druk te zetten voor hun miljardenclaim tegen de staat.

        Like

      • De Duitse criminele ondernemers Dill en Hebben (handel n verdovende middelen, volwassenenporno, kinderporno, huurmoord) hadden innige zakelijke banden met het Van der Zwaag misdaadsyndicaat.

        Like

        • Het van der Zwaag scenario zowel als het “supergetuige” scenario hou ik open. Ik ga alleen niet mee in het geforceerde aanwijzen van Ali Hassan als dader. De werkelijkheid is vaak vreemder dan men zich kan voorstellen. Wat voor mij voor de “Van Korlaar” variant spreekt is de grote druk die deze familie legde op mensen als Donk, Dankbaar en Boudine Berkenbosch. Ze waren ineens zo fanatiek in het ontkennen van betrokkenheid van deze familie Van Korlaar dat dat alleen vanuit ANGST gebeurd kan zijn. Ineens werd er OVERDREVEN gesteld door vooral Boudineke dat het hier een simpele hardwerkende familie betrof. Toen gingen bij mij de alarmbellen af.

          Like

      • Ik vergeet inzake de handel door Hebben en Dill: mensenhandel (hoertjes voor de hoerenbuurt van Leeuwarden, asielzoekers), kinderhandel, produktie van (kinder)porno.

        Like

      • Oke Don, het is natuurlijk je goed recht het Van Korlaar-scenario open te houden.
        Toch viel me gisteren ineens te binnen dat Tom Couzy aka Pegasus wel heel plotseling overleed en van de aardbodem verdween.
        Het is niet uit te sluiten dat de supergetuige en Tom Couzy door de familie Poot naar voren geschoven om voor meer reuring in de zaak Vaatstra en rond het Koningshuis (ook de website Het Ronde Huis) te zorgen.
        Ik denk dus kortom aan een mogelijk “theo van gogje” bij Tom Couzy.

        Like

      • Inderdaad DeHaas, Micha Kat, de man die, hoe je het ook wendt of keert, telkens weer tevoorschijn kwam als aanjager, in de Demminkzaak, de Vaatstrazaak, de koningkrijkszaken en overige staatsaangelegenheden, zullen we maar zeggen.

        Weliswaar bracht hij het zodanig dat hij wordt weggezet als een querulant, maar toch is er iets wat mij getriggerd houdt.
        Het heeft mij uitermate verbaasd dat hij tot nu kan schrijven wat hij schrijft van grove opjutterij tot aan de meest gore uitspraken aan toe zonder enige consequentie en laten we het dan alsjeblieft niet hebben over die uitgemolken rechtszaken van hem.

        Het heeft mij verbaasd dat een bepaalde kring aan bekende bloggers hem ondanks dat nimmer afvalt en hem blijft verdedigen, meestal ingeluid met te zeggen dat ze het niet altijd eens met hem zijn, gevolgd door maar….etc. Op basis waarvan de lezer vooral moet geloven in de onafhankelijkheid van de persoon in kwestie. Maar ik denk toch echt dat Kat een bepaalde macht over deze mensen heeft. Ik kan het anders niet verklaren. En dan de blogs, die maar al te graag het beeld van Micha Kat als nationale clown en beroepsquerulant levend houden, en zelfs op dagelijkse basis via twitter, horen bij zijn netwerk. Dat is toch ook niet normaal wat die doen, zo obsessief.

        Nee voor mij is Micha Kat mogelijk zelfs het brein achter deze misselijkmakende doofpotstrategieen, want zijn verhalen en acties zijn ook streken. Het is allemaal niet zo onschuldig wat hij doet. Hij heeft zich wat mij betreft laten kennen als een zeer geslepen figuur. Ik heb hem daarom de titel het linke loetje van de alternatieve media verleend :-). Bij Steven Brown vond iemand dat een eretitel, een geuzennaam. Nou ik niet.

        Hoe dan ook, ook Micha Kat is zich aan het terugtrekken. Hij heeft zich op ludieke wijze verlost van zijn advocaten, zijn baphomet, van zijn appartement in Schiedam, zn werkgever, nou ja, nu nog zn website en ja ook van zijn trouwe volgers en lezers. Het excuus heeft, ook hij, al panklaar. Het is de schuld van de lezer, die niet wil doneren. Welja, waarom ook niet, we zijn het inmiddels wel gewend: schuld van de burger, schuld van de kiezer en dus ook schuld van de lezer. Het is maar dat we het weten.

        Tot slot, ik ben wel benieuwd wat er met Steven Brown gebeurt als Micha zich helemaal van het strijdtoneel heeft teruggetrokken. Is hij dan voor de bakker, zo vraag ik mij af? Hij voelt de hete adem van de advocaten in ieder geval in zn nek, las ik. De toekomst zal het leren.

        Like

      • Een half jaar terug is ook een andere Poot website (Waar (in) Nederland of zoiets) al geruisloos verdwenen bij de grote Chipshol verdwijntruc..
        Wie volgt inderdaad.

        Like

    • @nieuwsbreker: getuigde de supergetuige over die haar in de Zippo aansteker? Zat de getuigenis in deze video? Heeft Donk de video “geschoond” na de bedreigingen door de broers?

      NB Donk rookt te veel wiet en drinkt te veel. Is helemaal de weg kwijt. Is net zo onbetrouwbaar als Micha Kat met wie hij gebrouilleerd is geraakt.

      Like

    • Zeg nieuwsbreker, Ik lees net bij klol dit van jou: Toen Wim Dankaar alle namen en adressen wou hebben van 10.000 bezoekers en ik ruzie met hem kreeg omdat ik dat niet wou hebben, kreeg ik een schoen onder mijn reet..

      Is dat echt? En gaf dankbaar ook een reden waarom hij die informatie wilde hebben? Ik vind het nogal wat. Heeft hij die informatie nog gekregen? van micha?

      Like

      • Wist jij nog niet dat Wim Dankbaar al jaren van iedereen de identiteit probeert te achterhalen? Dit is nu juist de oorzaak dat ik Wim in de hoek van het OM of de AIVD plaats. Nieuwsbreker verteld hier dus gewoon de waarheid.

        Like

      • Dit was mij ook bekend dat Dankbaar toen Kat enkele maanden in de bak “zat” (tenminste dat beweerde hij) KLOL leidde en modereerde en de identiteit van de reageerders probeerde te achterhalen.
        Ik wist niet dat nieuwsbreker toen ook voor Kat werkte (ik las dat ook op KLOL n.a.v. de rechtzaak van Kat tegen Donk) en dus Dankbaar ook vrij goed kent.
        Wellicht kan nieuwsbreker inderdaad hier ook nog meer opening van zaken geven over de dubieuze handelswijzen van Kat & Dankbaar (en Bou).
        Allen zitten vol shit dat is nu wel duidelijk..

        Like

      • Boudineke is net zo’n smerig stuk vreten. Ik probeer al tijden de mensen de ogen te openen. Boudineke is idd een vrijmetselende, de Hebreeuwse kabal aanhangende pion van de macht!! Ineens schrijft ze over Halloween, grote globale politieke vraagstukken en laat de hele Dankbaar soap aan zich voorbij gaan. Ook Baybasin, Demmink en dergelijke komen niet meer aan bod bij haar onder het mom van “stil bliven zitten als je geschoren wordt”, Die hele smerige zooi wordt zo langzamerhand nu ontmaskerd.

        Like

      • Over Boudineke valt nog veel meer te vertellen. Zoals de moord op Joyce Labruyère en haar werkzaamheden als psychotherapeut voor beschadigde kindertjes in Haaksbergen!!! Zeeland is niet ver genoeg om voor haar verleden weg te lopen.

        Like

      • Ik zag een artikel bij Boublog over aardbevingen endan lees ik het volgende:

        “Soms hoop ik stiekem dat de VS van de aardbol verdwijnt. Dit agressieve imperium heeft wereldwijd al zoveel oorlogen veroorzaakt en zoveel slachtoffers gemaakt! Ook heeft de VS de natuur vervangen door plastic en gentech, en de cultuur door Hollywood en hamburgers. Kortom: moge Gaia zich wreken! Weg met dat land! ”

        “Net als met Yellowstone en San Andreas weet niemand wanneer de New Madrid breuklijn gaat beven. Een ding is echter zeker: ooit zal de VS worden getroffen door een natuurramp die een einde maakt aan die “superieure beschaving” van plastic en hamburgers. Terug naar de natuur!”

        Wie is zij om dit af te roepen over een heel volk met tal van onschuldige burgers. Zij hoopt dat Amerika wordt weggevaagd. Weg met dat land, schrijft ze.

        Het is werkelijk godsgeklaagd. Ik ben blij te zien dat tot op heden niemand daar op heeft gereageerd. Ik werd in ieder geval onpasselijk toen ik het las.

        http://www.boublog.nl/2014/11/17/de-new-madrid-missouri-aardbevingen-1811-1812/

        Like

      • Er moet daar in de VS wel heel snel een revolutie komen waarbij de volledige politieke, financiele en economische top wordt berecht en in werkgevangenissen wordt opgeborgen voor dertig jaar.

        Like

      • Ik denk – bij nader inzien – dat de Verenigde Staten heel snel uiteen zullen vallen doordat staten zich gaan afsplitsen van de bankroete regering in Washington zodra de economische chaos uitbreekt zodra de Amerikaanse dollar in de vrije val terecht komt.
        Dit leidt tot een nieuwe Amerikaanse Burgeroorlog net als in de 19de eeuw. De uitkomst van deze burgeroorlog zal een opdeling van staten en/of blokken van staten zijn.
        Kortom de Verenigde Staten van Amerika bestaan niet meer als eenheidsstaat over 20 tot 30 jaar.

        Like

  3. Deze ontknoping is volstrekt logisch, noodzakelijk en bedoeld om strafzaken te voorkomen en de Vaatstrazaak van de kaart te vegen. Of dat laatste lukt is een tweede. Zoals ik je indertijd al schreef Don, met die granietharde bewijzen was juridisch nog geen deuk in een pakje boter te slaan. Het was zondermeer een tactische zet om de voorinschrijvers waaronder ikzelf te laten wachten. Op mijn recensie zaten de heren uiteraard niet te wachten. Een ieder die dat boek indertijd na lezing heeft gepromoot op bijvoorbeeld bolcom, maar ook op diverse websites, zoals die van vuur, de grijze duif en boudine berkenbos, hebben aangeprezen als de ultieme waarheid zijn met deze ontknoping wat mij betreft volstrekt voor schut gegaan.

    Like

  4. “k ga alleen niet mee in het geforceerde aanwijzen van Ali Hassan als dader. De werkelijkheid is vaak vreemder dan men zich kan voorstellen.”

    Mee eens, met die laatste zin.
    Wat denk je van het geforceerd Ali H. weg moffelen en een half jaar later doen alsof je gevonden hebt?

    Voor een ieder die denkt dat Dankbaar, Mauritz, Berkenbosch, Kat, Donk de juiste toedracht niet verder willen/durven onderzoeken….duik in het gat in de markt zou ik zeggen.

    Like

  5. Het is toch overal het zelfde liedje Don.
    Waarom mag ik niet meer reageren bij Martin?
    Ik leverde welliswaar kritiek als het ging om hoe deze tijd van verdrukking staat omschreven in de bijbel.
    Verder leverde ik regelmatig dagelijkse nieuwsberichten aan die niet in de MSM aan het licht zijn gekomen.
    Zo gaat het overal. They shoot the messenger.
    Respect voor je doorzettingsvermogen Don.
    Let’s rock!

    Like

  6. =de haas november 5, 2014 om 2:38 pm · ·
    Ik geloof zelf dat de supergetuige door de familie Poot via Micha Kat naar voren is geschoven om het Koninklijk Huis (en de regering) (verder) onder druk te zetten voor hun miljardenclaim tegen de staat.=

    Eerst de druk, dan de deal en nu de druk uit het ventiel.

    Ik blijf bij het eerste daderprofiel waarbij de vaatstramoord en de plaats delict werden omschreven als rituele satanische moord. Zo is het in de media uiteengezet door professionals. Direct daarna is damage control ingezet en is het spel begonnen op alle mogelijke manieren.

    Er zijn schat ik zo verschillende partijen die elkaar naar het leven staan en het gaat uiteraard om smerige praktijken en macht en geld, heel veel geld. En de belangen gaan over de grenzen heen.

    Hoewel Demmink denk ik geen fijn heerschap is, heeft hij m.i. gefungeerd als bliksemafleider voor een netwerk binnen de overheid die aanhanger is van de vrijmetselaars en het satanisme bedrijven. Dat leid ik simpelweg af aan het feit dat zij het gore lef hebben gehad een Baphomet in het torenje van de premier te plaatsen, boven de ingang en direct tegenover het bureau van de premier. Is dat brutaal of is dat brutaal. En kom mij niet aan dat het een decoratief stuk betreft, dat als afscheidscadeau is geschonken door Balkenende aan zijn opvolger.

    Het is soms moeilijk je niet te verliezen in de brei aan informatie en misinformatie dat in de openbaarheid is gebracht om elkaar, en dan heb ik het over de spelers in dit macabere spel, te testen en onder druk te zetten en tegelijkertijd bedoeld om het publiek in verwarring te brengen. Obscuur handelen gedijt goed in chaotische toestanden.

    De Haas, het is inderdaad heel goed mogelijk dat ook ons koningshuis betrokken is bij dit alles. Door een memo van WillemAlexander met daarop zijn, aan de Vrijmetselarij ontsproten logo de passer, is duidelijk dat ook hij een relatie heeft met de vrijmetselarij. In ieder geval hebben zij zich laten betrekken door die vreemde move om Bauke Vaatstra een prijs uit te reiken en de familie uit te nodigen voor een brunch. En dan de bijzondere omstandigheid dat prinses Beatrix toevallig de stad Zwolle bezocht toen daar Jasper Steringa zijn bekentenis aflegde. In de krant stond dat de koningin direct na de officiele plechtigheden in Zwolle naar DenHaag was gereden. Dat wordt anders nooit vermeld, en zo werkt dat dus als je mensen op een denkspoor wilt zetten. Ik geloof dat dus niet en volgens mij heeft ze naast onze vrijpleiter Jan Vlug plaats genomen achter het gespiegelde glas.

    Maar natuurlijk weet ik niets zeker. Ik ben geen verzamelaar van bewijzen, maar ik merk deze zaken wel op en het geeft mij te denken. Net als dat rode barettenverhaal van Boudine. Zij en ik weten hoe het zit en misschien nog wel meer mensen die er nu het zwijgen toe doen. Haar taak is m.i. om het koningshuis te beschermen, Demmink in de schijnwerpers te zetten en de Vaatstracase een veilige richting op te duwen, zoals we hebben kunnen constateren met haar lovende recensies van het abominabel slecht geschreven boek van Dankbaar en Mauritz. En met mij heeft ze getracht die psycho-truuk uit te halen die je ook wel eens ziet bij de reclame, met het wisseling van personen. Daar moet je net bij mij mee aankomen. Leuk geprobeerd zullen we dan maar zeggen.

    We moeten overigens niet raar staan te kijken als vader Poot tot ridder wordt geslagen, want ook hij is met zn evil eye lid van de partij, kijk maar eens naar een portret van hem. En nu de deal volgens mij rond is, kunnen we weer vooruit met de geit, nietwaar.

    Liked by 1 persoon

      • Dat was niet het eerste daderprofiel, er zijn verschillende profielen geweest.
        Die van het satanische karakter was er 1 van.

        “Volgens dit profiel zou de dader een man zijn die handelt vanuit extreem pathologische waanideeën. Er zou bij hem sprake zijn van occulte en/of satanische fascinatie. De moord zou zijn uitgevoerd volgens een offerritueel. Hij zou hechten aan occulte symboliek.( Nacht 30 april op 1 mei (Walpurgisnacht/Beltane), volle maan, van oorsprong een geweide plaats in Veenklooster, vindplaats Marianne onder een oude boom (meiboom) etc.

        Dit was in 2005 de conclusie van zeven deskundigen uit politie- en justitiekring, die in opdracht van de familie een daderprofiel opstelden.”

        Liked by 1 persoon

    • Lidy “denkspoor”, je bedoelt natuurlijk “dwaalspoor”.

      Dat Beatrix in Zwolle was en mogelijk “deeply involved” om zoonlief(inmiddels ‘gelawiniseerd’) te beschermen toont het totale gebrek aan empathie.
      De mensen psychopathische criminelen die Nederland ‘besturen’ (wat je maar besturen noemt) kan het geen ene moer schelen of er voor hun gerief een burger wordt vermoord en een andere burger daarvoor onschuldig wordt veroordeeld.

      Like

    • Twee verzoeken om de zaak met Mauritz publicitair verder te laten rusten en om zich te gaan concentreren op de werkelijk belangrijke zaken in de zaak Jasper Steringa/Marianne Vaatstra wijst Dankbaar af wat bevestigt wat Lidy vandaag stelde: de druk in de zaak Vaatstra moet van het ventiel af en bijzaken moeten voor de benodigde afleiding zorgen..:

      http://rechtiskrom.wordpress.com/2014/10/23/wanhoopssprongen-in-mauritz-gate/#comment-92322

      Like

    • Pas nadat we in de richting gingen zoeken van het scenario van een satanisch ritueel en uitkwamen op die vogesanghstate, dat was op Boublog, ging boudine een beetje mee in die richting, maar stak meteen haar waarschuwende vinger op, foei foei speculaas. Daar was ik het niet mee eens en had ik het over mogelijke scenario’s. Niet lang daarna kwam ze zelf met het scenario dat in feite de blauwdruk is geworden van het uiteindelijke boek van Dankbaar en Mauritz. In diezelfde tijd kwam micha kat met de supergetuige op de proppen, waar boudine en dankbaar tegen ageerden. Als we van opzet uitgaan dan konden ze dat gemakkelijk en voluit doen. Dat is waar ik steeds tegen aanhik: het voortdurend profiteren van wat mensen schrijven, het is niet authentiek. Hetzelfde met die gesprekken tussen kat en vlug en kat en dankbaar. Ik beluister dat als fake. Kat blies supergetuige telkens weer nieuw leven in, waarbij er talloze discussies voor en tegen werden gevoerd, ondertussen werd niet meer richting vogelsanghstate gezocht. En dat was hoogstwaarschijnlijk de bedoeling, in ieder geval het effect.

      Like

  7. @Lidy Helemaal mee eens en goed kernachtig verwoord!
    Wat Beatrix betreft bestaat nog de mogelijkheid, al acht ik het niet waarschijnlijk maar uitsluiten doe ik het ook niet, dat zij zelfs Jasper S. gesproken heeft. Intimidatie op het hoogste niveau zal ik maar zeggen.

    Like

  8. Het filmpje met de zogenaamde kroongetuige 4 broers heb ik geluisterd en onderzocht op alle inhoudt, steeds kom ik terug bij de kat in nauw nml Micha.
    Doordat wij zelfs al onderzoekers en journalisten zijn hebben wij vele jaren meer dan 38 jaar in het tot de draad onderzoeken, dus is weer een leuk verhaaltje, Priet Praat.
    Maar Don, ben zeer blij ook met jouw site, jij laat je niet afleiden, plus doet wel goed werk.

    de klokkenluiders van misstanden van overheid, regering en strafbare feiten, die wij al meer dan 38 jaar aankaartte.

    Like

  9. Demmink was de hoogste ambtenaar binnen justitie ten tijde van de Marianne Vaatstra moord.
    Demmink heeft dus invloed bij het manipuleren van rapporten.
    Maar WAAROM zou Demmink rapporten manipuleren?
    Dan moeten er toch geheime deals zijn gemaakt lijkt me.
    Deals waar twee partijen dus voordeel bij hebben.
    Die twee partijen zijn Demmink en het oranje huis/de koninklijke bastaarden op de troon.

    Part off de deal voor het oranje huis is dat zij totaal niet in de picture mogen komen dat kan leiden tot hun satanische/pedofile/homofile praktijken.
    Justitie moet er dus voor zorgen dat er een willekeurige man die in het plaatje zou kunnen passen moet worden beschuldigd en berecht.
    Jasper S ……….. missie geslaagd! Het gepeupel wordt wel gebrainwasht met uitzendingen op tv en onze PR (op)voorlichtingsman Peter in the air!

    Part of de deal voor Demmink is dat de nederlandse monarchie staat 100% bescherming bied betreft de overtredingen die hij gemaakt heeft.
    (seks met minderjarige)
    Processen worden aangespannen,maar de monarchie steelt gewoon nog wat meer van haar onderdanen. Advocaten en rechters zijn immers peperduur.
    De proceskosten worden niets vermoedend gesnoepd uit het belastingspotje.
    Het gepeupel snapt dat toch niet. Die worden wel zoet gehouden met wat afleiding op tv.
    Waarschijnlijke uitspraak rechtbank:AD moet fikse schadevergoeding betalen wegens smaad en laster.
    Missie geslaagd.
    De gecreëerde crisis zorgt er wel voor dat het volk murw gemaakt wordt zodat het zelf financieel geen vuistslag meer kan maken.
    Welkom in oranje banana Nederland!

    Like

  10. Wolfgang Hebben heeft al in juli een advocaat uit Leeuwarden in de hand genomen las is ik op Barr.. naar aanleiding van een reactie van WD vandaag. Ik heb begrepen dat het persbericht over Hebben nooit is uitgegaan hoewel dat wel de afspraak zou zijn geweest. Dankbaar beweert dat Mauritz dit heeft nagelaten.
    Het persbericht is nooit uitgegaan (?) en het boek is onlangs door WD uit de handel genomen.
    Heeft Hebben nu zijn zin gekregen en laten de heren Mauritz en Dankbaar het er verder bij zitten ondanks de grote woorden bij elk van beide – inmiddels gebrouilleerde (?) – schrijvers..

    Like

    • Kat moet veel reuring creeren om zijn website KLOL nog enigszins overeind te houden. Mensnen moeten nu toch eindelijk begrijpen dat ze geen donaties meer aan deze joodse nepjournalist moeten geven.. Maar geld over aan Martin Vrijland voor het vrijw woord zou ik willen aanbevelen.

      Like

      • Swapichou en aanverwante websites en KLOL, JDTV, OlympicZion worden door grote bedrijven en/of Justitie gesponsord.
        Mauritz en Dankbaar wilden financieel binnenlopen met het boek maar ze gunden elkaar geen piece of the cake. We kennen niet de helft van het hele verhaal denk ik.
        De zaak Vaatstra stond meteen al bij het schrijven van het boek op de achtergrond en verdwijnt nu als een vergezicht totaal uit beeld..

        Like

        • Je zou ook kunnen stellen dat Mauritz en Dankbaar uitstekend hebben samengewerkt, evenals Kat en Dankbaar, en boudine berkenbosch en dankbaar, ja ook Ton Hofstede en dankbaar, om de aandacht voor de Vaatstracase te doen verdwijnen. Zowel Poot als Dankbaar hebben die move verklaard door de focus te verleggen naar de corruptie bij het OM en de rechterlijke macht, gesteund door Ton Hofstede van het HHC. Ton Hofstede een opmerkelijke figuur die plotseling verscheen onder het mom van een persoonlijke tragedie, maar ondertussen zich ging bemoeien met juist die zaken rond de ‘corrupte’ overheid. Ik meen ook dat hij zich als Professor Haagse Harry bij Steven Brown heeft geintroduceerd. Die was zo onder de indruk dat hij Haagse Harry uitnodigde om met hem samen te werken. Daarna heeft Steven Brown de kant gekozen van Micha Kat. Het is daarom dat ik benieuwd ben hoe lang Steven Brown het gaat uithouden. Ook die website moet denk ik down.

          Like

      • De zwaar onterechte uithaal van Dankbaar naar Jacob Steringa in juni 2014 is ook zoiets.
        Vader Steringa verpestte door zijn afwezigheid het promotiefeestje van de heren schrijvers die steeds grotere eurotekens in hun ogen kregen.
        Dankbaar had al weken vantevoren zich laten ontvallen dat de Steringa’s bij de boekpresentatie zouden zijn zodat ze als magneet voor journalisten zouden kunnen werken natuurlijk.. Dit is sowieso al volstrekt not done maar we kennen de achterbakse streken van beide heren nu wel..

        Like

      • Je wilt de lijn aanhouden dat het beide heren ging om te cashen met dat boek, en dat dat niet is gelukt doorsat ze het elkaar niet gunden. Dat is nu maar net de vraag, beste De Haas.Dat probeerde ik je duidelijk te maken, maar denk er nog eens over na.

        Like

      • @Lidy Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Beiden worden er beter van en de zaak Vaatstra raakt steeds verder uit beeld.
        Je hoort Boublog er ook niet meer over. Er wordt daar nu monomaan geblogd door BB met de handen voor de oren en zijwaartse oogkleppen op..

        Like

      • Het Vaatstra boek was om te cashen en niet om de zaak Vaatstra los te trekken (zie ook openlijke sneer naar Jacob Steringa, de radiostilte van drie maanden (juli-oktober), het stoppen van het hoger beroep (onder valse vlag) etc.)

        Like

      • Beste de haas, laten we het er op houden dat we het er over eens zijn dat het boek niet ging om jasper steringa of de moord op marianne vaatstra. Dat heeft het team mauritz en dankbaar tijdens de presentatie fan het boek zeer duidelijk gemaakt, met ook nog erns de meer dan walgelijke sneer naar de ouders van jasper steringa. Jij denkt dat zij in de verkoop van het boek het middel zagen om te cashen. En dat vind ik niet aannemelijk geworden. Ik denk dat hun enige doel was om het boek te laten crashen.

        Like

      • Okee Lidy, die stelling van jou (crash-scenario ipv cash-scenario) is inderdaad bekend en het even overdenkend is het van jouw kant heel goed doordacht en passend binnen het patroon wat je al meer dan een half jaar beweert:
        – het onduidelijke maandenlange oponthoud zodat het op de markt brengen van het boek voor 30 april/1mei (15 jarige herdenking) niet gehaald werd;
        -de boekuitdeling in Oudwoude die totaal uit de hand liep (waarschijnlijk als zodanig gepland);
        -daarna een volledige radiostilte van meer dan 3 maanden;
        -het daarna (onder valse vlag ook) intrekken van het hoger beroep tegen de smaad/lasteruitspraak inzake Jano en de vader van Spencer;
        -het zeer breed uitgemeten wantoneelstuk tussen Dankbaar en Mauritz;
        -het van de markt halen van het boek;

        Ik kan me dus vinden in jouw crashverhaal.

        Like

      • Ook nog te noemen bij het crash scenario:
        – de heren hadden de drukproeven volledig in de soep laten lopen ondanks de hulp van o.a. Akky waardoor de eerste druk zo de container in kon..

        PS
        Wat moeten die Dankbaar adepten zich zo langzamerhand toch genomen voelen, want de zeer recente Smalhoutgatezaak gaat ook het vertrouwen bij Wimp zoals hij in Deventer moordzaak wel eens genoemd werd wegnemen. Mensen gaan nu gelukkig eigen initiatieven nemen omdat ook Dankbaar niet vooruit te branden is..

        Souraya zegt:

        14 november 2014 om 13:17

        Heb zonet Bob Smalhout gesproken en gevraagd of hij Hans Mauritz kent.
        Nee was het antwoord, waar moet ik die van kennen?
        Ik zei: het boek over de moord op Marianne Vaatstra.
        Daar weet ik helemaal niets van!! Was zijn antwoord.

        Like

      • OlympicZion is inderdaad volledig offline. De toevoeging in de naam – Zion – is inderdaad heel vreemd zoals door iemand gesteld wordt.

        Like

      • Bedankt voor de uitleg Don. Zion is blijkbaar voor meerdere uitleg vatbaar.
        Om met een bepaald iemand te spreken: Hahaha, heel goed, ik zie het zo voor mij 🙂

        Like

  11. Reactie op KLOL over de zaak Kat-Donk/JDTV.
    Zo is het maar net..:

    johnberrevoets zegt:

    Blijkbaar heeft niemand van de alhier reagerende ” lichten” door dat Kat op deze wijze tracht bewijsmateriaal te verdonkermanen. Het zal naar mijn inziens niet zo lang meer duren en dan horen we niets meer van Kat, niets meer van Demmink, en zijn de filmpjes verdwenen.

    En deze site gaat op wit!

    Like

  12. @Lidy Mauritz en/of Dankbaar zijn dus ook betaald door Chipshol voor de processen rondom het dagboek en het boek en bij het laten crashen van het boek terwijl de sympathisanten dachten dat er graniethard bewijs in stond.
    Het klopt inderdaad exact dat Dankbaar samen met Kat rond maart/april 2010 op het toneel van de Vaatstra zaak verschenen.

    Wat is de rol van Andre Vergeer? Is hij een eerlijk onderzoeker die zich zwaar bezeken voelt door Kat en/of Mauritz of speelt hij het spel mee?

    Boudine Baret is dus – net als Adele van der Plas – ook door de familie Poot betaald als het bovenstaande klopt.

    Zou het ook kunnen dat Mauritz wel een (gewijzigd) boek op de markt wil krijgen en dat Dankbaar dit nu tegenwerkt vanwege zijn banden met Poot en de (zwarte) piet bij Mauritz blijft neerleggen?

    Like

    • In deze zaak, die zeer complex is met ingredienten van internationale economische en politieke belangen, drugscriminaliteit, chantage,pedocriminaliteit, satanisme en wat ik al niet in verband hiermee heb zien langskomen, zijn verschillende belangenpartijen. Wie door wie is betaald, in klinkende munt of op andere wijze, weet ik uiteraard niet, behalve dan dat micha kat zelf beweert dat hij op de loonlijst stond van de Pootorganisatie en Poot sr heeft beweerd, in de Volkskrant, dat Vdr Plas, geen geld van hem heeft ontvangen, behalve dan voor de reis- en verblijfkosten tbv de hearing in Amerika.

      Ik schat dat Vander Plas met Poot is gaan samenwerken om de zaak Baybasin onder de aandacht te brengen, om druk achter het herzieningsverzoek te zetten, er wat schot in te krijgen. Vooralsnog heb ik nog geen enkele indicatie dat zij niet integer zou zijn, maar ook geen zekerheid. In feite geldt dat ook t.a.v. Baybasin, hoewel ik hem geloof als hij stelt dat hij een politieke gevangene is en tot levenslang is veroordeeld op valse gronden en dat baseer ik op officiele documenten en bevindingen, zoals ook het boek van Derksen en het simpele feit dat hij samen met een aantal andere Koerden in 1995 een afdeling heeft opgezet van de Koerdische regering in ballingschap in Den Haag. Daar zaten ze in Turkije niet op te wachten. Dit aspect is altijd weggedrukt in de media door de focus te leggen op de heroinehandel.

      Baybasin heeft indertijd, in een brief die bij JDTV is gepubliceerd de mensen gevraagd de eerste zitting van zijn herzieningsverzoek in DenHaag, begin 2012, a.u.b. niet te verstoren. Dat was na de oproep van Micha Kat daartoe. Ik heb dat met verbijstering gevolgd en Micha Kat daarmee geconfronteerd op zijn blog. Schandalige actie om dat, bij een man die voor zn leven is opgesloten, te doen. Oja daar sloot Boudine zich bij aan onder haar alias inanna.

      Baybasin heeft in een interview met Myra nog eens benadrukt dat hij geen connectie had met Poot en niks moet hebben van Micha Kat. Begrijpelijk natuurlijk. En ook dat geloof ik zonder meer.

      Onbegrijpelijk dat mensen als Ton Hofstede en Boudine Berkenbosch zich niet hebben gedistantieerd van dit linke loetje van de alternatieve media, aangezien zij voorgeven voor Baybasin te strijden. En dat is alleen te verklaren als er banden zijn, hetzij vanuit een samenwerking, hetzij vanuit machtspositie, hetzij vanuit een onderhandelingspositie, hetzij vanuit een inlichtingendienst. Kortom verschillende mogelijkheden. Wie bij wie hoort is natuurlijk een puzzel.

      Al eerder heb ik verteld dat ik geen verzamelaar ben van bewijzen, maar door de ontwikkelingen per persoon in de tijd te volgen, en dat doe ik, krijg je wel een idee van hoe het zou kunnen zijn.

      Toen ik in 2011 voor het eerst op het blog van Boudine over Baybasin las schreef zij over nauwe contacten die zij met hem onderhield. Hij belde haar regelmatig. Ik dacht dat zij wellicht professioneel, als psychologe, met hem in contact was gekomen, voor zijn zaak was gaan interesseren en daarna een vriendschappelijke band met hem had gekregen. Het leek in ieder geval dat zij zijn spreekbuis was naar de buitenwereld.

      In dat verband is dat rode barettenverhaal des te interessanter, want daarin beweert ze namelijk het volgende
      “En dan te weten dat ik me speciaal voor Baybasin kleedde in een gele trui met een zwarte alpinopet. Ik heb hem dat ook geschreven, opdat hij me kon herkennen.”

      http://www.boublog.nl/2014/06/04/boudine-berkenbosch-en-de-rode-baret/

      Wij moeten daaruit concluderen dat zij zo onbekend voor Baybasin was, dat zij hem geschreven heeft hoe hij haar kon herkennen, namelijk aan de gele trui en haar zwarte alpino. En dat geloof ik pertinent niet.

      Toen ik haar indertijd vroeg of zij degene was die er voor had gezorgd mij te weren van de Roestige Spijker, antwoordde ze nee, ze kende de heren Poot niet. Hoezo kende de heren Poot niet. Maar ze onderhield wel een correspontie met J.Poot getuige deze zin

      ” Drs. J. Poot van Chipshol stuurde me onlangs de volgende e-mail:
      Minister Opstelten deelde op 1 december jl. mede aan onze advocaat, die verzocht had om een schikkingsgesprek teneinde schadeprocedures over Westenberg en Kalbfleisch te voorkomen:
      “Ik deel uw mening niet dat uit de verhoren zou zijn gebleken dat er onrechtmatig is gehandeld door de Staat. Mijns inziens staat niet vast dat uw cliente geen eerlijk proces heeft kunnen voeren ten overstaan van een onpartijdige en onafhankelijke rechter en dat zij daardoor omvangrijke schade zou hebben geleden.”
      Hoe haalt hij het in zijn hoofd? En dan komt de aap uit de mouw:
      “Afhankelijk van de uitkomsten van de strafrechtelijke onderzoeken, zal worden bezien of daadwerkelijk tot een bespreking moet worden gekomen.”
      Je hoeft geen profeet te zijn om te kunnen voorspellen wat de uitkomst van de “strafrechtelijke onderzoeken” zal zijn. Ik heb steeds voorspeld dat Westenberg en Kalbfleisch de dans zullen ontspringen. Want alle middelen zijn geoorloofd om te voorkomen dat de beerput van de Haagse rechtbank wordt geopend. Zoals ook alle middelen geoorloofd zijn om mij, mijn zoon, ons bedrijf en klokkenluiders jaar na jaar kapot te procederen. De moraal van de Staat maakt een vrije val. Met man en macht wordt achter de schermen gewerkt aan het Duivels Plan om Chipshol uit te schakelen en te vernietigen.
      http://www.boublog.nl/2012/02/03/vuiligheid-en-justitie/
      Deze Boudine die zich zo lees ik vanaf 2009 dus intensief is gaan bezig houden met Baybasin, en toch schrijft ze hem af, als ze vertelt dat ze alles wat met Baybasin samenhangt aan mij had willen overdoen??? Was ook nieuw voor mij:
      Boudine Berkenbosch:
      16 juni, 2014 op 18:26
      Lidy ontleent haar eigenwaarde niet aan daden! Toen ze met haar laster begon, hoopte ik nog oprecht dat zij een weblog zou willen maken voor de zaak Baybasin. Daarop konden dan al mijn artikelen komen te staan, plus alle jurisprudentie, plus alle schilderijen en zo voort! Op BOUblog raakt deze zaak ondergesneeuwd onder allerlei andere zaken. Een apart weblog voor Baybasin zou hem kunnen helpen.Maar Lidy wil geen weblog, geen werk, geen verantwoordelijkheid, ze wil slechts de baas spelen.

      Een personeelsfunctionaris die na haar pensioen van haar beroep een hobby heeft gemaakt. Ze stelt ook geen vragen, ze fantaseert maar wat. Als ik zeg dat het een zwarte alpinopet was, of dat ik die link niet zelf heb gelegd, dan is de boot aan! “Was die alpinopet echt niet rood?” Nee, Lidy, een echte en doodgewone Franse alpinopet is per definitie ZWART!!!
      =
      Even googelen en bingo:
      http://www.proidee.nl/fashion-classics/dames/accessoires/hoeden-petten-mutsen/laulhere-alpino?HI=suche_factfinder&ID_KATEGORIE=&KOMME_VON=suche_factfinder&FLAG_SIS_WECHSEL=0
      Daar valt te lezen dat een firma Laulhere de enige echte 100% Franse alpino vervaardigt in de kleuren en nu komt het: zwart, rood en wit, dus niet per definitie ZWART, zoals ze de lezers met capitalen wil inprenten.
      Het rode barettenblog heeft mij veel informatie opgeleverd. De reactie van Dankbaar is ook uitermate interessant, zeker gezien de laatste ontwikkelingen. En zo gaat het maar door. Op de roestige spijker heb ik nog maar eens mijn opinie gegeven. Wellicht interessant:
      http://www.deroestigespijker.nl/allereacties.html

      Like

      • Goed en mooi geschreven stuk.
        Dankbaar doet dus wat ook Kat, Mauritz en Peter R. de Vries doen: karaktermoord plegen op lastige tegenstanders die met onweerlegbare onderbouwingen komen.
        Deze perfide heren zijn volledig uit hetzelfde corrupte hout gesneden.
        Ik hoop dat je al je indrukken en gegevens over de ontwikkelingen in de zaak Vaatstra en Baybasin nog eens in een uitgebreid artikel bundelt zodat het o.a. via Facebook gedeeld kan worden.

        Like

      • Dankbaar is weer aan het censureren en blijkbaar worden lastige types als Akky en Herman kaltgestellt.
        Een onschuldige reactie is verwijderd over wat Mauritz gezegd had tegen Akky toen Smalhout zou hebben afgezegd voor de boekpresentatie.

        Like

  13. Ik hoop dat ook iemand gaat uitzoeken hoe de werkelijke gang van zaken was rond de uitnodiging van de familie Steringa bij de boekpresentatie. Want wat we van Dankbaar en Mauritz daarover weten lijkt me niet aannemelijk te meer daar Dankbaar Jacob Steringa openlijk schoffeerde nadat hij eerst daarover gelekt had op zijn site. Beide is volledig not done en dat kun je wel aan Dankbaar overlaten natuurlijk. Mauritz is echt niet alleen de kwaaie pier wat Dankbaar ons wil doen geloven.
    Hier lijkt sprake van vals en dubbel spel net wat Lidy Boersma op deze site en eerder ook op Boublog en Recht is Krom al maanden naar voren brengt.
    Hopelijk trekt bijv. Akky en/of Klaske de stoute schoenen aan en gaat ze in Oudwoude bij de ouders van Jasper langs of belt hen op om een afspraak te maken.

    Like

    • Ik lees net op de blog van Danbaar wat recente comments over de contacten met de ouders van Jasper. Onderstaande onderstreept wel dat Dankbaar en Mauritz niet meer welkom zjjn bij de familie Steringa:

      cobra zegt:

      17 november 2014 om 17:15

      Heb zelf ook vaak contact met de fam Steringa gehad alleen een voorwaarde van Jacob was vaak dat
      alles wat we hadden besproken hij dat niet terug wou lezen op het internet

      Hopelijk hebben ook de mensen daar begrepen dat ze van D&M niks meer moeten verwachten voor wat betreft actie voor de familie Steringa..

      Like

  14. De aap begint nu uit de mouw te komen wat de motieven van Dankbaar en een aantal (Friese) Dankbaar-getrouwen (bv cobra) betreft. Het boek gaat letterlijk dicht er komt geen nieuwe uitgave van het boek net wat met name Lidy hier ook steeds benadrukte..:

    ‘Om het OM met hun leugens op de feiten te drukken wat al tig keer is gebeurd en waar we nog geen stap verder mee zijn gekomen is denk ik ook verspeelde energie.

    dus mijn conclusie is dat het Vaatstra boek voor mij nu dicht gaat en dat ik hier geen energie meer in wil steken hoewel ik er van overtuigd ben dat in het boek van Hans en Wim het juiste verhaal is opgetekend.

    Het enigste waar ik dan nog wel energie in wil steken is als Wim mij nodig heeft in een rechtzaak tegen mauritz dan wil ik best tegen deze oplichter getuigen
    Ook al omdat ik net als in de Vaatstra zaak heel slecht met onrecht kan leven’ (Cobra)

    Uit een brief van Mauritz aan Dankbaar van begin september over het (onder valse vlag) afgeblazen beroep tegen de uitspraak in het kortgeding in de smaadzaak van Jano Hassan en pa Sletering blijkt dat Hans Mauritz in de zomer met Maaike over het boek, de zaak Steringa, de familie Vaatstra en de processen inzake het dagboek heeft gesproken op de camping bij Appelscha.

    Like

  15. “”Uit een brief van Mauritz aan Dankbaar van begin september over het (onder valse vlag) afgeblazen beroep tegen de uitspraak in het kortgeding in de smaadzaak van Jano Hassan en pa Sletering blijkt dat Hans Mauritz in de zomer met Maaike over het boek, de zaak Steringa, de familie Vaatstra en de processen inzake het dagboek heeft gesproken op de camping bij Appelscha.””

    @de haas. Dit klopt niet helemaal.

    Like

    • Maar het meeste wel, hj..
      Ik hoop dat dat protest nog iets gaat uithalen maar ik zou het buiten Wim Dankbaar om doen omdat Dankbaar alleen zijn eigen financiele zaakje nog wil gaan bepleiten en niet bepaald betrouwbaar is gebleken net als Mauritz overigens.

      Like

    • Weet je ook nog zo zeker dat het Peter R de Vries van Mauritz in december uit zal komen?
      Ik bedoel maar de motieven achter het uitgeven van een (vermeend) explosief boek kunnen heel anders zijn dan wat de auteurs beweren. Van Mauritz was al langer bekend dat hij boeken als drukmiddel in rechtzaken voor schadevergoeding gebruikte.
      De motieven van Wim Dankbaar blijken mij ook minder duidelijk dan hij zelf steeds heeft beweert. De komende weken en maanden wordt het allemaal nog een stuk duidelijker.
      Bij Dankbaar is er nu enkel nog sprake van activiteit voor financiele genoegdoening van zijn schade bij de uitgave van het boek.

      Like

  16. Okee, het gaat over het beroep in die kort geding zaak over Maaike’s dagboek wat volgens Mosko in totaliteit in het boek zou worden opgenomen in het Vaatstra boek inderdaad.

    Like

  17. de haas 18 november 2014 om 20:01 · · Beantwoorden →
    Weet je ook nog zo zeker dat het Peter R de Vries van Mauritz in december uit zal komen?

    🙂 Februari staat nu op z’n site. 🙂 Voor de Heineken film uitkomt.

    Like

  18. Ik lees op twitter dat Freddie Vaatstra met regisseur Ate de Jong in gesprek is.
    Dus binnen twee jaar is er een bioscoopfilm met een Fries al dader.
    Des te meer reden voor een heruitgave met een beter boek over de zaak Vaatstra met ALLE invalshoeken en niet alleen de daders waren asielzoekers..

    Like

    • Freddie Vaatstra in gesprek met regisseur Ate de Jong ??
      Ach,die Fries is makkelijk om te kopen met geld.
      Die Friese mafkees heeft de leugen van justitie al zo vaak gehoord,dat die het officiele justitieverhaal inmiddels wel geloofd.
      En die Ate de Jong,die ruikt denk ik weer euro’s door een kaskraker op het witte scherm te krijgen.
      Want ja,een bioscoopfilm over de moord op Marianne Vaatstra trekt wel de nodige sheepels naar de bioscoop.
      Misschien nog wel in 3 D.
      Of de film gebaseerd is op waarheid,kraait geen haan meer naar.
      Als de sheepels maar vermaakt worden.
      Man man man,wat is de waakzaamheid van het Nederlandse volk ingekakt.
      Sorry dat ik het zeggen moet.

      Like

  19. Klol is inmiddels op zwart (onder het mom van dat het in Ierland nog veeeeeeeeeeeeeel erger is dan hier). Kat heeft een nieuwe vriendin en het geld heeft ie allang binnen en mensen doneren geen cent meer voor die serieleugenaar. De onthulling van de fakemoord van zijn joodse maatje Van Gogh zal hierbij ook een rol spelen.
    Ik verwacht dat Recht is Krom ook binnen een paar maanden op zwart gaat of een andere invulling krijgt. Je merkt aan alles dat Dankbaar niet meer vooruit te branden is voor de zaak van Steringa of van Maaike.
    Even afwachten wat Mauritz gaat doen, maar daar hoor je ook nog weinig van.

    Like

  20. Het lichaam is vanuit de Fogelsangstate (landhuis of park/Veenkloosterbos) via de FSlaan en de landerijen naar vindplaats gereden en niet via de Keningswei; Marianne werd het laatst levend gezien bij de picknicktafel voor het Veenkloosterbos met een aantal asielzoekers..:

    Herman zegt:

    22 december 2014 om 09:20

    Het dode lichaam van Marianne moet wel via de Fogelsanghloane naar de wei zijn gebracht.
    De “stormtroepen” scheurden via de achterzijde van de boerderij op de Trekwei nr 1 naar de
    vindplaats in de weide

    Like

    • Ik denk eigenlijk dat de moord in (een schuur bij) het Lytse Slot of de museumboerderij in Veenklooster is gepleegd. De FogelsanghState, het Lytse Slot en de museumboerderij zijn alle eigendom van de familie Van der Zwaag.
      De fiets die naast de Koningsweg voor het weiland met de vindplaats van Marianne stond was afkomstig van de museumboerderij. Een van de mededaders Ludger Dill (uit Cloppenburg(!)) overnachtte gewoonlijk in een pipowagen bij de museumboerderij. Ook (een) Groningse heroineprostituee(s) die later verdwenen zijn (is) bij de museumboerderij gesignaleerd.
      De beheerder van de museumboerderij Jan Kloppenburg wist van de sexuele en moordescapades van Ludger Dill.
      Een aantal vragen:
      -Hoeveel heeft Kloppenburg geweten van de moord op Marianne en de betrokkenheid van Dill, Hebben en Van der Zwaag?
      -Heeft Kloppenburg daarover gepraat met met Geke uit Kollum die als werkster in de museumboerderij actief was en het oppikken van Marianne met de stationauto van Hebben op de Voorstraat in Kollum had gehoord?
      -Geke is door politie en justitie gek verklaard (net als veel andere belangrijke getuigen en insiders van moorden en misbruik); in dit verband: stierf Jan Kloppenburg een natuurlijke dood of is hij aldus monddood gemaakt?
      -Zijn er meer getuigen in Veenklooster die zaken hebben gemerkt die verdacht zijn in de nacht van de moord op Marianne Vaatstra? (De politie maakte vel meteen getuigen eigenlijk wel heel duidelijk dat er niks meegedaan zou worden zoals ook in Maaike’s dagboek is te lezen..);

      NB De opvolger van burgemeester Piet Visser i de gemeente Kollumerland was de Oranjefanaat Bearn Bilker. Toeval? De vrouw van Bilker overleed enkele jaren later. Toeval? Burgemeester Bilker hertrouwde daarna snel met een Duitse adelijke dame. Toeval?
      Wim Dankbaar is al ontmaskerd als een JFK manipulator (o.a. met zijn drie zwervers/Grassy Knol hoax, de James Files hoax) en ooide zaak Vaatstra heeft Dankbaar zich weer als een manipulator doen gelden. Toeval? De heer en mevrouw Van der Zwaag uit Veenklooster zijn geridderd door Bearn Bilker.Toeval? De “patsy” Jasper Steringa van de moord komt uit Oudwoude de woonplaats van Bearn Bilker. Toeval?
      Nee natuurlijk niet..
      Politie en justitie hebben bewust vanaf dag 1 het fiets(en)verhaal in de publiciteit gehyped om de daders die meteen bekend waren bij politie en justitie uit de wind te houden en verwarring te stichten met het fietsverhaal van Marianne wat door Spencer Sletering (in samenspraak met politiechef Verkaik en zijn vader) de wereld in is gebracht.

      Like

  21. @Haas Allemaal desinformatie.
    Marianne Vaatstra is satanisch ritueel vermoord in het bijzijn van zeer hooggeplaatste heren en dames(!).
    Die gaan niet in een caravan zitten of in een schuur, kom nou!

    Fogelsanghstaete! Fogelsanghstaete! Fogelsanghstaete! KLAAR!

    Het schijnt dat Berlijn Rutte Mabel, e.v.a. w.o. Prinz (tief)Friszo erbij waren. Ach, een lolletje, moet kunnen… 😦

    Like

  22. Kortom desinfo van JOUW kant.. jij leert het nooit; je probeert mij hier weg te krijgen en roeptoetert maar wat ZONDER ENIGE FEITELIJKE BETROUWBARE ONDERBOUWING..

    Like

    • @de Haas Ok de Haas misinformatie dan.
      Jij kunt ook niets bewijzen.
      Kijk nog even de statistieken na van de Jeugdzorg en de Detentiecentra alsmede aantallen buitenlandse adopties en denk eens aan het Rond Huis in Nunspeet, kasteel Nijenhuis een van de vele Havezate en nog wat van die keuninklijken bordelen. Nederland is een knooppunt van kinderhandel. Laatste bericht Staatsecr. Teeven persoonlijk naar de Congo om de adoptie handel mogelijk te maken, maar krijgt 0 op het request.
      PedoNetwerken verweven: zie Rolodex, Dutroux, Robert M(’t Hofnarretje), Joris Demmink en ga zo maar door.
      Dus jij denkt dat daar geen notabelen, politice en ander …(vul maar in) bij betrokken zouden zijn??
      Hoezo onnozel?

      Like

      • O ja, laten we Eng-land niet vergeten. Prins Charles hahaha.
        Daar durven de kranten inmiddels voorzichtig wel over te schrijven.
        Genoeg aanwijzingen en genoeg bewijzen door de politie in de zaak vaatstra en vele andere zaken vernietigd of vervalst.
        Join the dots, zou ik zeggen.

        Like

  23. Bingo!!
    Onbewoonde boerderij (Keningswei 7) vlakbij de Fogelsanghstate en de vindplaats van Marianne en natuurlijk nooit in beeld geweest bij politie en justitie..:

    Herman zegt:

    27 december 2014 om 21:31

    De oude boerderij rechts van de wei waarin men Marianne aantrof is inderdaad nr 7.
    Kijk maar:
    Keningswei nr 1 ligt vlak links naast het begin van de Fogelsangloane.
    Dan volgt een landhuis 3 tegenover het uiterste einde van “het bos”.
    Daarna de boerderij nr 1 liggend aan het weiland links van Marianne.
    Tenslotte meteen rechts van haar de oude boerderij nr 7 (destijds onbewoond).
    Zie de plattegrond.

    Like

    • Waarom geen rituele (lust)moord in de Fogelsangstate ?

      – veel te opvallend in een kleine gemeenschap (aanvoer en afvoer van elite; in VW busjes??);
      – zal altijd geruchten en verhalen geven;
      – daarom veel te groot afbreukrisico;
      – lichaam is niet verdwenen maar gedumpt (wat duidt op paniek waarvan bij rituele moord nooit sprake zal zijn; sporen worden gewist: elite, weet je wel..)
      -Friso- geruchten van supergetuige en Kat hebben wel degelijk invloed ook al is totaal uit de lucht gegrepen (denk aan Kevin Annett die processen verzint die er nooit waren..); dit is geen bewijs;
      Join the dots…

      Like

      • @Haas Leuk geprobeerd.

        Join the dots. Inderdaad. Alleen al de giga pogingen van Justitie t/m Kloris Joris Demmink e.v.a. geven al aan dat er veel meer aan de hand is dan een simpele asylzoekersmoord. Of ze nou gedumpt is of niet, bij deze MOORD zijn zeer vele hoge omes & tantes betrokken.
        OK, PrinZ JoHoannn Friszo die in de nacht van 30 april op 1 mei, ookwel bekend wals “Walpurgisnacht” zonodig een late voorstelling voor zijn zieke geest nodig had is een gerucht en de grap is dat inderdaad door de enorme inspanningen van jou en de rOverheid geeft al aan dat er veel meer aan de hand is!!! Nog niet overtuigd? Blijf lekker trollen, maar weet hodnerden, duizenden mensen prikken dwars door jou domme doorzichtige trollen heen. Maar ik heb liever dat je hier je leugens spuit, dan weten we tenminste waar je bent en waar je mee bezig bent, vent! Wees er trots op. Hopelijk zijn je kinderen (die je niet hebt) en je kleinkinderen (ergo die je dan ook niet hebt) minder dom en oranjegezind, haha 🙂 🙂 !!!

        P.s. Oja even wat boboos (lees psychopaten) afzetten bij Fogelsanghstaete zonder dat de bevolking wat merkt is een fluitje van 1 cent. Daar zijn technieken voor./ Als je dat nog niet weet….zucht man ga lekker fietsen doeiiiiiiiiiiiiiii.

        Like

    • “Daarna de boerderij nr 1 liggend aan het weiland links van Marianne.” Moet zijn: nr. 5 (correctie door Herman)

      NB Ik denk dat deze onbewoonde boerderij (Koningsweg nr. 7) wel eens het toneel van veel meer moorden kan zijn geweest (o.a. Groningse heroïneprostituees). Je mag hopen dat de Friese burgeronderzoekers in de zaak van Marianne snel actie ondernemen en snel de binnen- en buitenkant van de boerderij gaan onderzoeken. (Ludger Dill had blijkbaar onder de vleugels van de rijke familie Van der Zwaag (grootgrond- en groothuizenbezitters in Veenklooster) carte blanche om meerdere vrouwen te misbruiken en van het leven te beroven)..

      Like

  24. Het schijnt dat Hans Mauritz met een aangepast boek komt over de zaak Vaatstra met een andere (mede)dader zo begrijp ik uit de discussie op de Recht is Krom-site van Wim Dankbaar.
    Okee, dit is meer van hetzelfde.

    Maar ik heb nu wel weer wat meer info over Ludwig/Lutger Dill gehoord die mij niet (geheel) bekend was:
    – Dill was een voortvluchtig moordenaar die was ontsnapt uit Duitse detentie na een veroordeling van de moord op twee Duitse kinderen;
    – In 93/94/95 verbleef Dill in de stad Groningen en was hij pooier van een stel hoeren (waarschijnlijk straatprostituees van de Bornholmstraat waarvan een aantal die daarna spoorloos verdwenen);
    -Dill vertelde de beheerder van het Landbouwmuseum in Veenklooster (Jan Kloppenburg, what’s in a name) dat hij vijf personen (waarschijnlijk straatprostituees) vermoord had;
    -Dill was ook de persoon met wie de Groningse straatprostituee Jolanda Meijer (“die blonde” volgens Jan Kloppenburg) in het bewuste weekeinde van Februari 1998 van haar verdwijning het laatst gezien is omdat Dill met haar in Veenklooster wilde doorbrengen;
    -Later vertelde hij Kloppenburg dat hij “blonde” voorgoed van de aardbodem had laten verdwijnen;
    -Ook had Geke die in het Landbouwmuseum schoonmaakte gehoord dat het lichaam van Jolanda Meijer in de gierput van de (voormalige) boerderij op het AZC-terrein van Kollum gedumpt is.
    -Dill is in de zomer van 1999 bij het station van Buitenpost door een zwaar bewapend arrestatieteam gearresteerd of er is een poging daartoe gedaan.

    Al deze feiten over Dill (en Jolanda Meijer en andere verdwenen Groningse straatprostituees) komen zeer vreemd over en geven m.i. aan dat de Groningse en Friese politie en justitie de verdwijningszaken van de Groningse straatprostituees nooit hebben willen oplossen omdat dan een mogelijke (mede)dader van de moord op Marianne Vaatstra al te nadrukkelijk in de publiciteit zou komen.
    Het maakt ook de melding van de Noordnederlandse politie dat Dill in 2012 als gevolg van kanker ongeneeslijk ziek was en het obligate nietszeggende telefoontje van Wim Dankbaar met Dill waarin deze of zijn moeder zegt dat hij op sterven ligt er natuurlijk niet bepaald geloofwaardiger op. Integendeel..

    Ik wilde dit toch even aan Don melden omdat hij zelfs nog voor het onderzoek van Dankbaar in Dill’s geboorteplaats Cloppenburg is geweest.

    Like

    • Djw voor de aanvulling. Nog steeds heb ik het idee dat Ludger Dill niet is overleden. Hem is een vlucht gegund. Waarschijnlijk omdat hij teveel wist. Nieuwe identiteit?? Ander land? Ik weet het niet. Hebben mocht waarschijnlijk een vredig leven opbouwen in Dokkum, die zal niet het strafblad van Dill gehad hebben.

      Like

    • Er is weer heel wat onduidelijkheid in de gecontroleerde media over een beslissing in hoger beroep van het gerechtshof inzake de (eerste) uitgave van het boek van Dankbaar en Mauritz over de zaak Marianne Vaatstra. Vanwege een hoofdstuk met citaten uit het dagboek van Maaike Terpstra (voorheen Vaatstra) moet dat boek uit de handel (feitelijk is dat boek al uit de handel vanwege de vete tussen Mauritz en Dankbaar). Ook eerdere financiele eisen van de advocaat van Bauke Vaatstra aan de schrijvers zijn nu in de prullemand terechtgekomen.
      Zowel Wim Dankbaar als Hans Mauritz zullen onafhankelijk van elkaar dit jaar met een nieuw boek komen over de zaak Vaatstra.
      Kunt u het nog volgen?
      Duidelijk is natuurlijk wel dat Justitie en de familie Vaatstra (Bauke en de kinderen) duidelijk erg in hun maag zitten met het dagboek van Maaike Terpstra die vorig jaar op de camping van Appelscha tegenover Hans Mauritz nog aangaf volledig achter de tekst van het dagboek te blijven staan.

      https://rechtiskrom.wordpress.com/2015/03/18/goed-nieuws-voor-maaike-slecht-nieuws-voor-haar-advocaat-yehudi/

      Like

      • Gecontroleerde nieuwe media Micha Kat, JDTV en ook Zaplog namen gisteren de gekleurde Telegraaf /ANP berichtgeving ongeclausuleerd over zonder zich verder te verdiepen in de achtergrond van het vonnis wat in feite een nederlaag voor het kamp Yehudi Mosckowicz en de familie Vaatstra (Bauke & consorten) inhoudt ondanks dat niets uit Maaike’s dagboek (via googlen snel te vinden op internet) mag worden gepubliceerd. Duidelijke Pyrrhus overwinning van Bauke en Freddie Vaatstra die de moeder onmenselijk hebben behandeld en behandelen om maar Jasper in de bak te houden en een deel van zijn geld binnen te hengelen..:
        Kat maakt het daarentegen wel weer erg bont op zijn donatie- en afperssite KLOL:
        (KLOL)

        Liked by 1 persoon

  25. Pingback: Baybasin en ‘out of the box thinking’ | Baybaşin: politiek gevangen in Nederland·

Geef een reactie. NB De meningen verkondigd en de links die gedeeld worden in de reacties zijn de persoonlijke meningen van individuele scribenten en vertegenwoordigen niet noodzakelijkerwijs de mening van Don Quijotte.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s