100% Graniethard bewijs: Jasper Steringa is ONSCHULDIG

Vuur

Ja, u leest het goed: Jasper Steringa is NIET de moordenaar van Marianne Vaatstra. Laat dit maar even op u inwerken…….

U heeft op deze blog het bij wet verboden dagboek van de moeder van Marianne Vaatstra kunnen downloaden en kunnen lezen (Deel 1 en Deel 2). Indien u dit al gedaan heeft dan weet u dat er veel mis is in de zaak rondom de moord op Marianne Vaatstra. Iedereen voelt op zijn klompen aan dat er iets niet klopt. Ondanks dat er veel onafhankelijke onderzoekers al 15 jaar proberen de vinger op de zere plek te leggen en ik wel voelde, ja bijna zeker wist, dat Jasper Steringa de moordenaar niet kan zijn, heb ik nooit met zekerheid durven te beweren hoe het wel is gegaan. In één van mijn eerste blogs schreef ik al over de onmogelijkheden in het requisitoir van Henk Mous tegen Jasper Steringa

View original post 775 woorden meer

Advertenties

125 Reacties op “100% Graniethard bewijs: Jasper Steringa is ONSCHULDIG

  1. Wat ik lees is dat het granieten bewijs gebaseerd is op drie getuigenissen en een film. Nou die drie mannen komen echt niet voor de rechter om die getuigenissen onder ede opnieuw te verklaren. De heren geloven daar zelf ook niet in. Die hele presentatie getuigt daarvan, ‘het zou mooi zijn.”

    Ik ga weer even terug naar een ontwikkeling van voortschrijdend inzicht bij de Roestige Spijker. Ik heb bij de roestige spijker heel lang alle ruimte gekregen en dat was ook van het lezerspubliek, immers niemand anders gaf daar een reactie en de opvallende afwezigen waren daar bijvoorbeeld de hele club van Kat tot aan Dankbaar. Mauritz en Ton hofdstede uitsluitend om even een link aan te brengen naar de eigen site of voor reclame van het boek. Op zich is dat veelzeggend.

    Ik weet praktisch zeker dat de heren en dames van de Nieuwe Media me daar op de voet volgden en mijn commentaren als referentiekader en als bron hebben gebruikt. Behalve jij, Don, liet niemand ooit weten dat ze mij daar lazen. En dat heeft beslist een reden. Ik was dan ook aangenaam verrast toen je mij vroeg of je mijn commentaar eventueel mocht gebruiken.

    Hoe dan ook dit artikel op de Roestige Spijker met al mijn commentaren is ook interessant in het licht van de Vaatstrazaak.
    http://www.deroestigespijker.nl/pagina/module/waarom-de-roestige-spijker-het-g.html

    Er zat ook een discussie in met een zekere Mannes K. aka dit en aka dat. Deze discussie, die ik glansrijk won, was de aanleiding voor de moderator van de Roestige Spijker om mij een email te sturen en te bedanken voor mijn inspanningen. Voortaan moest ik me beperken tot 5 regels. Dat is toch humor als je ziet dat ik tot dan bijna een boekwerk aan commentaren had geleverd en zij mij werkelijk geen strobreed in de weg hebben gelegd. Ik ben nog altijd benieuwd wie diegene is geweest voor wie het teveel werd. Boudine dus niet, waarschijnlijk Mannes K. zelf, waarmee ik die discussie voerde. Ikzelf dacht dat het Wim van Crimesite was. Hoe dan ook, het is natuurlijk niet zo leuk als je bazen zien dat je bent afgegaan. Ik vroeg Mannes K. om een samenvatting en die gaf hij. En dat zei alles. Meer kon ik niet aantonen. Ach wat spijt het mij dat het niet meer te lezen is. Ik vond het schitterend. Heb je eindelijk resultaat en dan halen ze het weg. Nou ja 🙂

    Ik begrijp dat Mauritz en Dankbaar hun verhaal ophangen aan het chanteren van Demmink door de Turken, maar waar ik het nog schrijf als een scenario, een zoekrichting wat beslist nog moet worden onderbouwd, nemen zij die suggestie over als onderbouwing voor hun verhaal. Dat gaat ze opbreken of ze doen dat met opzet, uitgaande van een deal. Het is veel te snel gegaan, de oplossing van deze zaak en het is zoals ik nu de commentaren lees, zonder consequenties, immers de daders gaan door verjaring per 1 mei j.l. vrij-uit en de Demminkbeschuldigingen zijn niet onderbouwd met bewijzen. Het blijft hangen in het woordje ‘hoogstwaarschijnlijk’.

    Ik heb ook al gedacht dat ze mogelijk ongelooflijk voor het karretje zijn gespannen van de heren Poot zonder dat ze zich daar bewust van zijn. Het zou kunnen.

    Like

    • Zouden ze publicatie van het boek bewust over 1 mei hebben heengetild zodat daders niet meer interessant zijn, Jasper kan blijven zitten en Joris Demmink verder gedemoniseerd?

      Like

      • Daarom is de focus door de heren verlegd naar politie en justitie en de oplossing van de zaak het middel tot het hogere doel, namelijk de herstel van de rechtsorde. Een veroordeling van de daders zou bijvangst zijn. Nou dat begrijpen we nu wel. Of het tot een herziening komt van de veroordeling van Jasper? Tja dat is de verantwoordelijkheid van Jasper en zn advocaat en die is niet enthousiast, want die reageert op de tweet van vuur: Hij komt vrij in 2025. En dan komen ze met die open deur van chantage van Demmink. Ja hoorrrr……past allemaal zo prachtig in het verhaal van deze docudrama.

        Like

  2. Interessant stukje tekst
    socciebon zegt:
    19 mei 2014 om 18:03
    Heb de granietharde bewijzen gelezen. Die zijn inderdaad knalhard. Waar het boek onmetelijk diep ingaat op een fietstocht of DNA bewijs, worden deze bewijzen in een paar paginaatjes opgeschreven. Het zou mooier zijn om meer en duidelijker te zijn hoe graniethard de kluisverklaringen zijn. Gevoelsmatig denk ik dat er meer info is die ons vooralsnog onthouden wordt. Ik kan dat begrijpen als dat het geval is, maar had het liever in het boek gelezen.

    wdankbaar zegt:
    19 mei 2014 om 19:24
    Ja de bewijzen zijn kort maar krachtig ten opzichte van de rest. Maar eerst willen we de lezers vertrouwd maken met de leugens en bedrog van Justitie. Dat lukt toch aardig? De bewijzen zijn de slagroom op de cake.

    In een woord: Ajakkes!

    Like

  3. Ik las daarnet een heel interessante reactie van rmstock. Ik denk inderdaad dat het zo werkt. Mensen worden ook bij de Demminkdoofpot uitdrukkelijk uitgenodigd om ‘anoniem’ informatie door te geven. Die Kat is echt een heel gevaarlijk mannetje en dat wordt steeds duidelijker. Ik kan het gerust hier neerzetten omdat het team Mauritz en Dankbaar met Kat samenwerken. Nee ze zijn niet onbewust voor het karretje gespannen van Kat. Ze behoren gewoon tot deze maffiagroep:

    rmstock / May 20, 2014
    Wat mij opvalt aan sites als klokkenluideronline, boublog , hethaagsecomplot is dat zij dan wel de arrestdemmink agenda levendig pushen, maar tegelijkertijd essentieel `tangible evidence’ achterhouden, zoals o.a. video materiaal dat, wanneer ingebracht bij een rechtszaak zoals die van de roestige spijker, a la minute zou leiden tot een arrestatie en opsporingsbevel van Joris Demmink. Af en toe wordt zorgvuldig en afgewogen toch wat beschikbaar gesteld, aan partijen in de media die ertoe doen, b.v. drop even die vhs band van `dass fickende klassenzimmer’ bij KRO’s Brandpunt en Micha Kat is weer back in business, letterlijk.
    Scenario :
    Iemand heeft `tangible evidence’ in de Demmink zaak, er wordt contact opgenomen met Kat en Konsorten, die de geheime achterdeur van klokkenluideronline ter beschikking stellen, om de whistleblower zijn bewijs te laten uploaden. Hierna krijgt deze echte whistleblower `opeens’ de ene na de andere tegenslag te verwerken, de whistleblower wordt gestript, zodat hierna dit `tangible’ bewijsmateriaal alleen bij Micha Kat van klokkenluideronline terug te vinden is. Het spelleke begint dan weer van voren af aan. Micha Kat, de Katvanger voor de staat van echte whistleblowers in de wereld van de kinderporno.
    Het zou mij niets verbazen dat Micha Kat `in de leer’ is gegaan bij Jack Abramoff om zijn methoden te verfijnen. want met z’n collectie van dit soort `tangible evidence’ kan blijkbaar miljarden worden afgedwongen …
    THE SECRET WORLD OF JACK ABRAMOFF
    Terrorists, Torpedos, & Republican `Muscle’
    June 21, 2005 – Venice, FL.
    by Daniel Hopsicker
    http://www.madcowprod.com/06202005.html

    Like

    • Ik heb nooit begrepen hoe het mogelijk was dat deze Micha Kat kon doen wat hij deed en als het er op aankwam nooit werd afgevallen. Niet door Poot of rubinstein, Ottens, Ton, Boudine, dankbaar etc. etc. en hun veldwerkers. Maar hoe meer bewijsmateriaal je hebt verzameld en hoe hoger in de maatschappelijke hierarchie hoe gekker je je kunt gedragen. De mensen denken dat Micha Kat per ongeluk die baphomet en dat schilderij van Beatrix en het embleem van de bilderberggroep op zijn computer liet zien, nee, dat maakt onderdeel uit van het spel. En als je eenmaal door hebt wie tot de groep behoort en hoe de groep samenwerkt, dan begin je het spel steeds beter te begrijpen:
      http://stevenbrownsblog.wordpress.com/2012/11/21/klokkenluider-respecteer-immens-verlies-van-bouke-vaatstra/#comments

      Like

    • Ik voeg even het filmpje van Francis Capelle over KLOL er aan toe die rmstock ook noemt in het betreffende citaat op de site van Martin Vrijland:

      Like

  4. Voor mij is het compleet niet interessant om te speculeren over zaken die we niet weten. Ook niet over mogelijke maffiagroepen, controlled opposition of verborgen agenda’s. Immers dat is juist wat ze willen. Verdeel en heers. Het gaat er mij om dat mensen gaan inzien dat de ‘Maatschappij’ waar wij zo vrolijk in leven door en door verrot is. Aangezien de maatschappij enkel alleen een woord is en feitelijk bestaat uit mensen die onderling een gezamenlijke set afspraken hebben gemaakt wat waarden en normen zijn, zijn die mensen dus door en door verrot en de afspraken complete onzin.
    En let wel daar horen jij en ik bij. Zolang we als mens onze houding niet veranderen en leven gedreven door hebzucht en (sexuele) lust zul je dit soort uitwassen altijd houden.

    Ten eerste moeten we ons dus bewust worden dat er iets gruwelijk mis is. De volgende stap is hoe dit te veranderen. Nou, cliche cliche…. het begint bij jezelf, dus houd ik het bij mezelf. Ik doe niet meer mee met de maatschappij waarin ik ben opgegroeid. Heb alles achtergelaten en ben ergens in de wereld om mensen te helpen. Ik geloof wat ik geef aan het universum krijg ik ook van het universum. Ik leef bij de wetten en het gezag van het universum. Geen enkele andere wet of autoriteit heeft iets te zeggen over mij. Keerzijde is dat ik alles heb moeten loslaten en ook compleet niets meer heb, behalve deze oude laptop en de kleren in mijn backpack…… ow ja en gelukkig ook een heleboel vrienden en familie waar ik, als het erop aankomt een broodje kan eten of op de bank kan slapen. Voorlopig is dat nog niet nodig geweest, door de hulp die ik geef krijg ik altijd ergens een bed en eten, maar belangrijker, ik zie heel veel gelukkig mensen en uiteraard stemt mij dat ook weer vrolijk…..;)

    have a nice day!
    😉

    Like

    • En toch bemoei je je met zaken waarvan je in feite de achtergronden niet wilt weten, zelfs niet op onderzoek wilt gaan. Beste Vuur, je poneert hier een paar open deuren als excuus. Wees dan zo eerlijk om je erbuiten te houden. Ik gun je van harte heel veel hulp en dat meen ik. Dit zijn geen leuke dingen om mee bezig te zijn. Maar er moeten toch mensen zijn die hun verantwoordelijkheid willen nemen en klaarheid willen brengen. En dat is wat ik wil. Ik schrijf niet om aandacht te trekken, zoals door een zekere Yvonne werd beweerd. Ik schrijf omdat het op mijn pad kwam en ik me niet meer kon onttrekken aan mijn verantwoordelijkheid. Maar dat laat onverlet dat er tijden zijn dat ik afstand neem en bezig ben met de leuke dingen en vrolijke mensen. Die ontmoet ik heel veel. Ik hou dat een beetje gescheiden, deze kwesties en mijn priveleven, zoals ik dat vroeger met mn werk deed. Daar blijf je gezond en vrolijk bij.

      Like

    • @Vuur
      De maatschappij is door en door verrot, in eerste instantie door sujetten zoals Poot, Micha Kat en co. Hebzucht en perverse (sexuele) aberraties zijn hun core business. Zelfs Demmink is tamelijk nietig vergeleken bij ze.
      Je bent ofwel zo blind als een vleermuis, of zelf onderdeel van die kliek. Anders kan ik je betreffende commentaar en opstelling niet duiden.

      Je ‘verdeel en heers’ riedeltje wordt standaard toegepast door dergelijke bedriegers. De grote heersers en verdelers zijn dit soort lieden echter zelf.
      Je new agey pseudo-spirituele opmerkingen over ‘het universum’ zeggen mij dat je naast de realiteit leeft. Het universum wemelt van de duivels, dus veel succes met je hulptroepen…

      De realiteit is voor jou blijkbaar compleet niet interessant, slechts je ingebeelde fantasieën doen er toe.
      Als je goede bedoelingen hebt, wens ik je het beste en veel wijsheid toe.

      Like

      • @Guillaume en Lidy,

        Even ter verduidelijking, ik vind het volstrekt niet interessant om te speculeren over de grootst mogelijke complotten, waarvan ik weet dat ze bestaan, als er in het hier en nu tastbare problemen niet worden opgelost. Hiermee bedoel ik dat een Jasper compleet onschuldig vastzit en iedereen dit weet.

        Je kan lullen dat je een ons weegt maar daar verandert niets mee. Ik stel hetzelfde als jullie. Houdt alle mogelijkheden open én in het hier en nu heb ik mijn leefstijl aangepast van een ‘succesvol’ kapitalist naar iemand die zoveel mogelijk in het hier en nu leeft en mijn mede-mens probeert te helpen zonder er iets voor terug te vragen.

        Ik zeg niet dat mijn manier jouw manier moet zijn. Doe wat je gelukkig maakt. Ik ben ook nog niet verlicht en ben wat dat betreft nog steeds betrokken bij wat er in Nederland gebeurt.

        Verder heb ik zo mijn visie op wat er werkelijk moet veranderen in de wereld. Deze heb ik hier beschreven:

        http://vuur01.wordpress.com/2013/11/22/doofpot-machtsmisbruik-is-er-wat-aan-te-doen/

        Rest mij niets anders dan af te sluiten met:
        Truth is immediate, radiant, herenow. It is not that truth has to be discovered — only YOU have to become aware. Truth is already here!

        😉
        .

        Like

      • @Vuur,
        Sorry hoor, maar wat een slap gelul..
        Ga vooral zo door als je diep ongelukkig wilt worden net als heel veel mensen zullen worden die de laatste jaren uren en uren op KLOL en Boublog gesleten hebben en er binnenkort achterkomen dat Jasper gewoon blijft zitten..
        Bedankt Vuur, voor je inhoudsloze retoriek..!

        Like

  5. Lidy, heb jij een eigen blog waarin je je verantwoordelijkheid neemt en klaarheid brengt? (jouw woorden)

    Zo ja, waar is de link want ik kan wel wat klaarheid gebruiken. Iedere dag weer wordt ik wakker in onwetendheid.

    Zo nee, dan ben je niets meer/minder dan een geavanceerde trol die lekker de boel loopt op te jutten en bij deze dan ook meteen mij laatste reactie op jou.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

    Like

    • De klaarheid die ik en maar uiteraard ook heel veel anderen willen brengen gaat nu juist over het verkennen van die achtergronden, die verdeel -en heerstechnieken, dat is een heel moeilijk en moeizaam traject, waar we juist door het delen en elkaar van informatie te voorzien, stukje bij beetje de puzzel leggen en dus een beter beeld krijgen. Ik vraag Don of ik hier mijn commentaren mag leveren. Mocht hij dat niet willen dan hoor ik dat graag van hem. Ik kies ervoor geen eigen blog over deze materie te beginnen. Dat is voor mij te vermoeiend. Dat heb ik hem een tijdje geleden verteld.

      Like

      • Ik ben heel erg blij met je goede commentaren Lidy. Ik krijg ook positieve geluiden daarover binnen. Mensen waarderen je inzichten. Ik ook. Door inbreng van verschillende kanten kan de zaak imo alleen maar duidelijker worden.

        Like

      • Ik sluit me aan bij Don. Ik was in een vroeger internetleven ook niet altijd blij met Lidy’s bijdragen maar na de onthullingen door Martin begrijp ik haar precies. Ik heb jarenlang achter boutje en in veel mindere mate achter de joodse hitman aangelopen. Die kat deugt echt voor geen centimeter zoals vandaag weer op boublog blijkt.
        Gisteren sloeg Kat zich op de borst dat Brandpunt hem neutraal noemde en als dit voor Vrijland geldt is hij een NSB’er. Dat is Kat ten voeten uit..
        Overigens op boublog weer een bijdrage van Frides met een ook een slecht advies om de Morkhovengroep er (publicitair) bij te betrekken.

        Like

      • @de haas Ik heb een artikel over de Morkhovengroep en Marcel Vervloessem in voorbereiding. Die hele beweging incl. die prinses de Groÿ klopt van geen kant. Te denken valt hierbij aan de kinder porno affaire in Brussel met Afrikaanse kindertjes. Hier was de (ex?)vrouw van Nihoul betrokken en ook die prinses. Deze affaire is ook opzienbarend STIL gehouden. Ook door de prinses en de aan haar gelieerde Morkhovengroep.

        Like

  6. Mensen, we kunnen het Lichtpunt wel schrappen als mogelijke aanstichter voor de moord op Marianne, want Kat gaat zich daar sterk voor maken zegt hij op boublog. En Kat heeft ook directe banden met Olympiczion via de cameraman van Kat heb ik begrepen.

    Like

    • Nou denk het niet, ze hebben in de gaten dat het tweede scenario de vragen niet heeft weggenomen, dus komt de master himself om het derde scenario te dood te knuffelen, zoals we dat kennen van hem.

      Like

      • Jij bent wel scherp, Lidy.
        Maar ik lees inzake het Lichtpunt geen harde feiten anders dan dat die Anton of zo vaak naar de plek fietste waar Marianne werd gevonden. Dit kan gewoon meeleven of medelijden zijn.
        Ik zie zelf (nog) geen rol voor het Lichtpunt.

        Like

      • Ik geef even de reactie van Herman over het Lichtpunt op boublog omdat ik Herman een fijne vent vindt met een prachtige weblog over de zaak Marianne Vaatstra:

        Goedemorgen.
        Op dit moment vraag ik mezelf af of ik er wel goed aan doe om te gaan reageren…
        Het onderzoeker der schrijvers van het boek in nuchter en hun karakter laat zich niet gauw in met de gedachte aan een sekte.
        Het zwakke punt erin kan wezen dat deze drie/vier asielzoekers staan tte liegen -eventueel om nog steeds de werkelijkheid verborgen zien te houden.
        Zo ja: dat moet het wel heel ernstig zijn (levensbedreiging).
        Zo heb ik enkele maanden geleden contact gehad met met enkelen van Olynpiczion.
        Ik kan je verzekeren dat ginds heel veel angst leeft en de politie al net zo doet als bij de zaak van Marianne. Advocaten keren plots 180 graden om en nemen de benen. Een oud rechercheur kon met ‘t Lichtpunt wel een potje breken, maar is nooit geen stap verder gekomen. Men is ginds zo glad als een aal en iedereen wordt streng bewaakt bij bezoek en uit de buurt gehouden. Olympiczion was uiteraard meer gericht op ‘t Lichtpunt, maar alles wijst telkens richting Veenkloosters monumentale kruispunt, waarbij Vd Zwaags naam centraal staat (en z’n band met het huis van Oranje enz.)
        Wanneer het Wolfgang alleen maar ging om verkrachting te filmen, wat hadden eventueel dan later gedaan met Marianne? -Marianne zou onmiddellijk naar de politie zijn gebracht door Johan!
        Maar dan ook nog een beestachtige moord waarbij Marianne drie liter bloed moet hebben verloren. En waarom haar zo omslachtig en precies onder een Moerbeiboom achterlaten? Een omslachtig en link gedoe. En dan ook nog een overduidelijk spoor naar de achterzijde van het AZC aanleggen!
        Onze journalist is beslist niet dom en zeker niet achterlijk. Net zo min als de schrijver van het mooie boek.
        Is Hebben al gevlucht (naar Vlug)?
        Ik zie de rechercheurs en agenten het “Roze Boek” al lezen. En als schrijver denk ik stiekem: die hebben beslist een roze onderbroekje aan.
        Ssstt

        Like

      • Van der Zwaag bezit toch ook het Lytse Slot?
        Daar kan de snuffmovie ook gefilmd zijn. Marianne werd niet ver daar vandaan die nacht gezien bij het park van het grote slot in Veenklooster.
        Met dit feit heeft Dankbaar verder niks meer heb ik begrepen. Maar dit is zeker wel een significant feit wat zou moeten worden uitgezocht.

        Like

      • De schijnwerpers zijn steeds op de Fogelsanghstate en in wat mindere mate op het Lichtpunt gericht geweest bij het alternatieve Vaatstra-scenario wat Dankbaar te vuur en te zwaard heeft bestreden. Kat omarmde het Van Korlaar/Friso maffiagroep-scenario en dat werd ook door Dankbaar de grond in geboord (omdat het de asielzoekers uit de wind plaatste?).
        Maar Dill woonde achter het Lytse Slot als ik me niet vergis. Waarom zou de verfilmde verkrachting en moord daar niet hebben plaatsgevonden.
        Dill kende Van der Zwaag goed omdat hij daar kon wonen in zijn kar..
        Dus..

        Like

      • Net wat Herman stelt: het gaat niet zo zeer om het Lichtpunt maar om Pieter van der Zwaag, de lokale “baron” van Veenklooster en omstreken met zijn uitgestrekte politieke en bestuurlijke netwerk.

        Like

      • Wat dus Kat vanochtend op boublog stelt en wat dus wel waar moet zijn omdat de info van de familie Poot komt:
        Fogelsanghstate > Landbouwmuseum > Jan Cloppenburg > Ludger Dill > AZC, Ali, Feik
        Bewijs: de herkomst van de fiets

        Like

      • Het AZC (drugs- en hoerencaravan die later door de politie in de fik werd gestoken, Ali, Feik) is daarbij het dwaalspoor terwijl de verkrachtingsmoord in Veenklooster plaatsvond (een dorp verder).
        Of niet?

        Like

        • Dat die afgebrande stacaravan een afleidingsmanoeuvre is heb ik vanaf het eerste begin al gesteld. Hoe groot is zo’n caravan?? Het was toen moeilijk aan te tonen dat het daar NIET was gebeurd. Draai alles 180c om. Dat doen daders ook!!! Goeie opmerking dus @de Haas

          Like

        • Daar komt bij dat de zwarte BMW van die Hebben bij de achteringang van de Foagelsangstaete is gesignaleerd. Waarom hebben ze het lichaam overigens niet gewoon in de sloot gegooid waar de fiets stond. Die Meiboom heeft volgens mij dus wel degelijk betekenis.

          Like

      • Duss er zijn nog een heleboel onbeantwoorde vragen en niet onderzochte aspecten. Ik vind het fantastisch om te lezen dat mensen niet meer amen zeggen, maar kritisch blijven. De vragen die er toe doen worden ook zorgvuldig vermeden of weggespeeld. De aanval is de beste verdediging. Dat zagen we wel aan de wijze waarop boudine hier tekeer ging. Dat is ook heel interessant om te zien.

        Zodra een essentiele vraag wordt gesteld of een vinger op een zere plek wordt gelegd, is het alle hens aan dek om het lezerspubliek af te leiden. Je ziet ook dat ze elkaar helpen als het de, voor hen, de verkeerde kant dreigt uit te gaan.

        Dankbaar en Mauritz verstikken de Vaatstra zaak door een beperkt kader dicht te timmeren, het granieten bewijs. Micha maakt het ongeloofwaardig door wat rmstock hierboven prachtig heeft samengevat, spelen met de informatie en misinformatie, en er zijn altijd zogenaamde bronnen waar aan wordt gerefereerd, de ongeloofwaardige korlaars en maud en de supergetuige en dan kunnen Bou en dankbaar en weet ik wie nog meer daar lekker tegen in gaan. Waarmee ze denken ook de belangrijke issues van tafel te spelen. Maar daar trappen we inmiddels niet meer in.

        Like

      • De subsidie van de verbouwing van de Fogelsanghstate in 2000 zou je ook weer goed kunnen interpreteren van een dwaalspoor voor wat de werkelijke plek van de verkrachtingsmoord was..

        Like

        • Dat gaf ik ook al eens aan. Kijk ook nog eens WIE de subsidie verleende. Ze noemden het boek van Vuyk een witwasboek maar dit nieuwste boek is niet anders. Men zaait alleen verwarring met een bepaalde agenda in het achterhoofd. De agenda? Demmink en Brouwer!!!

          Like

      • Heel veel meer informatie op de site van Herman over de andere kant van de zaak Marianne Vaatstra die het publiek en de naieve nieuwe mediavolgers die met een nieuw witwasboek worden opgezadeld niet mogen weten:
        http://deep-brown-ambert.webnode.nl/

        -Hopelijk komt Herman ook snel tot zinnen en keert hij die leugenkliek van de “nieuwe media” de rug toe..

        Advies: koop dat boek niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Like

  7. Overigens zie ik wel een mogelijke reele directe verbintenis voor een doofpot tussen Sletering (inzake Spencer) en Demmink via Suriname..

    Like

  8. Caravan (AZC): door politie afgefikt (bron: Maaike) > verbouwingssubsidie Fogelsanghstate (gepubliceerd)>
    echte plek van de gefilmde moord (gerelateerd aan Pieter van der Zwaag): Lichtpunt, Lytse Slot/Landbouwmuseum ??

    Like

    • Ik denk de Foagelsangstaete zelf. Was mijn eerste ingeving destijds nadat ik via google earth de omgeving verkende. Er zijn via de eigenaren van de Foagelsangstaete ook linken via le Circle en de 1001 club in Brussel met de Dutroux affaire.

      Like

    • Zou de directrice van het AZC (Nelly Groeneveld) ook in het complot zitten?
      Zij heeft in feite er voor gezorgd dat het AZC Kollum niet kon worden onderzocht op sporen en het dwaalspoor kon blijven bestaan. Is zij op 1 of 2 mei 1999 gebeld door Harm Brouwer om haar medewetend te maken?
      Wellicht is het trainingsjack van Ali ook vanuit Veenklooster bij het zwembad ’t Paradyske gedumpt om als extra dwaalspoor voor het AZC te dienen..

      Like

    • Nieuwe info van Herman op boublog:

      De asielzoekers kwamen met regelmaat op de “Kringloop” in ‘t Lichtpunt. Die werd meen ik 2x per week gehouden. Nog sterker: zelfs Bauke scheen aan deze Kringloop mee te werken. Maar ik verwacht dat hij na de dood van Marianne geen asielzoeker meer kon zien en er mee is opgehouden.
      Met andere woorden: ‘t Lichtpunt was een behoorlijk centraal ontmoetingspunt.

      Like

      • Ra ra, wat was Marianne’s stambar: de Ringobar in Veenklooster.
        Marianne was bekend in Veenklooster en daarmee een potentieel doelwit.
        En juist die avond ging ze naar Kollum terwijl ze vrijwel altijd naar de Ringo in Veenklooster.
        Toeval of bewuste opzet van Spencer??
        Had Spencer nog een rekening uitstaan bij Hebben die vereffend moest worden avond??
        Spencer had sowieso geen geld voor een taxi dus Marianne zou hoe dan ook niet terugkomen..
        Geen toeval dus..

        Like

      • Ze moest in Kollum met de auto van de straat geplukt worden zodat het zou lijken dat alles in Kollum op of bij het AZC, het zwembad of de (Kollumse) weilanden iets verderop gebeurd zou zijn. Alle verdere dwaalsporen (caravan, trainingsjack bij zwembad) wijzen erop dat dit de bedoeling was. Het vreemde gedrag van Netty Groeneveld wijst er ook op dat zij gepusht is door het ministerie om de asielzoekers onder verdenking te stellen door de politie de toegang tot het kamp te ontzeggen. Ook de politie liet de honden de andere kant oplopen hoewel deze richting het AZC wilden. Zaken nalaten maar wel nadrukkelijk de indruk wekken dat er op het AZC zaken niet in de haak waren..

        De bevolking en het publiek moest denken dat het in of in de directe omgeving van Kollum gebeurd zou zijn zonder de link met Veenklooster te leggen wat een enorm lange historie van kerkelijke en adelijke traditie heeft.
        Vandaar ook dat Marianne m.i. naar Kollum gelokt werd die avond zodat haar iets aangedaan kon worden zonder dat meteen het adelijke Veenklooster in beeld zou komen..

        Like

    • Het is ook opvallend dat justitie, de familie Vaatstra, Vlug, MSM, Sletering of het hoofd van het rechercheteam geen aanval op het boek onderneemt.
      Net wat Don zegt: dit is weer een witwasboek dat te slordig geresearched is om als heropening van de zaak van Jasper te dienen.
      Jammer voor de familie Steringa, maar dit boek zal voor hun niets opleveren..

      NB Blijkbaar hebben Dankbaar & Mauritz achter de buehne e.e.a. afgekaart dat Vlug met de schrik vrij gaat komen..en dat voor Hebben de zaak verjaard zal zijn door de publicatiedatum een aantal maanden op te schuiven.

      Iedereen blij behalve de familie Steringa en Jasper in het bijzonder!

      Like

      • Precies en dat is waar ik me dan weer zo kwaad over maak. Die mensen zijn gewoon emotioneel geëxploiteerd door dit geteisem en dat na wat die mensen allemaal hebben doorstaan.

        Like

      • Hoogst waarschijnlijk hebben Dankbaar en Mauritz opzettelijk onduidelijkheid laten bestaan over bepaalde bronnen van getuigenissen (zie opmerking Stekeldier op boublog vanochtend) om de bewijskracht van het boek doelbewust te downgraden zodat justitie er geen aanleiding in hoeft te zien om een heropening van de zaak te overwegen..
        Mediahitman Kat is nu bezig met een nieuwe desinformatiecampagne in deze zaak (de zoveelste campagne in deze zaak btw) in opdracht van de familie Poot en Justitie die sinds hun deal samen optrekken om Jasper achter de tralies te houden.
        Er is de afgelopen maanden zeer veel onderhandeld tussen Dankbaar/Mauritz, de Poten en Justitie, zo blijkt maar weer..

        Like

      • Don, jij maakt hier wel even een stuk van, neem ik aan.
        Zou Vuur dat stuk van Don ook gaan herbloggen? Ik denk dat Vuur ook aan twijfelen is.
        Dat “bewijs” in het boek van Dankbaar is gewoon boterzacht om niet te zeggen 100 procent bewust leugenachtig..

        Like

        • @de Haas Ik lees mee, reageer af en toe en zal straks als ik iets meer tijd heb er een samenhangend stuk van proberen te maken. Waarschijnlijk komende weekend. Ik probeer intussen zoveel mogelijk indrukken te verwerken. Ik volg hiervoor zoveel mogelijk blogs en andere informatiebronnen.

          Like

  9. Ik heb nog eens even gekeken op het Boublog van een tijd terug. Het onderwerp was de rechtszaak met Jasper Steringa. Ik weet dat we het toen hebben gehad over Fogelsanghstate. Maar je ziet in dit stukje dialoog ook heel fraai hoe Boudine dit ‘vuiltje’ communicatief weg masseert. Het is een taktiek die zij voortdurend toepast. Het gaat dus om haar laatste commentaar in het rijtje, dat volstrekt besides the point is, maar die een verdere gedachtenwisseling over dit aspect zeer adequaat stopt.

    Lidy:
    9 april, 2013 op 07:08
    Daarmee is voor mij duidelijk dat de zaak is beklonken. De buit is binnen, dat weten ze nu al, of dat wisten ze al die tijd al, en daar moet op gedronken worden. Vandaar natuurlijk dat Bauke is uitgenodigd. Nu ben ik werkelijk overtuigd dat deze zaak op dat koninklijkeniveau speelde. Voor 30 april moest het vuiltje Vaatstra van de baan, bij koninklijk besluit. Alexander mag een schoongeveegde koninklijke weg bewandelen, daar heeft zn moeder voor gezorgd.

    mr. drs. Bou:
    9 april, 2013 op 19:17
    Lidy, dat denk ik ook, maar het betekent de betrokkenheid van Fogelsangh State. Was daar in de koninginnennacht van 1999 soms een feestje gaande?

    Wie het weet, mag het zeggen, hoor. 😉

    Lidy:
    9 april, 2013 op 20:43
    Ik heb dit gevonden op het internet
    http://beerputweblog.wordpress.com/tag/fogelsanghstate/
    Nou Bou, ik weet genoeg.

    En weet je wat ik ook zo’n eigenaardige toevalligheid vond? Dat Jasper voor zijn bekentenis overgebracht moest worden naar Zwolle, omdat ze daar beschikken over gespiegeld glas, waar Jan Vlug dan achter kon zitten om naar de bekentenis te luisteren. Hij vertelde dat hij daar ook zat toen Jasper werd geconfronteerd met zijn familie. En je gelooft het niet maar toevallig bezocht Beatrix die dag Zwolle. Indertijd vond ik het een raar verhaal. Maar ik begin nu toch echt overtuigd te raken dat deze familie van Amsberg er heel erg bij betrokken is. En dan valt alles op zn plek. Die Vaatstra gaat er op de koffie. Alleen al het idee, brrrr.

    sancho panza:
    9 april, 2013 op 20:57
    Beste Bou,

    In een van mijn eerste reactie’s op dit blog verwees ik al naar deze optie http://www.fogelsangh-state.nl/. Ik ben er 99,9999 % van overtuigd dat je goed denkt.

    sancho panza:
    9 april, 2013 op 21:01
    De brand in de stacaravan van Hebben is imo dus ook een 100% afleidingsmanoeuvre geweest. Hier spelen hogere (hele hoge) belangen die de doofpotterij tot het hoogste niveau rechtvaardigen.

    verwarde man:
    9 april, 2013 op 21:06
    @Lidy

    en wat te denken dat uitgerekend op de dag dat de arrestatie van Steringa bekend werd gemaakt de RVD met een verklaring kwam dat prinzlein Friso had bewogen?

    De RVD die zich anders hult in stilzwijgen en waarbij iedere uiting tot in de puntjes en qua timing wordt geregisseerd?

    mr. drs. Bou:
    10 april, 2013 op 06:33
    Iemand stuurde me een link naar een artikel over een moord in India, gepleegd door een Nederlander:

    Nederlandse dader moord op Britse toeriste in behandeling voor geestelijke ziekte

    De laatste alinea luidt:

    Hekel aan koningshuis
    Op internet maakt hij er geen geheim van een hekel te hebben aan het koningshuis. “Ik ben een republikein. Een monarchie kan nooit een democratie zijn. Maar kritiek in Nederland is verboden. Je kunt erdoor in de gevangenis belanden, failliet gaan of zelfs dood.” Sinds hij volgens eigen zeggen ook nog belastende informatie kreeg over de veelbesproken topambtenaar Joris Demmink, zou hem het leven onmogelijk worden gemaakt door politie en justitie. De W. stelt dat zij hem schaduwen, afluisteren, onder druk zetten en bedreigen.

    Like

  10. Weet iemand het emailadres van Herman van Dijk?
    Via zijn weblog kan ik geen contact leggen maar ik wil deze fijne man een hart onder de riem steken met het vele goede werk dat hij al verzet heeft.
    Door die nep latino Pablo denkt ie waarschijnlijk dat deze site niks is en blijft ie met z’n ziel onder zijn arm door het leven gaan nu dit zoveelste witwasboek in deze zaak zwaar onterecht gehyped wordt:
    http://deep-brown-ambert.webnode.nl/

    PS
    Frides Lameris lijkt zwaar gehersenspoeld te zijn door de Poot lobby. Don, heb jij nog iets vernomen van deze voormalige wereldverbeteraar die nu het grote geld van de Poot familie verdedigt net als multi-miljonair Wim Dankbaar (we vergeten te vaak dat deze bemiddelde publiciteitsjunkie bij de elite hoort)..

    Like

    • Ja ik heb Frides per mail benaderd, Hij gaf te kennen even afstand te willen nemen van het geheel en van het internet. Zijn positieve benadering van Vervloessem verbaast me wel een beetje. Maar ook dat is Frides. Altijd positief. Tenminste dat idee heb ik. Frides lijkt me een goede man en goed van vertrouwen.

      Like

      • Frides in de bocht, blijkt toch ook onderdeel te zijn van the big deal. We worden zo bedonderd:

        18 mei 2014 om 12:26
        Goed verhaal Vuur! Ik heb een bescheiden eigen-stijl verslagje gezet op mijn onlangs heropende website http://www.verontrustevaders.nl . Mijn website had ik op 1 febr. jongstleden even op zwart had gezet vanwege ‘gedoe’ met ‘Mister Moszkowicz Junior.’ Ik heb inmiddels al weer de vredespijp met Yehudi gerookt. Mijn 2 tuchtklachten heb ik in de boom gehangen;dus geen verdere procedure bij de deken van Utrecht en Yehudi ziet af van executie van het vonnis. Nu kan ik dus weer rustig verder gaan mijn munitie op te poetsen voor het (raak) schieten op de schuldigen van de Vaatstra cover up. Wordt vervolgd.

        Like

  11. KLOL komt vanavond met een artikel over de rol van het Lichtpunt bij de (satanische) moord op Marianne. Er staan – niet verrassend – een hoop onbewezen zaken in zoals: bv. 1) de caravan van Hebben zou achter de Fogelsangh State hebben gestaan (onjuist; de caravan was een chalet wat niet zo even verreden kon worden en waarom zou dat ook moeten; Kat valt hier in de kuil van zijn eigen leugenachtigheid);
    2) Jan Cloppenburg zou in het complot hebben gezeten en Marianne samen met Dill geregeld hebben (dit zou Cloppenburg never nooit hebben gedaan maar Kat grossiert nu eenmaal in onbewezen leugens);

    Zoals Lidy zei: Kat gaat met dit ongefundeerde hoax artikel dit reele scenario volledig in de stront rijden en heeft deze week weer een Poot bonus van 1000 euro binnen wat gemakkelijk verdiend is voor een dagje werken..

    Like

    • Wim Dankbaar is op boublog al helemaal weer in de van hem bekende en hem uitstekend op het lijf geschreven anti Micha Kat rol gekropen.
      De volgende episode van dit mediatreurstuk ter meerdere glorie van de egomaniakken Dankbaar (doel: bestsellerauteur worden om Peter R. eens en voor altijd in de schaduw te stellen) en Kat (doel: zoveel mogelijk Poot-bonussen binnenhengelen) zelf staat op beginnen en de gedupeerde derden worden de Steringa’s dat staat nu wel vast..
      Koop dat boek dus niet.

      Like

      • Helaas heb ik dat boek en dat boek over De vries al in voren besteld en betaald, stomstomstomstom. Bijna vijftig piekies, ach wat spijt me dat, had ik weer leuke dingen van kunnen doen. Ik heb even gedacht aan de kringloop, maar ik wil dat een ander ook niet aandoen. Tja wat moet ik ermee, ik ga ze niet lezen en al helemaal niet becommetariseren, want dat wordt dan weer misbruikt. Bovendien als ik kijk naar de kritische kanttekeningen die door deze en gene worden gemaakt, dan is dat ook geheel overbodig. En ik moet zeggen, heerlijk. Nu heb ik tijd om te kijken naar de actie en reactiepatronen. Dat is echt fascinerend. Die Boudine….., valse loeders zijn natuurlijk wel heel erg interessant. Ze weet als geen ander de tering naar de nering te zetten. Zo is ze laaiend enthousiast over het boek, zonder enige onderbouwing uiteraard. Maar nu er veel kanttekeningen komen en veel vragen heeft ze weer een keurige verklaring met te stellen dat ze dat deed uit reclame overwegingen. En uiteraard zet zij ook wel vraagtekens, maar de bespreking daarvan moet even wachten tot dat iecdereen op dezelfde informatielevel zit. Werkelijk ik zit hier dan te schateren. Dat is toch humor.

        Like

  12. Zo kijk ik ook naar de acties en reacties van Micha Kat: wanneer, waar komt hij, waar niet, hoe en wat. Kijk hij presenteert zich in de media als een, laat ik zeggen, randdebiel, een mediaclown, zodat het sowieso kritische deel van het Nederlandse volk, met name wetenschappers en serieuze onderzoekers, hem niet serieus neemt en niet eens de moeite neemt om te kijken waar die man mee bezig is.

    Maar onder dat clownsmasker zit een verdorven mentaliteit., je hoeft alleen maar zijn blog door te nemen. Kijk naar zn performance als Aleister Crowly. Ik heb de link naar deze man even gevolgd, ‘mooi’ verhaal over die man, nounou. Kijk, hoe hij er in slaagt weer acte de presence te geven bij Brandpunt, ooit ook in Eenvandaag met Wim van de Pol van Crimesite. Dat is ook een naam die je moet onthouden. Hoe dan ook, zodat de doorsnee burger, de Demminkzaak dan weer ‘niet’ dan weer ‘wel’ serieus gaat nemen. Dat is het spel. Je moet deze Micha Kat dus wel degelijk serieus nemen.

    Deze man heeft beslist macht over die andere spelers. Ik weet uiteraard niet hoe de verhouding qua macht is met Poot, die zich overigens ook liet portretteren met zijn evil eye. Bij Barracuda lees ik dan weer een opmerkelijke alinea over die verhouding, althans wat wij als lezers dan weer moeten ‚geloven’ cq het liefst ingeprent krijgen. Hij schrijft:
    “Dus waarom kreeg Kat bijna een hartverzakking? Omdat die als de dood is dat de oude heer Poot de geldkraan gaat dichtdraaien als er feiten naar voren komen die Demminks onschuld aantonen. Dan mag Kat een uitkering aanvragen. Dat moment zal een keer komen, misschien sneller dan Kat denkt, want zelfs Pa en zoon Poot gaan niet eeuwig een stoorzender op de loonlijst houden. Dat is voor de geloofwaardigheid van Chipshol trouwens sowieso geen goed idee.”

    Zie je hoe het spel wordt gespeeld door deze collega’s?

    Dan wil ik nog even over Ton Hofstede met zijn bedenkelijke Paasaflevering hebben:

    http://www.hethaagsecomplot.nl/20140418-the-passion.htm

    Omdat ik gewoon getraind ben om te kijken naar actie-reactiepatronen, communicatie was in mijn vakgebied P&O een specialisme van mij, viel het mij op dat zij verhalen construeren met reacties en commentaren. Ze kopiëren anderen, als ze denken dat het goed zal vallen of verwerken dat in, zeg maar, the ‘continuing story’ die zij het volk willen vertellen. Maar ze verliezen daarbij enorm op authenticiteit, het doorleven van een onderwerp. Dat is ook waarom deze mensen zo vaak door de mand vallen als anderen kritiek gaan leveren, immers zij zijn niet zelf de bron. Dat gezegd hebbende weer terug naar het artikel hierboven van Ton Hofstede over de Passion:

    Er zit bijvoorbeeld een heel bijzondere passage in Ton’s verdediging, waarin hij zichzelf eigenlijk verraadt. Hij schrijft:
    „ Als je zou willen afleiden (uit het getal 1995) zou je kunnen denken dat ik Baybasin (die ik de Koerdische Nelson Mandela noem) als Messias neerzet. Maar ook dat doe ik niet.”

    Ik had het onder dat artikel niet over Baybasin, maar over Micha Kat en hoe hij hem in dat artikel in verband bracht met de Paasgedachte. En dat getal 1995 zei me niks. Ik zit niet in die getallenwereld. Behalve dan het getal 33, maar je moet wel een blinde vink zijn om die betekenis niet ergens opgepikt te hebben. Kortom hij zit blijkbaar wel goed in de getallen. Snap je.

    Je moet nog maar eens dat artikel leggen naast het verhaal van Micha over zijn geboorte in dat gezin. Zijn vader, zijn opa de allerhoogste vrijmetselaar, met het nummer 36, bevrucht zijn ongehuwde dochter, die dan bevalt van de zoon micha. Micha die zich poneert als Jezus die de tempel schoonveegt.

    En dat was het voor vandaag.

    Like

    • Daar heb ik ook niet zoveel kijk op, dus ik heb maar eens gegoogeld en dan lijkt het er sprekend op, als twee druppels water mag ik wel zeggen. Wie zijn dat ?

      Like

    • Heb even wat nagezocht maar Liesje heeft zeer zeker gelijk:
      Burgemeester Bearn Bilker maakt zelfs twee vrijmetselaarstekens (met de duim drukken op de knokkel bij het handschudden & de driehoek die hij met zijn linkerarm maakt) bij het ridderen van Grietje van der Zwaag en Pieter van der Zwaag maakt inderdaad ook het teken van de passer en winkelhaak alsik me niet vergis.

      Hier een aaneenschakeling van gefilmde masonic handdrukken door de vorige paus die zoals bekend veelvuldig genoemd wordt inzake satanisch kindermisbruik..

      Like

  13. Ik vind het walgelijk moet ik eerlijk zeggen, de boeken die erover geschreven zijn en nog gaan worden.Ik heb de discussies nooit gevolgd over wie er nou wel of geen gelijk heeft. Ik vind het al beroerd dat dit allemaal over de rug gaat van een meisje wat vermoord en verkracht is. De boeken van de heren gaan gewoon weer puur om eigen winst en statusvergroting. Dus ik heb zelf totaal geen behoefte om ook maar een boek van al die gasten te lezen. Begrijp mij goed ik vind het erg genoeg als er een onschuldige in de gevangenis zit. Maar dat zijn er heel veel die onschuldig vast worden gezet.
    Ik heb zelf wel een boek over en wil ik graag doneren aan een ander, het is the killing fields van steve brown. Zijn andere boek heb ik laatst ook weggegeven. Drugsbaron in spijkerbroek vind ik persoonlijk een soort versie van de Rotterdamse Pietje bel. Alleen de fictieve Bel vind ik leuker en eerlijker. Dus als iemand behoefte heeft aan the killing fields dan kan ik het opsturen. En anders gooi ik dat boek binnenkort in de vuilnisbak, net zoals je met een stembiljet moet doen.

    Like

  14. Ik zit net te denken dat die oude fiets in de sloot bij het weiland aan de Keningswei waar Marianne werd gevonden ook de sleutel moet zijn van de plek waar zij vermoord is.
    De fiets stond bij het Landbouwmuseum (Lytse Slot) waar Jan Cloppenburg destijds beheerder van was en werd gebruikt door Dill en o.a. jonge asielzoekers als Ali en Feik.
    Het zou ook een dwaalspoor kunnen zijn maar het feit dat de fiets niet onderzocht is op sporen door de politie maakt dat je gevoeglijk kan aannemen dat deze fiets ook te maken heeft met de plaats van het misdrijf.

    Like

    • De fiets is een dwaalspoor met betrekking tot de vermeende fietspartij van Marianne die nooit heeft plaatsgevonden, maar inzake de plek waar zij verkracht en vermoord is, is de fiets m.i. een significant spoor naar de plek van het misdrijf.
      Dit punt is sterk onderbelicht – zo niet totaal ongenoemd – gebleven in de internetdiscussies.

      Like

  15. Nou er blijft niks meer over van het zogenaamde granieten bewijs, de koppen gaan echt niet rollen, en Jasper komt zeker niet vrij op basis van dat boek. Dat was volgens Dankbaar gewoon een beginnetje. Er is nog veel meer? Een omvangrijk hoofdstuk over Demmink, zoals Mauritz beweerde, je zult er niks van vinden. Het boek stelt helemaal niets voor en zo is het ook bedoeld, wij met zn allen hadden er in moeten trappen.

    hansjohn zegt:
    21 mei 2014 om 16:21
    Het lijkt soms wel of mensen verwachten dat met het uitkomen van het boek:

    – tevens meteen Jasper vrijgelaten wordt
    – de uiteindelijke reden voor de gang van zaken hoe die gegaan is, uit de hoed te voorschijn komt
    – nog wat andere onschuldigen vrij komen
    – alle verantwoordelijken voor het vertellen van leugens en achterhouden van waarheden, in 1 keer allemaal in het gevang gezet worden. 😐

    ‘Het lijkt wel of mensen verwachten……durft ie te zeggen. Nou beste hansjohn, je achternaam is toch niet toevallig Mauritz. Dankbaar en Mauritz hebben nogal wat beloofd. Het zijn oplichters. Ik wil mn 50 euro terug.

    Like

  16. Nee, mijn achternaam is niet Mauritz :-), mijn voornaam(en) is (zijn) zelfs geen HansJohn..

    Ja, dat durf ik te zeggen ‘het lijkt wel of mensen verachten’.
    Zeg maar ‘ze’ tegen ‘ie’ trouwens.
    🙂

    Wanneer komt jouw boek uit?

    Like

    • En dan heb ik nog een verzoek, aangezien jij het boek hebt gelezen, kun jij voor ons nu eens kort en krachtig samenvatten wat dit granieten bewijs omvat? Zou zeer verhelderend zijn.

      Like

      • Ja, ik ben ook benieuwd naar dat keiharde bewijs. En waarom houden ze zaken achter; is dat voor latere herdrukken om weer de kassa te laten rinkelen want om Jasper vrij te krijgen moet je echt al je bewijs in deze zaak METEEN, perfect onderbouwd en verwoord op tafel leggen.
        Uit de opmerkingen van Stekeldier op boublog over en aantal pagina’s maak ik op dat de opbouw, onderbouwing en de verwoording van de (veronderstelde) feiten niet erg goed uit de verf komt in het boek. Het zijn een aantal pagina’s maar doorgaans geven die wel een representatief beeld van het kwaliteitsniveau van een boek,
        Mijn indruk is dat het te gehaast op de markt gebracht is. Je merkt nu aan alles dat men hoge verkoopcijfers wil scoren. De liefde voor de Steringa’s lijkt mij meer voor de vorm omdat het verwacht wordt en het goed doet bij het publiek.
        De in de soep gelopen uitnodiging van de Steringa’s bij de boekpresentatie – door de bekende premature loslippigheid van Dankbaar – doet sterk vermoeden dat het boek dat doel voorbij gaat schieten.
        Ik ga het ook vanwege bovengenoemde tekortkomingen zeker niet kopen. Ik wacht wel tot het in de bieb te lenen is.
        Trouwens hoe zit dat met de aandacht in de msm voor het boek?? Wanneer is de uitzending van Eenvandaag?
        Of vervalt het item straks opeens..??

        Like

      • De uitgave van het boek doet mij sterk denken aan de “oplossing” van Peter R. de Vries in de zaak Natalee Holloway. De “feiten” (de uitspraken van Joran in de auto van “zakenman” Patrick van der Eem) bleken later verknipt te zijn zodat ze leken op een bekentenis.
        De Vries was nooit van plan met harde feiten in de zaak Natalee Holloway te komen (hij trok de feiten helemaal niet na bleek later) maar om de hoogste kijkcijfers ooit in de Nederlandse televisiegeschiedenis te boeken. En dat is hem gelukt met een totale nepbekentenis die het leven van een jonge vent totaal heeft verruineerd. Zit De Vries daar mee? Tuurlijk niet. Als hij het morgen weer kon doen met Joran voor de kijkcijfers dan deed hij direct weer.
        En dit idee heb ik dus ook bij het boek van Dankbaar en Mauritz..

        Like

      • Ik verwacht niet dat mvrw hansjohn nog terug komt om antwoord te geven op mijn vraag en verzoek. Tja, ach dat boek, wat zullen we er nog van zeggen, we kennen het aloude spreekwoord: Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven.

        Like

  17. Het motief van Kat om weer over desinformatie over de supergetuige en satanisme te beginnen in de zaak Vaatstra maakt hij hier zelf duidelijk op boublog..:

    Mijn site is al uren ontregeld door te veel traffic. Gisteren ook al 23.000 bezoekers. Er is dus geen sprake van een aanval of zo. Ik zeg nu niets over mijn laatste stuk over de Vaatstra-zaak, want dat mag niet van Bou.

    De familie Poot weet dat iedere aandacht voor Demmink en corruptie bij Justitie goed is voor hun financiele Chipshol zaak. Ook de uitgave van het boek van Dankbaar en Mauritz past uitstekend binnen die Poot strategie.

    Like

  18. De Haas je schrijft:
    “trouwens hoe zit dat met de aandacht in de msm voor het boek?? Wanneer is de uitzending van Eenvandaag?
    Of vervalt het item straks opeens..??”

    Natuurlijk vervalt dat item ineens. Moet je nu eens kijken hoevaak iets vervalt. Bijvoorbeeld: Frides laat de zaken tegen Yehudi vervallen. Yehudi laat de vordering op Frides vervallen. Dat deed hij ook met de vordering op Micha Kat, die zijn klacht over Yehudi liet vervallen en dan hebben we natuurlijk nog de vordering op Dankbaar, maar die heeft aangekondigd in hoger beroep te gaan, tenzij uiteraard ook dat komt te vervallen of was dat al vervallen? Er vervalt zoveel, het is bijna niet bij te houden. Dankbaar en het OM, ook interessant in dit verband, daarvan is ook een hoger beroep aangekondigd, tenzij dat ook komt te vervallen natuurlijk. We hebben gezien dat Jan Vlug zijn klachten jegens collega’s subiet liet vallen nadat de buit, namelijk de veroordeling van Steringa, binnen was. Dan laat ‘hoogstwaarschijnlijk’ Demmink de bodemprocedure jegens het AD, waar De Roestige Spijker zich heeft mogen voegen, vervallen want die bodemprocedure is tot nader te bepalen datum uitgesteld, las ik bij HHC, dus dat wordt ook afstel en zoals we allen weten komt van uitstel afstel. En dat gaat wellicht ook gebeuren met de zaak tegen Demmink. Dus een hoop herrie om niks. Nou niks, nee toch niet, cause it’s all about the money honey. En het is leuk verdeeld, wij als publiek mogen meedoen in de herrie, met een beetje geluk krijgen de onderhandelaars nog belangrijke informatie toegespeeld, zoals Kat, pik binnen ik heb je, die dan las ik de toeleveranciers vervolgens kundig op de zijn bekende wijze wegwerkt. Over de onderhandelingen achter de schermen worden door de onderhandelaars geen nadere mededelingen gedaan om het kwetsbare proces niet te verstoren.

    Like

    • Over “vervallen” en Frides Lameris (echte naam?) gesproken. Hij ging zich in april 2013 heel sterk maken als vertrouwenspersoon voor de familie Van de Brink uit Schoorl om hun dochters weer onder hun voogdij te krijgen. Ook de altijd actieve Marcel Vervloesem deed een duit in de zak door zich er mee te bemoeien. Leden van de Morkhovengroep zouden ook hebben geprobeerd tijdens een wintersportvakantie toen de twee dochters waren meegenomen, hebben geprobeerd de meisjes te bevrijden.
      Frides heeft menige brief en menig persbericht geschreven maar het resultaat bleek uiteindelijk nul komma nul. Frides ging vervolgens stilletjes bij een andere club een (vredes)pijp roken en ging zich ook met het dagboek van Maaike bemoeien. Wat Vervloesem heeft uitgedokterd in de zaak Van de Brink is zoals meestal nooit duidelijk geworden.
      Trouwens is die zaak van de familie Van de Brink wel een zaak..?? Je zult Frides er geen woord meer aan horen vuilmaken, neem dat maar van mij aan. Die is al weer bezig nieuwe “projecten” te bedenken om zich weer tegenaan te kunnen bemoeien en zo de publiciteit te halen..

      Like

    • We worden voortdurend door allerlei berichtjes vertrouwd gemaakt met het idee dat de Hoger Beroep zaken ( het waren er twee, maar het lijkt er nu 1 te zijn) van Dankbaar niet door zullen gaan. Overal dropt hij dat verhaal in reacties, geholpen door deze en gene behulpzame reageerder. Bovendien is plotseling de uitslag van het vonnis als vaste beginpagina op de website Recht is Krom verdwenen.

      Hier een brief van Dankbaar aan Bolcom waar de lezers en passant de boodschap moeten meepikken dat het Hoger Beroep komt te vervallen. En dat zou dan de bevestiging zijn dat de inhoud van het boek de verpletterende waarheid omvat en de rechters niet meer durven. Wat een flauwekul!… Als die zaken niet doorgaan dan hebben ze die beroepszaken zelf ingetrokken. Een rechter kan niet beslissen een hoger beroepszaak te annuleren.

      —- Original Message —-
      From : Wim Dankbaar
      To : klantenservice@bol.com
      Subject : RE: Uw vraag aan bol.com [CASE:9392062]
      Date : Sat, 07 Jun 2014 16:30:20 GMT

      Geacht team van Bol.com,

      Ik verzoek u onderstaande “review” van Het Verboden Dagboek van Maaike Vaatstra te verwijderen. Als één van de twee auteurs neem ik aanstoot aan deze review, eenvoudig omdat er smadelijke onwaarheden in staan. Ik breek absoluut geen fatsoensnormen en ik ben niet “meerdere malen door rechters veroordeeld in verband met laster en smaad”. Slechts één keer ben ik veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van 4 weken. Dit was op een moment dat het boek nog niet uit was. De veroordeling was op totaal oneigenlijke, in feite onwettige gronden. De waarheid van mijn beweringen werd door de rechters niet betwist, er werd slechts gesteld dat publicatie van die beweringen geen algemeen belang dienden, omdat het onderzoek naar de moord op Marianne Vaatstra nog “in volle gang” was en ik Justitie had moeten informeren over mijn bevindingen in plaats van de publiciteit te zoeken. Precies dat heb ik jaren lang gedaan: Justitie informeren over mijn bevindingen. Omdat dit door Justitie genegeerd werd, heb ik de informatie uiteindelijk gepubliceerd. Ik heb tegen dit schunnige vonnis hoger beroep aangetekend en zolang de uitspraak door het Hof niet wordt bekrachtigd, ben ik al helemaal niet veroordeeld. Meer informatie kunt u desgewenst hier lezen:

      http://rechtiskrom.wordpress.com/2014/03/03/in-hoger-beroep-tegen-een-onwettig-vonnis/

      Nu het boek uit is, waarin de waarheid omtrent mijn publicaties bewezen wordt, zal het Hoger Beroep getraineerd worden, en als het er ooit komt, zal ik worden vrijgesproken. Geen rechter die mij nog durft te veroordelen na lezing van de granietharde bewijzen in het boek.
      +++++
      Dat laatste kan je natuurlijk rustig beweren als daar een deal aan ten grondslag ligt. En daar begint het wat mij betreft steeds meer op te lijken.

      Like

  19. Ik heb gelezen dat Lameris niet zijn naam is. De eerste keer dat ik hem opmerkte was bij die demonstratie begin 2012 voor de zaak Baybasin. Hij was, zeg maar, de toeteraar. Maar het ging meer om Demmink en de kindjes dan om Baybasin. Hoe dan ook niet lang daarna begon hij zich te bemoeien met Ben van den Brink. Ik dacht heel even nog, dat is een goeie zaak, dat iemand zich om die Ben bekommerd, want ik had natuurlijk wel in de gaten dat die Ben aardig psychotisch was. Totdat ik die brief van die Lameris las, die hij schreef naar de Burgemeester van een plaats. Die was zo extreem idioot en zonder enige onderbouwing en bewijzen. Ik dacht nog, hoe durf je zo iets te schrijven. Ik heb hem ermee geconfronteerd tweemaal, maar hij reageerde niet op mijn vragen. Dat is ook een patroon. Dus ja ik zag hem daarom als slachtoffer van Micha Kat om dat dagboek integraal te plaatsen met alle gevolgen van dien. Maar nu niet meer. Nee, deze man zal ook deel uitmaken van de club, Vrijmetselaars?? Ik mag graag af en toe speculeren.

    Like

  20. Lange tijd heb ik getwijfeld over Boudine Berkenbosch, niet in het begin maar later. Kennen deed ik haar helemaal niet en buiten dat ik haar blog af en toe bezocht, wilde ik geen contacten, ik denk tot haar spijt, want ze had me graag beter leren kennen, schat ik zo.

    Na een tijdje dacht ik dat ze gewoon een zeer onaangenaam mens was, die weinig rekening hield met gevoelens van anderen. Maar die vreemde band met Micha Kat, dat was een puzzel, met name omdat ze voorgaf dat zij een goede relatie had met Baybasin en voor hem streed en Baybasin moet helemaal niets van deze man hebben.

    Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer je gelooft in de onschuld van iemand en je strijdt voor hem, dat je het gedrag van Micha Kat, die opriep tot het verstoren van de rechtszitting rond de herzieningsaanvraag, dat je dat gedrag gewoon verder negeert. Als iemand dat bij mijn ‘vriend’ had geflikt dan was het oorlog, maar nee Boudine bleef weliswaar een beetje op afstand maar verdedigde Kat op haar site. Dat kan niet, dat klopt niet.

    We weten in feite heel weinig van deze Boudine, behalve dat ook zij banden heeft met Friesland, net als Ton Hofstede overigens. Maar ook heeft ze een boekje geschreven: “Hulpverlening als dwangmaatregel: een dilemma in de kinderbescherming?” Ik ken de inhoud niet en wellicht is het zeer kritisch, neemt niet weg dat ook zij blijkbaar weer connecties heeft in die wereld van het kind. Bovendien is ze net als Frides geinteresseerd in theologie en werkt ze hard aan een boek over deze materie, als ik dat zo lees op haar blog.

    Ik heb lang het idee van controlled opposition van mij af gehouden, eigenlijk tot voor kort, maar ze is in haar gedragingen net als Micha Kat, ze zou gewoon zijn dienstmeid kunnen zijn, als ik die verhouding zo bezie, ze is ronduit heel onderdanig naar hem, kijk maar naar de vele smilies en knipoogjes in haar reacties naar hem. Bovendien is er dat vreemde verschijnsel van al die kopieen in mijn prullenbak, na het deleten van een emailbericht van haar, net als bij Ton Hofstede, dat duidt op het werken met blinde kopieen.

    Die beschaving en eruditie van Boudine Berkenbos is niet van binnenuit. Het is een dun vernisje, andermans kritiek is schelden, maar zijzelf grossiert er in. Recent noemde ze iemand kale neet en met graagte kopt ze ‘ ministerie van vuiligheid en justitie’. Soms haalt ze het gauw weer weg, als blijkbaar het besef doordringt dat het niet helemaal strookt met haar performance als beschaafde erudiete dame.

    Ik ben niet zo in die materie van Vrijmetselaars of Opus Dei, en meer van die namen van mysterieclubs die dan langs komen. Toch pik je hier en daar iets mee. Ze kwam naar de zitting van Baybasin pasgeleden met een rode baret. Zij mocht in de zaal, terwijl wij allemaal op de publieke tribune achter het glas moesten plaatsnemen. Ik vond het vreemd en eigenlijk ongepast die rode baret op je hoofd. Een normaal beschaafd mens doet dat niet, die gaat niet naar een rechtszitting met een rode baret op het hoofd, tenzij je daarmee iets wilt uitstralen. Mij beviel het niet. Met dat alles bij elkaar begin ik toch Boudine te plaatsen in die kring van mysterieclubs. Ook Frides met zijn achtergrond in theologie kan wel eens meer interesse hebben in de mysteriescholen dan de gemiddelde mens. Die Ton idem dito met dat verhaal van Pasen. Hij speelt het slachtoffer zowel van de Turkse-als de Nedrlandse staat, maar het fijne krijgen we er niet over te horen. Dat wil hij ons publiek niet aandoen. Heel bescheiden is die man, en dan toch ook weer niet als hij pronkt met een eruditie en de hele rechterlijke macht degradeert tot MBO/HBO niveau.

    Ik sta altijd versteld hoe juist deze mensen zich zodra de zaken uit hun handen vallen, of out of control raken, zich het slachtofferschap eigen maken. Nu weer Dankbaar en Mauritz slachtoffer van het publiek, het kritische publiek wel te verstaan. De hulptroepen staan paraat en werpen een verdedigingslinie op, bewust als trol of onbewust als goedgelovige. Dat weet ik natuurlijk niet.

    En dat waren weer even mijn gedachten die ik graag met jullie deel. Ik ga nu naar de post een pakketje halen met een wonderpan, daar verwacht ik nou wonderen van 🙂 Ik ben inderdaad een lekkerbek en na mijn pensionering en het stoppen met roken behoorlijk wat aangekomen. Dat heeft Boudine goed opgemerkt. Hoe noemde Boudine me ook alweer, een domme heerszuchtige zeug. Ik was laatst op de verjaardag van mijn broer en ik vertelde dat een mevrouw op het internet mij zo had genoemd, waarop een lachsalvo uitbrak. Ik heb een beetje rare familie, wij vinden zulke dingen heel leuk.

    Like

    • Je blijft er nog tamelijk koel en rustig bij, Lidy! En je neemt de tijd om alles uit gedetailleerd te pluizen en te becommentariëren. Dank daarvoor.

      Frides Lameris houdt zich onder andere bezig met TM (Transcendente Meditatie), van de charlatan Maharishi Yogi, dat wereldwijd wordt gepusht door o.a. David Lynch van Twin Peaks. Russell Brand is ook een uitdrager van datzelfde gedachtegoed. De Russell Brand die ook in de zogenoemde alternatieve media zich nadrukkelijk heeft laten horen en zien recentelijk… Onder andere bij Alex Jones en David Icke op schoot klimt.
      Voor mij is het vrij duidelijk: dit is allemaal “NWO”(wat dit ook precies moge zijn). Onderdeel van de new age/alternatieve media. Ook deze Frides met zijn specifieke ‘gig’ is daar onderdeel van.
      De vraag is, in hoeverre zijn sommigen zich daar zelf bewust van. Dat vind ik moeilijk te beantwoorden. Mensen zoals Frides Lameris zijn totaal New Age/New world Order in hun gedachtegoed, zoals ik ernaar kijk.
      Dat is Frontier ook, dat is Luc van Dinther, dat is Occupy, WAC, en al dat soort clubjes en verenigingen in feite.
      Daar zit een (wereldwijde) agenda achter, en dat is zeker niet spontaan. Dat wordt kunstmatig opgewekt,.. door bepaalde krachten die wat mij betreft meer dan waarschijnlijk niet het beste met ons voor hebben.
      Ik vermoed dat niet alle spelers zelf beseffen waar ze werkelijk onderdeel van zijn, net zoals vele mainstream journalisten, wetenschappers en priesters dat waarschijnlijk ook niet echt beseffen.

      Het zijn charlatans die fantasieën verkopen en een zeker gevoel van revolutie triggeren. Wij worden wakker, change, rise like lions, infowar, lichtwerkers, we are all one, en dat soort terminologie.
      Mensen die bepaalde aantrekkelijke beelden opwekken die niet de realiteit zijn, om te beginnen. Er zit iets heel erg georganiseerds achter, en dat komt van bovenaf. Dat is geen people’s movement.
      Er is een groep mensen die met hetzelfde virus geïnfecteerd zijn, zo lijkt het, en die werken samen, die kennen en herkennen elkaar ook. Dan heb ik het over die breed opgezette alternatieve media. Daar zitten ook christelijke bijbel fanaten bij bijvoorbeeld, die hun soort ‘conspiracy theory’ aan de man brengen.

      En valse loeders zoals Boudine Berkenbosch en Micha Kat zijn daar ook onderdeel van. Boudine Berkenbosch en Micha Kat zijn echt duivels, duistere entiteiten. Die zijn gewoon ronduit kwaadaardig en vals. Dat is de kracht die achter een groot deel van die alternatieve media zit wereldwijd, mijns inziens.

      Like

    • PS,
      Dit zijn geen “mystery clubs” (was dat maar zo), maar gewoon satanische, kwaadaardige misleiders.
      Het mysterie is zogenaamd kwaadaardig, als je charlatans als Bill Cooper moet geloven, maar dat is juist niet het geval.
      De ware “mysteries” zijn steeds onderdrukt en vervolgd met inquisities en dergelijke door de kwaadaardige overheersers, omdat deze de waarheid vertellen.

      Like

    • Die rode baret, dat bleef me intrigeren, dus ik ben toch eens even op onderzoek uitgegaan en wat schetst mijn verbazing, bij de Vrijmetselarij bestaat een rode variant, de rode vrijmetselarij:

      Tweede Klasse – Loge der Volmaking (Rode Vrijmetselarij):

      4 Geheim Meester
      5 Volmaakt Meester
      6 Geheimschrijver
      7 Provoost en Rechter
      8 Intendant der Gebouwen
      9 Uitverkorene der Negen
      10 Uitverkorene der Vijftien
      11 Verheven Uitverkorene
      12 Grootmeester Architect
      13 Ridder van het Koninklijk Gewelf
      14 Volmaakt Uitverkoren Groot Schot

      Dit past wonderwel bij het profiel van Boudine Berkenbos met haar rode baret. En dan moet ik weer denken aan die kleine discussie die ze met jou had Don over de foto waarop zij haar vinger heeft gelegd op het getal elf, dat heeft inderdaad niet te maken met 9-11, zoals ze zei. Het heeft hier mee te maken, wat ik je brom. Dan hebben we te maken met een ‘verheven uitverkorene’.

      Like

      • Op welke uitspraken doel jij nu?
        In ieder geval wilde ze daar wel degelijk iets uitstralen, een signaal afgeven aan de rechter: denk er om ik ben een niveautje 11 van de rode baretten. Die rechter begon natuurlijk subiet te stotteren met haar in de zaal, geintje :-), maar ze stotterde wel, die rechter.

        Like

        • Ze deed heel veel uitspraken op verschillende blogs. Eerst onder de naam Dulcinea en later Inanna en onder Bou. Ze viel hier altijd de gereformeerden en de Katholieken aan. Ze is bezig met een occult gnostisch boek en ze heeft het regelmatig over een vrouwelike god. Weet dat de vrijmetselarij zijn oorsprong vind bij de Joden en dat het Joods zijn ook via de vrouwelijke lijn wordt doorgegeven.Het geheel maakt dat ik een beeld van haar gekregen heb die bevestigd wat jij hierboven schreef.

          Like

      • Dat boek zal een proeve van bekwaamheid zijn om door te stromen naar een volgend niveau. En nu kan ik haar pre occupatie voor het erfrecht in de vrouwelijke lijn ook beter plaatsen. Ik meen me te herinneren dat ze voor het ‘ in naam van de vader, de zoon en de heilige geest’ ook een vrouwelijke variant bezigde. Het is duidelijk, dat hebben we dan ook weer samen opgelost.

        Like

      • “On the surface of the world right now there is War and violence and things seem dark. But calmly and quietly, at the same time, Something else is happening underground. An inner revolution is taking place And certain individuals are being called to a higher light.”
        etcetera etcetera….

        Like

  21. “lidy mei 22, 2014 om 6:43 am · ·
    Ik verwacht niet dat mvrw hansjohn nog terug komt om antwoord te geven op mijn vraag en verzoek.”

    Als ik niet meer reageer, klopt jou verwachting.
    Als ik toch reageer, zou dat een logische actie-reactie kunnen zijn op je trigger opmerking?
    😉
    Ik hou niet van geruzie en van het soort spelletjes (serieus of gespeeld) dat op de diverse bloggen te vinden is.
    Daar doe ik niet aan mee; ook niet aan een boekrecensie via de mail.

    Like

    • Beste HansJohn, je voldoet volledig aan mijn verwachting dat je niet zult terugkomen om antwoord te geven op mijn vraag:

      ‘Dus je vindt niet dat Mauritz en Dankbaar in de aanloop van de publicatie hoge verwachtingen hebben geschept?’

      Ik heb niet gevraagd om een recensie vua de email, ik heb het volgende verzoek gedaan:

      ‘kun jij voor ons nu eens kort en krachtig samenvatten wat dit granieten bewijs omvat? Zou zeer verhelderend zijn.’

      Je laat je met jouw reactie, of zal ik het een smoes noemen, er wel heel gemakkelijk van af.

      Like

  22. Dan nog maar een keer dat kleine veelzeggende dialoogje tussen een bezoeker en Dankbaar:

    “Heb de granietharde bewijzen gelezen. Die zijn inderdaad knalhard. Waar het boek onmetelijk diep ingaat op een fietstocht of DNA bewijs, worden deze bewijzen in een paar paginaatjes opgeschreven. Het zou mooier zijn om meer en duidelijker te zijn hoe graniethard de kluisverklaringen zijn. Gevoelsmatig denk ik dat er meer info is die ons vooralsnog onthouden wordt. Ik kan dat begrijpen als dat het geval is, maar had het liever in het boek gelezen.”

    wdankbaar zegt:
    19 mei 2014 om 19:24
    Ja de bewijzen zijn kort maar krachtig ten opzichte van de rest. Maar eerst willen we de lezers vertrouwd maken met de leugens en bedrog van Justitie. Dat lukt toch aardig? De bewijzen zijn de slagroom op de cake.”

    De granieten bewijzen omvatten zoals ik dat las en daarop is niets toegevoegd, de drie verklaringen, opgeborgen in de kluis bij een notaris.

    En ik las dat Dankbaar en Mauritz over nog veel meer bewijzen beschikken, maar dat is dan voor het vervolg. Ik kom op de site van Dankbaar woorden tegen als appetizer, bewijzen als slagroom op de cake.

    Het is commercie, exploiteren van gevoelens en emoties. Is dat nu de manier om om te gaan met een dergelijke tragedie? Zien die enthousiastelingen niet dat het hier zondermeer ontbreekt aan enige moraal? Nee ze laten zich opjutten: kaalscheren, door de straten jagen, pek en veren, las ik. Tjongejonge, waar doet me dat aan denken.

    Dan over die flauwekulruzie tussen de heren Mauritz, Dankbaar en Kat; dat noemen ze, het spel spelen volgens de dramadriehoek (bekend van de Transactionele Analyse). Je kan er met behulp van het publiek eeuwig mee doorgaan.

    Heel spannend om dat zo uit te spelen op de wederzijdse websites. De mensen leven zo mee, mogen zich, omdat het zo in the open wordt ‘uitgevochten’ , ook mee bemoeien. Maar het levert behalve emoties helemaal niets op. Het brengt geen klaarheid, in tegendeel het werpt heel veel stof op dat de belangrijke kritische vragen moet doen verdwijnen, althans dat is de bedoeling van de heren, wat ik je brom, maar lukken gaat hen dat niet. De enige remedie is terug naar de kritische vraagstellngen. En eigenlijk miet je deze mensen volstrekt links laten liggen, want ze vervuilen je gedachtegang als je niet oppast.

    Het boek was niks, is niks en zal nooit wat worden. Ik schat nu, met wat ik gelezen heb, dat het een constructie is van bekende feiten en scenario’s.

    De Vaatstrazaak is nog lang niet opgelost en behoeft serieus non-commercieel onderzoek, uitgevoerd door professionele mensen.

    Like

    • Dat is precies mijn gevoel. De slagroom hebben ze nog even achtergehouden dus. Rara manier van werken. Zullen ze via de moord op Marianne een weekblad willen beginnen of zo. Als je dan een boek uitgeeft geef dan ook alle vaststaande feiten. Ik krijg hier een vieze smaak van in mijn mond. Iedereen kan straks dus nog een 22 euris uit gaan geven voor deel 2.

      Like

      • Die smaak die spoel je maar gauw weg met een jonge of een ouwe klare, Don. Ja het wordt the continuing story, genoeg stof voor een mooie serie en het leuke is dat het voorgaande deel fungeert als de appetizer naar het vervolg, maar als je mee gaat in die gekte dan gaat de vermoeidheid toeslaan en dan komt er het moment dat je jezelf de vraag stelt: komt er dan nooit eens een end an? Moraal van het verhaal: koop voor die 22 euries maar een fles ouwe klare, of nieuwe klare, of een korenwijntje, you name it, altijd beter.:-)

        Like

    • Hoezeer ik je kritische mening ook waardeer Lidy kan ik je toch niet echt serieus nemen als je zegt:

      Quote Lidy:
      “Het boek was niks, is niks en zal nooit wat worden. Ik schat nu, met wat ik gelezen heb, dat het een constructie is van bekende feiten en scenario’s.”

      Eerste zin…. is lidy een pseudoniem voor Ivo Opstelten?
      Tweede zin…. je geeft daarmee aan dat je zeer kritische blik (waar opzich niets mis mee is) slechts alleen gebaseerd is van horen zeggen. En dat je inschat…bla bla bla……

      Het is veel meer dan een constructie van bekende feiten en scenario’s. Maar goed heeft niet zoveel zin om te discussiëren met iemand die niet dezelfde info heeft omdat jij het boek niet hebt gelezen. Jij als communicatie expert moet dat als geen ander weten. Zelfde is dat als ik iets zeg over een bijzonder fiets waar ik net op heb gereden dat jij dan zegt dat die fiets niets lekker fietst omdat je dat gehoord heb. Maar goed je zegt er eerlijk bij dat je dat inschat.

      Los van de mogelijke motieven van de schrijvers, die ik dus ook niet ken, geeft het boek een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zekerheid over wat er die avond is gebeurd en wie daar verantwoordelijk voor zijn. Dat er mogelijk duistere motieven achter zitten tot Demmink aan toe, dat er mogelijk krachten aanwezig zijn die wij niet kennen, dat wellicht iedereen van de alternatieve media incluis mijzelf al in het Poot kamp zitten, dat wellicht Lucifer samen met de Paus en een groepje vrijmetselaars de moord besteld hebben en gevraagd hebben aan Kat en Micha om flink ruzie te maken zodat het gewoon weg leuk is voor die zieke geesten………. doet natuurlijk helemaal niets af aan het feit dat:

      JASPER STERINGA ONSCHULDIG IS en dat we dus te maken hebben met een schijnheilige hypocriete (oeps dubbelop?) samenleving waarvan de massa denkt dat we zo vrij zijn en dat we onze handjes dicht mogen knijpen dat we hier geboren zijn.

      Goed fijn weekend allemaal …..

      Like

      • Inderdaad, dat boek heb ik niet gelezen, had gekund als de heren hun belofte waren nagekomen. Ik ben het helemaal eens met Akky van der Veer die schrijft:

        23 mei 2014 om 20:27
        Het klopt niet, Wim. De voorbestellers hadden het boek op 10 of 11 mei al moeten hebben, want dat hadden jullie beloofd. De eerste oplage – 570 exemplaren – is naar de boekhandels en Bol.com gegaan, terwijl de afspraak was dat de voorbestellers het boek zouden krijgen vóór het in de winkel lag. Ik wil niet vervelend doen, maar het zit me dwars dat afspraken niet worden nagekomen. Wat je belooft moet je doen en anders moet je het niet beloven. Voordeel is: dat de voorbestellers nu de tweede (bijna foutloze) druk krijgen.
        ———

        En in plaats dat Hans Mauritz zijn excuses aanbiedt, geeft hij haar een draai om de oren alsof ze sprookjes de wereld in helpt.

        J. Hans Mauritz zegt:
        23 mei 2014 om 23:06
        Akky, overleg voortaan eerst even met de uitgever vooraleer statements te maken die niet kloppen.

        Nee, Akky heeft het helemaal goed. Maar waarom doet Hans Mauritz dit? Dat zal ik je vertellen met een – hoe zeg je dat ook alweer, ‘ een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zekerheid van wat er die avond is gebeurd en t.a.v. De uitlevering van deze boeken aan de voorbestellers, omdat de heren dit uitstel opzettelijk zo geregeld hebben, immers in die eerste lichting zaten de meest kritische lezers, waaronder ik.

        Ik heb het boek nog steeds niet ontvangen. Het zal me benieuwen wanneer en of ik het krijg.

        Like

    • Zou het een afspraak van de schrijvers met de familie Poot en/of justitie zijn om de harde bewijslast uit het boek te halen en het ook verder zo te laten zodat de harde bewijzen de lezer en mogelijke vervolgonderzoekers worden onthouden??
      Kortom: is het boek ontdaan van de explosieve kern die Jasper Steringa meteen tot een vrije man zou maken maar ook spontane volksopstanden tegen de overheid en zeker een regeringscrisis zou veroorzaken??
      Ik vraag me dit echt af..

      Like

  23. Ik vind het een beetje opvallend dat juist deze maand de boerderij van de beheerder van het Landbouwmuseum die op het terrein It Lytse Slot (Koosterweg 2-4) in Veenklooster te koop staat. Een zoon van Pieter van der Zwaag nam het beheer van het museum na het overlijden van Jan Cloppenburg over. Of er nu een andere beheerder komt of dat het museum wordt overgedaan is mij niet bekend. Wel opvallend dat de boerderij in de maand dat het Vaatstra boek uitkomt te koop komt te staan.
    Het blijft interessant te filosoferen hoeveel Cloppenburg wist en in hoeverre hij betrokken was bij de nasleep van de moord op Marianne Vaatstra. Hij kende de Ludger Dill heel goed en ook Pieter van der Zwaag die hem had aangesteld als beheerder van het museum. Zijn achternaam doet ook Duitse (voor) ouders vermoeden.

    Like

    • De naam is trouwens Jan Kloppenburg zoals Maaike de naam ook spelt in haar dagboek. Maaike stelt in het dagboek dat Kloppenburg ook vragen had over de levenswandel van Dill; maar ja wat is waar? Ik neem aan dat Dankbaar c.s. dit niet verder hebben onderzocht.
      Wolfgang Hebben woonde dus permanent in het chalet op het AZC Kollum dat later door de politie zelf in de hens werd gestoken zoals ook Maaike suggereert.
      En Dill (geen vaste woon- en verblijfplaats?), Feik en Ali waren vaak te vinden in de directe omgeving van het Landbouwmuseum in Veenklooster die weer op worpafstand van de Marianne’s stamkroeg de Ringobar staat.

      Like

  24. Dankbaar en Mauritz gaan toch vervolgacties rond de uitgave van (nieuwe drukken) van het boek lanceren zoals:
    – aangiftes tegen de destijds verantwoordelijke functionarissen bij het Fries openbaar ministerie en de Friese politietop voor het creeren van een doofpot in de zaak Marianne Vaatstra;
    – en het opnemen van actuele aanvullingen in de te verwachten nieuwe drukken van het boek.
    Het boek zou in een boekhandel in Zwaagwesteinde als hot cakes over de toonbank vliegen aldus Wim Dankbaar
    http://rechtiskrom.wordpress.com/2014/05/23/omrop-fryslan/#more-4967

    Overigens heb ik het boek nog niet in de stad Groningen kunnen signaleren (V&D boekenafdeling, Boekhandel Van der Velde/ vh Scholten Wristers). Zal morgen ook nog bij Bruna/stationsboekhandel kijken en bij de andere vestiging van Van der Velde boekhandel.

    Like

  25. Vreemd dat Dankbaar nog geen pdf scan van het artikel in het Friesch Dagblad (FD) over de strategische rol van Peter R. de Vries bij de “oplossing”van de zaak Marianne Vaatstra kan tonen, Is het artikel wel echt verschenen want sinds medio 2013 is het FD ook onderdeel van het Noordelijke Dagblad Concern (NDC) dat de nieuwsgaring over de zaak Vaatstra al 15 jaar lang in zeer negatieve zin monopoliseert. Vuur heeft op 23 mei via twitter een print gevraagd aan FD journalist Goos Bies die daarna niet meer heeft getwitterd. Hoe zit dit Vuur?

    Even een illustratie van het bovenstaande gegeven in het archief van het Dagblad van het Noorden dat Wim Dankbaar alleen als Wim D. pleegt te omschrijven..(ook een manier om een doofpot potdicht te houden):
    http://www.dvhn.nl/search/simple.do;jsessionid=A77B666E088A78A68CECCD5EC8967F79?excludeSectionId=31&successUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl%2Fsearch%2F&errorUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl%2Ftemplate%2Fcommon.jsp&publicationId=1&sortString=by_date_desc&maxRows=400&includeSectionId=1&includeSubSections=true&articleType=Article&pageLength=5&searchEngineName=LucySearchEngine&searchString=vaatstra

    Like

    • De Haas,

      Inderdaad geen reactie van Bies meer gehad. Voel je vrij om hem zelf te benaderen of een kopie ergens te bemachtigen. Ik ben zeer benieuwd wat erin staat.

      Like

    • Marianne Vaatsra is door de asielzoeker Ali Hussein Hassan vermoord in een caravan die zelf niet tot het terrein van het AZC behoorde maar werd bewoond door vaste standplaatshouders uit de periode dat het AZC nog niet bestond.

      Deze conclusie wordt bevestigd door;

      -Een verklaring van de beste vriend van Ali Hussein Hassan, Feik Mustafa. Deze heeft aan een getuige -een Leeuwarder- verklaard (verklaring is gedeponeerd bij Akte van depot bij een notaris) dat hij ‘onbedoeld en ongewild’ betrokken is geraakt bij de moord op Marianne Vaatstra;

      – Een verklaring van een zekere Piet, ook neergelegd bij de notaris middels een Akte van depot, dat Marianne door Ludger Dill in diens auto, een donkergrijze Mercedes stationcar, naar de caravan van Wolfgang Hebben is gebracht. Ook deze Piet verklaart dat hij zeker weet dat Marianne door Ali Hussein Hassan is vermoord. Tevens verklaart Piet dat Ali Hussein Hassan in de nacht na de moord is opgepikt door een Libiër, in het boek van Dankbaar en Mauritz, ‘ De Visboer’ genoemd. Deze Libier zou deze Ali een lift naar zijn kamer in Leeuwarden hebben gegeven. De ‘Visboer’ bevestigt het geven van deze lift, na enig aandringen, zelf ook;

      – Een bekentenis van justitie vastgelegd op beeld. Men (onderzoekers van Justitie) vraagt hardop en ondersteund met de zogenaamde schaar-knip-bewegingen, of er nog ‘geknipt’ kan worden als men in een verhoor, te dicht bij de waarheid komt;

      – Talloze verklaringen van mensen die bovenstaande verklaringen ondersteunen dan wel aanvullen.

      Eigenlijk is het gewoon te gek voor woorden

      Like

  26. Heeft Lidy het boek inmiddels al (gelezen)?
    En, wat vinden we ervan??
    Ik ga er zelf van uit dat Dill ook een satanist was die precies wist wat ie deed en hoe het moest aanpakken om de moord/verkrachting satanisch te embedden.
    Kan iemand die het boek al gelezen heeft of Dill meteen werd verhoord. Ik weet nog wel dat een aantal maanden later een arrestatieteam in Buitenpost hem (wilde) arresteren.
    Ik weet ook zeker dat deze Dill de Groningse straatprostituee Jolanda Meijer heeft omgebracht en dat dit de reden was dat de zaak nooit is opgelost. Dan zou namelijk de zaak van Marianne Vaatstra en wellicht nog andere straatprostituees in beeld komen.
    De doofpot moest dichtblijven..
    At all costs.

    PS Hoeveel zou Jan Kloppenburg van het Landbouwmuseum hebben geweten van deze gruwelmoord?

    Like

  27. ” Een bekentenis van justitie vastgelegd op beeld. Men (onderzoekers van Justitie) vraagt hardop en ondersteund met de zogenaamde schaar-knip-bewegingen, of er nog ‘geknipt’ kan worden als men in een verhoor, te dicht bij de waarheid komt;”

    “Als hij het met juiste verhaal komt, kunnen we dan knippen?”

    Ongeacht wat hij zou vertellen (dat kon men van te voren niet weten), er was blijkbaar al een juist verhaal.
    In 2007.

    Like

  28. Als de dader met medeweten van de politie als op dezelfde dag van de gruwelijke verkrachting en moord wordt weggehaald om het land uitgezet te worden hoe moet je dan het recherche onderzoek van die zelfde politie in de jaren daarna kwalificeren..!?
    Ik las in een tweet dat Freddy en Bauke in Groningen twee dikke “pillen” hadden gekocht. Het zal toch niet..
    Ik mag hopen dat Maaike al een exemplaar van het boek heeft. Ze weet nu eindelijk hoe het gegaan is die nacht..

    Like

  29. Waar is iedereen? Gaat iemand nog aangifte doen bij de politie om Jasper vrij te krijgen?

    NB Het is mij nu wel duidelijk geworden dat Dankbaar en Mauritz NIET bij het kamp Micha Kat/Poot behoren. De naam Micha Kat komt niet voor in het boek en dat lijkt me HEEL verstandig van de schrijvers..

    Like

  30. Uit mijn hoofd pagina 77 dat Harm Brouwer bezorgdheid veinst over MIcha en,Hoofdstuk 10 leugen en wiswasboek van Simon Vuijk. 412 en 441. Maar daar wordt Micha dus door Simon Vuijk genoemd……

    Maar goed kniesoor die daar op let 😉

    Like

  31. Maud Oortwijn blijkt in Thailand te zijn geweest en beweert dat Fred de Brouwer in tegenstelling tot Martin Vrijland niet meer leeft en zelfs onder verdachte omstandigheden te zijn overleden..
    http://maudoortwijn.wordpress.com/2014/06/01/fred-the-brouwer-is-onder-verdachte-omstandigheden-om-het-leven-gekomen/

    Maud Oortwijn is natuurlijk iemand uit het kamp van Micha Kat en Poot. Dus dit “onderzoek” was eigenlijk ook wel te verwachten na haar Demmink hoaxmelding uit Bangkok van 2000.

    Like

    • Don, dat aanbod aan Maud Oortwijn was wel sarcastisch bedoeld neem ik aan..??
      Je haalt mevrouw Berkenbosch herhaaldelijk door het slijk zonder enig bewijs dat zij bij het kamp Poot hoort (ok, zij blijft Micha Rat maar steunen terwijl die de ene na de andere hoax de wereld instuurt) en nu wil je het ticket van Maud betalen als haar verhaal waar blijkt (hoe wou je dat bewijzen?).
      En als ze jouw reacties weghaalt ga je haar ook op deze blog door de modder halen..
      Dit lijkt me niet de juiste moraal die dit land nodig heeft.

      Like

      • Hahaha heb je het gelezen. Er klopt heel veel niet aan haar verhaal. Vandaar dat ik dit aanbod wel wilde doen. Maud en Micha zijn dikke vrienden met een andere agenda dan waarheidsvinding. Wat betreft Boudine zit het bewijs in haar manier van schrijven. Haar geschiedenis is ook heel duister. Zo had ze een praktijk voor kinderpsychologie in Twenthe. Na alles wat je tegenwoordig leest over BJZ, pedofilie, etc. is deze link ook zeer merkwaardig te noemen. Ook het plotselinge stoppen van haar praktijk heeft mij aan het denken gezet.

        Like

      • Toch doet zij (nu) goed werk in de zaak Vaatstra. Ik zie geen geheime agenda; zij heeft ook Peter R. de Vries als een van de eersten ontmaskerd toen Kat nog met De Vries wegliep in de zaak Natalee Holloway.
        Dankbaar en Mauritz hebben mij overtuigd al heb ik het boek nog niet gelezen. Maar het bewijs is goed uitgezocht. En ze hebben het minimale aandeel van Kat en JDTV geraffineerd buiten het boek gehouden omdat het alleen maar tegen hen gebruikt zou gaan worden.
        Zij maken zeer zeker geen deel uit van het Poot collectief; iemand als Steve Brown wellicht wel omdat hij iemand als Francis Capelle ook gewoon piepelt in die video.
        En wat het Lichtpunt betreft: daar zijn gewoon geen directe getuigenissen over enkel hearsay. En als Kat iets omarmt vergeet het dan maar direct. Die man zit vol controlled oppositie shit. Niet normaal gewoon

        Like

      • Hier ben ik het met De Haas eens. Ik houd me normaal compleet buiten de discussie van controlled opposition en de Poot Mafia, alhoewel ik het prima vind dat er dit soort vragen gesteld worden. Ik durf wel te stellen dat Wim Dankbaar vanuit zijn eigen overtuiging handelt en dus naar mijn mening daarin volledig authentiek is (maar goed wie ben ik?).
        http://www.barendenvandorp.nl/uitzendingen/uitzending-03-04-2003

        Voor wie Wim nog niet kent, bovenstaande link is een aflevering van Barend en van Dorp over zijn JFK onderzoek en zijn docu. (vanaf min 27.10).

        Mocht blijken dat Wim een zionistisch NWO agent is die samen met de Poot Mafia een onbekende agenda uitvoert dan verhuis ik voorgoed naar het buitenland…….

        Like

  32. Pingback: Baybasin en ‘out of the box thinking’ | Baybaşin: politiek gevangen in Nederland·

Geef een reactie. NB De meningen verkondigd en de links die gedeeld worden in de reacties zijn de persoonlijke meningen van individuele scribenten en vertegenwoordigen niet noodzakelijkerwijs de mening van Don Quijotte.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s