Agenda Wim Dankbaar c.s. nu duidelijk….

De volgende tweet bevestigd de verwachtingen van sommigen.

Demmink en Harm Brouwer waren de grote monsters

Uit deze tweet blijkt dat het uiteindelijke doel het onder druk zetten van Joris Demmink is.

Hoe vervelend ik het ook vind dit te moeten melden meld ik het toch. Alle inspanningen van Wim Dankbaar hebben veel opgeleverd wat duidelijk maakt dat onze rechtsstaat corrupt is. Door dit nu volledig op te hangen aan Joris Demmink wordt afbreuk gedaan aan het wel belangrijke werk van Wim Dankbaar c.s.. Zal Hans Mauritz hiervoor plotseling aan Wim Dankbaar zijn toegevoegd?

Gebruikt als afleider van totale overheidscorruptie. KATvanger!!!

Gebruikt als afleider van totale overheidscorruptie. KATvanger!!!

69 Reacties op “Agenda Wim Dankbaar c.s. nu duidelijk….

  1. Ja die Demmink, demmink, demmink.

    Eerlijk gezegd, die boeken van Mauritz lees ik niet meer. Te voorspelbaar en zeker verbonden met de verborgen agenda van de heren Poot en toch ook weer niet zo verborgen. We moeten coute que coute toegewerkt worden naar een Parlementaire enquete. Nou als een parlementaire enquete gehouden moet worden dan is dat zeker over de Shipsholaffaire en de miljardenclaim.

    Met al hun zogenaamde acties en investeringen in media en juridische gevechten, met name gericht op Demmink, voor het herstel van de rechtsorde, beschadigen ze intussen ‘feitelijk’ de Nederlandse staat en benadelen ze met miljarden het Nederlandse volk, althans dat is het plan, waarvan ik schat dat het inmiddels al gerealiseerd is. En natuurlijk weer volgens het bekende patroon van de Johnny-hang-yourself methode.

    Niet dat de Nederlandse staat en haar ambtenarenapparaat niets op hun kerfstok hebben. Dat is het hem nu net.

    Ik heb bij de Roestige Spijker toch maar weer eens de draad opgepakt:
    http://www.deroestigespijker.nl/pagina/module/planning-voorlopig-getuigenverho.html en heb de heren Poot een paar volgens mij essentiele vragen gesteld. Want iedereen nemen ze de maat en het liefst door anderen te citeren, dan blijven ze juridisch buiten schot, maar zelf geven ze nimmer antwoord en dan bedoel ik antwoord op de vragen, die er toedoen. Want wat is Poot bijvoorbeeld overeengekomen met die investeringsmaatschappij in Amerika. En hoe ziet dat plan eruit om de claim te incasseren. Wat heeft gemaakt dat die investeringsmaatschappij er uberhaupt brood in zag. Daar moet toch iets over tafel zijn gegaan. Daar moet maar eens duidelijkheid over komen en wel in het kader van de Shipsholzaak. Hoogste tijd dat daar een parlementaire enquete over wordt gehouden.

    Like

  2. Zo las ik het volgende bij klol:

    “Wim Dankbaar zei in zijn ‘inleiding’ precies wat er gezegd moest worden. Het ging hem niet om het oplossen van de zaak-Vaatstra, niet om het opknopen van Peter R. de Vries en ook niet om het uit de cel krijgen van Jasper S. “Dat zou mooie bijvangst zijn” zei Dankbaar, “maar waar het ons echt om gaat is het afrekenen met een corrupt en zelfs crimineel justitie-apparaat.”

    ” Dat zou een mooie bijvangst zijn.”

    En dat moeten onze moraalridders voorstellen. Ajakkes nog aan toe. En sinds ik las dat Dankbaar zo’n warme relatie onderhoudt met swap i chou, blijkbaar een juridisch medewerkster, een vrouw die eerst de trol uithing, keek ik daar even en wat lees ik daar:

    Vrijmibeau Bedank voor Dankbaar, Xscape

    Intrigerende titel, toch. Vooral dat laatste woord.

    Like

    • De samenwerking tussen swap en het koppel mauritz en dankbaar is blijkbaar daarmee afgesloten.

      En dan te bedenken dat ze die ouders van Jasper hebben uitgenodigd om bij de presentatie aanwezig te zijn. Dan zie je toch wat een minderwaardig volk die dankbaar en mauritz zijn. Dan word ik zo kwaad als ik me dat realiseer. Dankbaar mag mij niet, vertelde De Haas. Nou De Haas, dat is dan in ieder geval een ding waar ik hem zeer dankbaar voor ben, die gemene valderap.

      Like

    • Dankbaar mag toch zelf weten waarom hij iets doet? en als daar iemand mee vrij komt is dat toch mooi, ook al was dat niet zijn doel

      Like

      • Of hij dat mag is de vraag, hij doet het in het kader van het doel, dat hij zichzelf heeft gesteld, heiligt de methoden en middelen.

        Dat vond Micha Kat indertijd ook toen hij de mensen opriep om de zitting in januari 2012 over de herzieningszaak van Baybasin, de man die dus een levenslange gevangenisstraf daarmee wilde aanvechten, om die zitting te verstoren. Dat vond Micha ook rechtvaardig in het kader van het hogere doel. Schandelijk. Hij vergoeilijkt zelfs de samenwerking met een veroordeelde chanteur die gedrogeerde kinderen inzette; met boeven vang je boeven. Daar vind ik wat van, namelijk een grote schande.

        Dus beste Mikkel, ik vind het zeker niet goed dat hij de mensen die hij nodig had om tot een oplossing te komen, de zaken waaraan hij zijn queeste tegen het OM en justitie heeft opgehangen, dat hij de oplossing van die zaken en die mensen nu wegzet als ‘bijvangst’. Ik vind daar iets van, namelijk, een grote schande!

        En dat de heren, en al helemaal Dankbaar, on speaking terms zijn met Micha Kat, toen wist ik genoeg. Nog niet zo lang geleden kreeg ik een mailtje van Wim, met de mededeling dat ik t.a.v Micha Kat helemaal goed zat, omdat die volgens hem dubbelspel speelde. Ik bedoel maar.

        Ik ben er klaar mee met die lui, waar ze ook mee komen, ze deugen wat mij betreft niet.

        Like

      • Een serieuze onderzoeksjournalist, schrijver, laat zich beslist niet in met Micha Kat. Dus ik vraag me af hoe serieus ze de inhoud van dit boek en de onthullingen zelf nu nog beschouwen. Als zij intussen een deal hebben gemaakt, dan moeten we de inhoud met dat in het achterhoofd bezien. Hebben ze geen deal gemaakt, dan blijft het interessant hoe die bewijzen ineens zijn aangereikt en wat dat is geweest met die mevrouw van juridische zaken, die zich telkens transformeert van trol tot vriendin en dus nu ineens weer afstand heeft genomen van de schrijvers. Leg het mij maar eens uit.

        Like

    • Nog even de lyrics van ‘xcape’ in het afscheidsblogje van swap i chou mbt Dankbaar. Het is altijd weer het gebruik van die codewoorden waar wij als buitenstaanders worden geacht het niet te begrijpen. Nou we begrijpen het heel goed:

      “Xscape”

      Everywhere I turn, no matter where I look
      The systems in control, it’s all ran by the book
      I’ve got to get away so I can clear my mind,
      Xscape is what I need,
      Away from electric eyes

      No matter where I am, I see my face around
      They then ask on my name, and push from town to town
      Don’t have a place to run, but there’s no need to hide,
      I’ve got to, find a place,
      So I won’t hide away

      Xscape, got to get away from a system lose in the world today
      Xscape, the pressure that I face from relationships that’s gone away
      Xscape, the man with the pen that writes the lies that hassle this man
      Xscape, I do what I wanna cause I gotta face nobody but me

      Sometimes I feel like
      I’ve gotta get away

      I tried to share my life with someone I could love
      But games and money is all she ever thought of
      How could that be my fault when she gambled and lost?
      I’m tired of silly games,
      It’s time to make a change

      Why is it I can’t do whatever I want to?
      Went in my personal life and I don’t live for you
      So don’t you try to tell me what is right for me
      You be concerned about you,
      I can do what I want to

      Xscape,got to get away from a system lose in the world today
      Xscape, the pressure that I face from relationships that’s gone away

      Xscape, the man with the pen that writes the lies that hassle this man
      Xscape, I do what I wanna cause I gotta face nobody but me

      Xscape,got to get away from a system lose in the world today
      Xscape, the pressure that I face from relationships that’s gone away
      Xscape,the man with the pen that writes the lies that hassle this
      man
      Xscape, I do what I wanna cause I gotta face nobody but me

      When I go, this problem world won’t bother me no more

      Xscape
      Xscape
      Xscape
      Xscape

      Xscape, got to get away from a system lose in the world today
      Xscape, the pressure that I face from relationships that’s gone away
      Xscape, the man with the pen that writes the lies that hassle this man
      Xscape, I do what I wanna cause I gotta face nobody but me

      Xscape, got to get away from a system lose in the world today
      Xscape, the pressure that I face from relationships that’s gone away
      Xscape, the man with the pen that writes the lies that hassle this man
      Xscape, I do what I wanna cause I gotta face nobody but me

      Xscape, got to get away
      Xscape, the pressure that I face
      Xscape, the man with the pen
      Xscape, I do what I wanna cause I gotta face nobody but me
      Xscape

      Xscape,
      Got to get away
      Xscape,
      The pressure that I face
      Xscape,
      The man with the pen
      Xscape,
      I do what I wanna
      I do what I wanna cause I gotta face nobody but me

      Xscape

      Like

  3. Ook Wim Dankbaar is zo onbetrouwbaar als de neten, als je het mij vraagt. Ook hij hoort bij diezelfde kliek.
    Natuurlijk ‘exposen’ figuren als Wim Dankbaar ook bepaalde zaken, zit er ook waarheid in de zaken die zij behandelen, maar dat is standaard voor alles dat vals, corrupt en verdraaid is: er MOETEN elementen waarheid inzitten!
    Desinformatie, een sandwich die bestaat uit waarheid en leugens, is het meest effectief om mensen te misleiden en verleiden.
    Zo is de mensheid al sinds mensenheugenis dom, onwetend, krankzinnig en verdwaasd gemaakt en gehouden. Met sandwiches die bestaan uit waarheden en leugens (zie religie, overheid, media).
    Het komt ook in verschillende vormen en maten, en die elkaar geregeld ook tegenspreken en bekampen, en soms zelfs op leven en dood bestrijden.

    De alternatieve media is daarin niet of nauwelijks anders, heb ik moeten constateren.

    Like

  4. Omdat het over een Tweet van mij gaat moet ik even iets kwijt.
    Jullie laten je ware aard zien met zo een bericht. Jullie omdat jullie constant bezig zijn goede intenties voor een rechtvaardige samenleving, aan te willen vallen. Zinnen uitpikken en daar een draai aan geven zodat het klopt bij eerdere EIGEN artikel. Je kan uit een gesprek van een half uur of een artikel van anderhalve bladzijde niet een zinnetje uit gaan pikken en duivelse gedachten op los gaan laten die ALLEEN in het eigen hoofd, om wat voor reden dan ook (!), bestaan! Laat staan dat je ook maar enig idee heb van al die mensen die jarenlang bezig zijn geweest en ALLEMAAL zwaar zijn bedreigd door justitie, politie of zelfs een burgemeester! In de Vaatstra zaak hebben we het over 1999. Na 15 jaar is het nu klaar.
    Er zijn wel degelijk heel veel mensen die dingen doen omdat het gewoon belangrijk is voor ons allemaal. Sommige krijgen daar veel voor betaald en sommige bekleden hoge functies. Sommige doen het als hobby, vrijwillig, gewoon voor het goede doel. Dus waar “jullie” mee bezig zijn gaat dwars in tegen datgene waar ieder betrouwbaar mens niet tegen kán zijn. Tenzij je natuurlijk zelf inkt en inktzwart van binnen ben en dus keihard aanschopt tegen de mensen die proberen een postitief steentje bij te dragen.

    Dus voor de mensen die echt proberen alles in breder perspectief te zien en niet op de persoon te spelen, hier een stukje uit de, emotionele toespraak, van Wim Dankbaar:

    Wim zei het als volgt: Een kind is afhankelijk van zijn ouders. Deze brengen het kind normen en waarden bij. Hebben een voorbeeldfunctie. Leren het kind op te groeien tot een zelfstandige volwassene en stomen het klaar voor deelname aan de maatschappij. Daarbij moet het kind volledig kunnen vertrouwen op de goede intenties van de ouders. Wat ze hem vertellen moet waar zijn. Met name omdat het kind afhankelijk is van de ouders het vormen van zijn eigen beeld.
    Die zelfde verhouding bestaat volgens Wim ook tussen de burger en de overheid.
    (http://www.hethaagsecomplot.nl)

    Like

    • Als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik schreef dat de inspanningen van Wim Dankbaar c.s. veel opleverde. Het enige waar ik mijn bedenkingen bij heb is de achterliggende Demmink agenda. Hierdoor wordt alle aandacht op de asielzoekers gericht als daders. Er wordt helemaal voorbijgegaan aan specifieke kenmerken zoals datum, plaats, volle maan etc. Dit geeft mij te denken.

      Like

  5. Nog iets: ik kan verklaren dat ik van 20:00 uur tot in de kleine uurtjes het woord Demmink verder niet heb gehoord! O ja, dat de Demmink beelden van jdtv in Brandpunt te zien zijn zondag 11 mei.

    Like

    • Ik weet niet wie je bedoelt met ‘jullie’ maar ik voel me bepaald niet aangesproken, maar wil wel reageren, want dan wordt het tijd dat je eerst eens nadenkt voordat je een dergelijke tweet de wereld in brengt.

      Dezelfde verhouding bestaat volgens Wim tussen de burger en de overheid? Asjeblieft zeg! Wat een gezemel om volwassen mensen in deze maatschappij als kinderen neer te zetten t.o.v. de overheid. En daar ga je nog in mee ook?!!!

      En dan nog iets Myra, ik hoorde je tegen Baybasin zeggen dat je eerder weg bent gegaan omdat je de gang van zaken tijdens de zitting niet langer kon verdragen. Je was toch met die vlotte gozer. Nou jullie vertrokken bepaald niet chagrijnig, in tegendeel. Wie wil jij nou wat wijsmaken. Mij niet! Ik was er bij en heb me er behoorlijk aan gestoord, en al helemaal toen je dat verhaaltje tegen Baybasin ophing. Je vertrek ook nog in je voordeel uitspelen, gatverdarrie.

      Like

      • O ja, dan lees ik bij Ton Hofstede het volgende:
        ‘De ouders van Jasper S. zouden aanvankelijk wel (incognito) komen. Maar na het uitlekken in de media hebben zij er voor gekozen verstek te laten gaan bij de presentatie.’

        Die mensen zijn gewoon door Mauritz en Dankbaar zelf aangekondigd. Niks niet incognito. Het is niet anders dan liegen en bedriegen en manipuleren.

        Like

      • Myra valt hier volledig door het mandje.. met zulke vrienden heeft Baybasin geen vijanden meer nodig..
        Maar ja, Baybasin speelt zelf ook de vermoorde onschuld als lid van een criminele clan al is hij er natuurlijk door justitie ook bijgelapt..

        Like

      • Hoe zat dat ook al weer met die blonde dolly aka swap i chou en Dankbaar? Die zou zijn ondergang worden, schreef je? Kun je dat nog eens toelichten?

        Like

      • Don weet meer over de levenswandel van Xara dan ik.
        Don, weet jij of zij een oudere zus of familie is van Anne , het CDA gemeenteraadslid in de stad Groningen?

        Like

  6. Maar goed beste Myra, helemaal begrijpen doe je het blijkbaar niet. Mijn kritiek op Mauritz en Dankbaar geldt uiteraard niet de mensen die zij emotioneel exploiteren, in tegendeel. Ik vind hun mentaliteit minderwaardig, gewoon op basis van concreet gedrag, de aantoonbare leugens, en het woordgebruik. Ze hebben dus de zaak Vaatstra, de moeder van Marianne, de ouders van Jasper, gewoon gebruikt voor hun eigen agenda. Natuurlijk het algemene belang, de hogere maatschappelijke waarden. Zeggen vader en zoon Poot ook, maar willen ondertussen wel graag miljarden claimen van ons burgers. Dat spel zie je blijkbaar niet. Ik hoop dat je eens gaat nadenken, voordat je mensen een zwarte ziel en duivelse gedachten toedicht. Die labeltjes kun je maar beter achterwege laten.

    Like

  7. Ik heb iets gevonden over de achtergrond van OvJ Henk Mous die m.i. een boel vertduidelijkt over de persoonlijke levenhouding van deze serieleugenaar zoals we hem nu wel mogen noemen: de familie Mous is oorspronkelijk Joods en Pools en kwam na de pogroms naar Nederland (Zuid- limburg) en vandaar – inmiddels tot het katholicisme bekeerd – naar Friesland (Bakhuizen, Bolsward) waar de vader van Henk Mous in de jaren 50 een metaalfabriek begon (faillissement 1975)..:

    Voor de Mousen had Friesland van oorsprong iets Bijbels, het was het beloofde land. Oorspronkelijk waren ze Joden geweest, die rond 1800 – vanwege de pogroms in Polen – naar het westen vluchtten en zo uiteindelijk in Friesland zijn beland. De Mousen hebben zich in die tijd niet alleen tot het katholicisme, maar ook tot het Fries bekeerd.

    http://www.huubmous.nl/2014/03/30/een-katholiek-uit-friesland/

    Like

  8. ‘Het echte probleem van Kollum zit hem in het heersende politiek correcte denken en handelen van pers en beleidsmakers. Daardoor kan het ongenoegen over asielzoekers niet aan de orde komen, want dat wordt onmiddellijk afgedaan als discriminatie. Ook hier de feiten: 90 procent van de asielzoekers komt niet omdat ze op de vlucht zijn voor lijf en goed, maar uit economische motieven, waaronder ook criminele redenen. In de asielzoekerscentra is een levendige handel in door asielzoekers gestolen goederen. Dat heb ik met mijn eigen ogen en oren vastgesteld tijdens een werkbezoek. Er heeft handel in harddrugs plaats en mensensmokkel, dit alles is inmiddels vastgesteld door justitie en politie. Die feiten worden niet apart geregistreerd maar verdwijnen in algemene statistieken. De plaatselijke bevolking is echter niet gek, want hoort en ziet veel en is er soms het slachtoffer van. De verhalen doen hun ronde en worden naar hun aard aangedikt, maar de basis blijft feitelijk. En die feiten, daarover mag niet worden bericht door beleidsmakers, politie en justitie en niet te vergeten de onafhankelijke (!) pers. Daar krijg je dus op den duur stront van die zijn uitweg vindt in rellen als in Kollum. De schuldigen zijn echter niet de zogenoemde relschoppers, maar het beleid en de onafhankelijke pers. Premier Kok (PvdA) roept intussen op tot kalmte, is bezorgd en wil een adempauze, waartoe B en W inmiddels heel verstandig hebben besloten. Een gouden vent zo’n premier!’

    Aldus Pim Fortuyn in zijn column ‘Kollumerstront’ die op 16 oktober 1999 verscheen in Elseviers Weekblad. Nederland was in die tijd geschokt door de moord op Marianne Vaatstra, maar vooral ook door de mogelijkheid dat zij door een asielzoeker was vermoord. De keel van Marianne Vaatstra was immers doorgesneden en dat doet een Nederlander niet, laat staan een oprjochte Fries.

    http://www.huubmous.nl/2012/11/26/identiteit-en-kollumerstront/

    Like

  9. Een tamelijk storende gewoonte op sommige “alternatieve” sites is om een muzikale noot in te lassen: Daarom als uitzondering en toch heel toepasselijk: Brel zingt Don Quijotte..:

    NB Ik kwam op de weblog van Huub Mous die constant verward wordt met Henk Mous – in en buiten Friesland – een Friese reactie tegen die het ook in Friesland gevoelde leugenachtige karakter van Henk Mous onderstreept: http://www.huubmous.nl/2012/05/17/aanklacht-tegen-ljouwert-2018/#comment-121784

    Like

  10. lidy mei 10, 2014 om 8:46 pm · ·

    “O ja, dan lees ik bij Ton Hofstede het volgende:
    ‘De ouders van Jasper S. zouden aanvankelijk wel (incognito) komen. Maar na het uitlekken in de media hebben zij er voor gekozen verstek te laten gaan bij de presentatie.’
    Die mensen zijn gewoon door Mauritz en Dankbaar zelf aangekondigd. Niks niet incognito. Het is niet anders dan liegen en bedriegen en manipuleren.”

    Naar welke media is het uitgelekt?
    Als het alleen op de niet reguliere mediakanalen staat, is dat toch niet erg? Dan weten er toch maar weinig mensen van? 😉 Die sites worden toch niet gelezen door ‘normale’ mensen, laat staan dat voor waar wordt aangenomen wat daar staat.

    Ongeacht welke motieven iemand heeft om in welke zaak dan ook te duiken, diegene heeft er altijd veeeeeel meer tijd, energie (en geld) ingestoken dan ik.

    Like

    • Dit soort zaken als de uitnodiging van de familie Steringa bij de boekpresentatie die Dankbaar stom genoeg zelf al weken terug lekte wordt wel selectief door mensen als Freddy Vaatstra en swapioten uit de alternatieve media gehaald en doorgegeven. De Vaatstra’s hebben daarop verhaal gehaald bij de familie Steringa die vervolgens in hebben gebonden.
      Met dank aan Wim Dankbaar om zo te zeggen..

      Trouwens, wat is die Frides Lameris uit Zuidlaren stil. Zou hij een spreekverbod hebben gekregen om zich zo te vrijwaren van een persoonlijk faillissement??

      Like

      • Ik snap nog steeds niet hoe het toch allemaal kan. Eerst is die swapichou aka Xara een trol op zijn site en dan lees ik dat ze een bloeiende, weliswaar platonische, relatie hebben. En jij De Haas was er van overtuigd dat deze blonde dolly zn ondergang zou worden. Ik dacht toen ik dat las, wat krijgen we nou, die Dankbaar was toch gelukkig getrouwd. En dan op de dag van de presentatie komt die Xara met dat vreemde artikel, dat de liefde voorbij is. Dat is toch voor een ‘normaal’ mens niet meer te volgen, toch hansjohn :-). Ik vind dat allemaal zo raar. Ik ben benieuwd of de kopstukken zoals ze claimen, als dominostenen gaan vallen met de onthullingen in hun boek. De heren hebben hoog ingezet. Tja en dan die Frides Lameris, daar zou Don toch naar informeren? Die boeken ga ik niet meer lezen, ik hoor het wel van jullie 🙂

        Like

    • Ja, veel tijd en energie steken ze erin … voor eigen gewin en een obscure agenda, direct verbonden aan het grootkapitaal, de maffia en ander globalistische (NWO) tendensen. Dat is de juiste context in deze.

      Dit zijn grote en levensgevaarlijke criminelen die poseren als strijders voor rechtvaardigheid, maar in werkelijkheid de Duivel en Mammon dienen.

      Al die blogjes en figuren doen aan kruisbestuiving en is in feite een incestueuze kliek die het soms zelfs letterlijk met elkaar doen. Hun dagtaak bestaat uit het belazeren, exploiteren en uitzuigen van jan en alleman.

      Like

    • Schijnt een administratieve kwestie te zijn omdat de boek later dan afgesproken was uitgeleverd zijn door de uitgever aan bolcom, volgens Dankbaar

      Like

    • Aan het eind van de Chipsol affaire, Baybasin affaire en de Vaatstra moord zie ik steeds weer de naam Joris Demmink opduiken. Dus is dit wel zeker het geval. Laat onverlet dat ik respect heb voor het werk dat Wim Dankbaar en partners hebben gedaan in de Vaatstra case. Ik ben echter minder tevreden dat alle aandacht MOET gaan richting de asielzoekers en het wegsluizen daarvan. Hier zou idd Joris Demmink alleen maar toe in staat geweest zijn. Dat het hier m.i. een rituele moord betrof (Beltane, volle maan, Maagd Marianne (lucifer), Meiboom, tunneltje etc. etc.) wordt volgens mij onderbelicht. Hier zitten meer duistere krachten achter. Misschien dat indien de zaak eenmaal is opengebroken daar meer aandacht voor komt. Dat zou dan een welkome bijkomstigheid zijn maar is voor zover ik het kan beoordelen geen onderdeel geweest van de strategie. De strategie was mijn inziens volledig gericht op Joris Demmink en zijn helpers zoals Brouwer. Nogmaals wil ik stellen dat Demmink voor al zijn misdaden moet worden bestraft maar niet mag afleiden van de werkelijke daders in de Vaatstra moord.

      Like

      • Dat Demmink steeds naar voren komt is niet aan de onderzoekers te danken, maar aan de man zelf of de omstandigheden waarin hij verkeerde. Het is onmogelijk dit uit het verhaal weg te laten. Juist ook omdat de man in veel andere zaken ook opduikt. Rolodex is daar bijvoorbeeld een belangrijk voorbeeld van.

        Verder zeg je dat de aandacht niet af mag leiden van de werkelijke daders. Klopt. En dat is juist de reden dat de focus ligt op het AZC en het weg sluizen van de daders. De daders waren azc-ers die onmogelijk weg gesluisd konden worden zonder medewerking (minimaal) van de overheid. Daar zijn Demmink, de Brouwer, mous, wiersma, Adema en Vos en nog velen anderen bij betrokken.

        Like

        • Jij zegt dat de daders uit het AZC kwamen. Misschien waren zij wel mede-daders of hebben zij “slechts” hulp verleend aan de werkelijke daders, dus medeplichtig. Dat Jasper Steringa onschuldig is is ook mijn absolute overtuiging.

          Like

      • Even voor de goede orde; Mauritz zelf heeft ik mag wel zeggen zeer na drukkelijk aangekondigd dat de rol van Demmink in de Vaatstrazaak uitvoerig aan bod zou komen in het boek. Dus dan verwacht ik onthullingen die zijn aandeel aantonen.

        In de tweede plaats is het de tweet van Myra die liveverslag deed van de presentatie, die die rol zeer prominent de wereld in brengt: ‘ Demmink en Brouwer waren de monsters in de Vaatstrazaak.’

        Het is onmogelijk om dit, de rol van Demmink, uit het verhaal weg te laten, schrijf je. Nee lijkt me een understatement. Ik heb hoge verwachtingen, na die aankondiging van Demmink. Niet om het verhaal weer opnieuw te lezen, maar om nu eens eindelijk dan het beloofde naadje van de kous te vernemen.

        Wat dat betreft hebben de heren nogal wat beloofd. Uitstel na uitstel vanwege alle nieuwe bewijzen. Ik wil niet lezen dat ‘de daders onmogelijk weggesluisd konden worden zonder hulp van overheidsambtenaren.’ Dat verhaal ken ik. Nu de onderbouwing en de bewijzen. Met een mooi verhaal, al klinkt het nog zo logisch en aannemelijk krijg je Jasper niet vrij.

        Maar goed de heren hebben zich al ingedekt met hun praatje: Als Jasper naar aanleiding van de ‘onthullingen’ in dit boek alsnog wordt vrijgesproken dan is dat ‘mooi meegenomen’, toch?

        Je hebt een beetje vreemde manier van redeneren beste Grijze Duif.

        Ik heb het boek van Ton Derksen gelezen. Degelijk werk, geen enkele twijfel, Baybasin is onschuldig. Ik ken het boek van Mauritz en Dankbaar niet, ben sceptisch. De inhoud heeft jou Grijze Duif overtuigd. Nogmaals ik ben benieuwd en laat me graag verrassen.

        Like

      • Grijze Duif, als toelichting op mijn reactie t.a.v jouw Demminkopmerking hier een reactie van Hans Mauritz bij de Demminkdoofpot waar ik mijn verwachting op baseerde:

        ‘Beste bezoekers van DDD. Het Verboden Dagboek van Maaike Vaatstra (hierin een omvangrijk hoofdstuk over de rol van Demmink) is bij BOL.com gewoon weer te bestellen, onder meer nadat het AD gisterochtend een rectificatie had geplaatst op een prominente plaats in de krant.
        Etc.
        – door J. Hans Mauritz op vrijdag 14 februari om 11:17’

        Vandaar mijn hoge verwachtingen.

        Like

      • Maar eerlijk gezegd kan ik me gezien de ontwikkelingen van de afgelopen tijd bijna niet voorstellen dat er in dat boek een omvangrijk hoofdstuk te vinden is over de rol van Demmink. Begin nu toch wel nieuwsgierig te worden naar de inhoud, spannend 🙂

        Like

    • @DeGrijzeDuif Overigens zou je nog terugkomen op mijn uitspraak betreffende Marcel Vervloesem. Ik zit nog met smart te wachten. Ik zou Marcel Vervloesem ook graag willen kunnen vertrouwen maar dat lukt maar niet gezien zijn NIET traceerbare successen.

      Like

  11. Dat filmpje waar de heren zo opgewonden over deden. Dat filmpje daar heb ik veel eerder over gelezen. Het verhaal kwam mij meteen bekend voor. Dat is pertinent niet nieuw. Ik zat steeds te denken, waar waar waar ook al weer. En dat moet dan wel bij KLOL zijn geweest. Dus ik ben wel benieuwd van wie en opwelke manier ze aan dat filmpje zijn gekomen. Even speculeren: Micha Kat. 🙂 . Heeft iemand dat boek al gelezen?

    Like

    • Het filmpje komt van Gerrit de Boer, privé detective. En is onder andere bij PRdV sinds 2007 in bezit. Ik heb het filmpje gezien en vind het bijzonder onsmakelijk en niet te verteren. ..

      Like

      • Ik ben benieuwd naar nieuwe onthullingen en bewijzen., die ons zijn beloofd. Als alles wordt opgehangen aan dat filmpje dan heb ik nog wel wat vragen.

        Like

      • Heeft het opschuiven van de presentatie van het kenelijk toch explosieve boek uiteindelijk niet te maken gehad met de afspraak die de auteurs kennelijk met bepaalde partijen hebben gemaakt dat de uitgave NA de verjaringstermijn van 15 jaar op 1 mei 2014 zou plaatsvinden..?

        Like

      • Nee hoor, de haas, absoluut geen kwestie van timing, kwam toevallig zo uit. Niettemin is er, gezien de reactie van Dankbaar over dit aspect, wel over nagedacht. Daarom weet hij het zo goed. Maar goed het ging de dappere dodo’s ook niet om de daders of om jasper of om de Vaatstra’s. Het ging hen er imers om de misstanden binnen ons rechtsbestel aan de kaak te stellen. Wat jammer dan toch dat Mous al heeft laten weten het boek niet te willen lezen. En Dankbaar wacht de volgende smaadzaak met vertrouwen af.

        Like

      • Oja, die opmerking van mij de haas is natuurlijk cynisch, maar dat had je vast wel begrepen. Scherp van jou opgemerkt. Samen komen we er wel achter.

        Like

      • Ik las dit in een commentaar van Vuur:

        “En in het boek wordt ook iets gezegd over verjaring maar dat klopt niet:

        http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straffen-en-maatregelen/vraag-en-antwoord/wanneer-kan-ik-door-verjaring-niet-meer-worden-vervolgd-voor-een-misdrijf.html
        Geen verjaring bij ernstige misdrijven
        De volgende misdrijven kunnen niet verjaren:

        misdrijven waarop een levenslange gevangenisstraf staat (zoals moord);
        misdrijven met een gevangenisstraf van 12 jaar of meer (zoals verkrachting, mensensmokkel en doodslag);
        zedenmisdrijven tegen kinderen met een straf van 8 jaar.”

        Dus de veronderstelde verjaring is niet juist. Vind ik een geruststellend bericht, want het is uiteraard niet te verteren dat de schuldigen vrij uit zouden gaan.

        Like

  12. Ik geloof dat de twee asielzoekers en de twee Duitsers de (hoofd)daders zijn en geloof niet in het verhaal van de Van Korlaars. Dat de verkrachtingsmoord op 1 mei plaatsvond is m.i. minder relevant. Ook op Olympiczion heeft men in deze zaak geen directe verbanden met adel- of andere elitepersonen kunnen vaststellen.
    De directe (mede)verantwoordelijkheid van Demmink voor het saboteren van het politie onderzoek in deze zaak en andere zaken (zaak Baybasin, Enschedese vuurwerkramp) zal m.i. enkel met een parlementaire enquete-onderzoek kunnen worden vastgesteld.

    Like

    • Ik kan die verbanden ook niet vaststellen. Ik zeg ook niet dat dit verhaal aan de van Korlaars gekoppeld moet worden maar zeg alleen dat er veel aanwijzingen zijn dat er meer achter zit.

      Like

      • Er zijn inderdaad aanwijzingen die je noemt en de vaak genoemde talenknobbel Eheu heeft er een doorwrocht artikel over geschreven. Maar is het daarom waar?
        Ik denk dat het gebied waar het lichaam is gedeponeerd inderdaad over sterke krachten beschikt wat ook wordt gerepresenteerd in de straatnamen, locatienamen en de directe aanwezigheid van een voormalig klooster dat vaak bij kruisingen van leylijnen gebouwd is.
        De protestantse sekte is een twijfelachtige op de omgeving parasiterende club maar zij gaan zich m.i. niet te buiten aan moorden omdat dat niets oplevert vanuit een streng calvinistisch-kapitalistisch standpunt.
        M.i. is het verstandig dat deze (mogelijke) kant van de zaak Vaatstra wordt weggelaten in het boek omdat het totaal niet bijdraagt aan het realiteitsgehalte en de bewijskracht die het boek dient te hebben.

        Like

      • Nieuwe ontwikkelingen in de rol van het Lichtpunt bij de moord op Marianne Vaatstra?

        De broer van Anneke, Jan Wagenaar, is ook diegene die de Jasper S. leugen moest verkopen aan de massa. Jasper S. is de zogenaamde dader van de moord op Marianne Vaatstra. Alle echte sporen zijn verdwenen in het politie-onderzoek. Jasper S. werd opgepakt en de rust keerde terug, de opzet was geslaagd. En Jan Wagenaar die opeens als voorzitter van dorpsbelang Zwaagwesteinde fungeert moet de Jasper S. propaganda in stand houden. Waarom juist Jan Wagenaar? Wat is zijn betrokkenheid bij ‘Het Lichtpunt’ en de mysterieuze dood van zijn zus? Wat is de betrokkenheid van ‘Het Lichtpunt’ bij de duivelse moord op Marianne Vaatstra?

        http://olympiczion.nl/index.php/het-lichtpunt-in-friesland-is-satanische-sekte-deel-3/#comment-43155

        Like

      • Ik denk ook nog steeds dat er meer aan de hand is. We krijgen nu met het boek van Mauritz en Dankbaar een tweede simpele versie van het verhaal. Maar ook dat zal de waarheid niet zijn.

        Like

      • Er rust maatschappelijk een gigantisch taboe op dat satanische gedoe, en ik moet er ook niet veel van hebben, maar ik ben er van overtuigd dat het een realiteit is. Je moet er m.i. gewoon nuchter naar kijken en feiten blijven verzamelen. Dat maatschappelijke taboe wordt uiteraard door betrokkenen uitgebuit, in een kat en muisspel, waardoor deze praktijken vrijwel ongestoord door kunnen gaan. Maar wij letten op 🙂

        Like

  13. Overigens wacht ik ook nog steeds op een reactie op het boek door Frides Lameris die tot voor kortgeleden nog een principieel strijder voor het vrije woord was..

    Like

  14. Ik moet nog zien of de kopstukken als dominostenen vallen. En daar geloven ze zelf ook niet in als ik deze reactie van Wim zo lees:

    Wim, de wet op de verjaring is jaren geleden al aangepast. Vanaf 2006 geldt er voor zware misdrijven zoals moord geen verjaringstermijn meer. Dus mocht er ooit een herziening komen in deze moordzaak, wat ik helaas niet verwacht, kunnen de echte daders alsnog berecht worden.

    +++++++++++

    Albert, dat geldt voor moorden die sinds de wetswijziging zijn gepleegd. Niet met terugwerkende kracht voor moorden die daarvoor zijn gepleegd. Wolfgang is dus “homefree”, juridisch gezien, En Ali ook. Ludger ligt al onder de groene zoden. Neemt niet weg dat Wolfgang ons boek niet leuk zal vinden. Laat hem maar komen met zijn smaadzaak. Misschien kan hij uitjanken bij zijn vriend Henk Mous? Die heeft al laten weten dat het OM niet wil reageren op ons boek. Jammer hoor.

    Like

  15. Zelf heb ik het boek vrijdag gelezen en ik kan je vertellen dat Wim en Hans uitmuntend werk hebben geleverd. Ze hebben het werk voor Maaike, heldin, afgemaakt …. en hoe….

    Het hele verhaal rond de moord klip en klaar uitgelegd met bewijzen. Het enige wat ontbreekt is het motief waarom het zo is gegaan. En ik moet jullie wellicht ook teleurstellen…… Geen spookcomplotten over Demmink, Friso of wat dan al nog meer. Lees het boek en huiver.

    Je mag vinden wat je vindt van Wim en Hans, over hun motieven of zuiverhuid maar hier is geen speld tussen te krijgen.

    Bottom line is dat politie en justitie aantoonbaar door en door corrupt zijn, een meisje op weerzinwekkende wijze vermoord en verkracht is…. als een beest afgeslacht, bewust door onze overheid de ware toedracht (waarom????) verborgen gehouden en een onschuldige (Jasper Steringa) er voor op laten draaien.

    Ongetwijfeld zullen Hans en Wim van alles over zich heen krijgen om hun geloofwaardigheid onderuit te halen maar een beetje intelligent mens die het boek heeft gelezen zal zelf ook zien dat juist ons door en door verrotte overheid met al hun monsters inclusief de media het werkelijke probleem is.

    http://vuur01.wordpress.com/2014/05/17/100-graniethard-bewijs-jasper-steringa-is-onschuldig/

    Like

  16. Weer dat gejullie. Ik kom niet met een spookcomplot over Demmink. Waar haal je dat vandaan? Ik lees de woorden van Mauritz in februari waarin hij een omvangrijk hoofdstuk over de rol van Demmink aankondigt. En nu worden de rollen ineens omgedraaid en lees ik die suggestieve zinsnede van jou, en de grijze duif idem dito, als zou ik teleurgesteld zijn als er geen omvangrijk hoofdstuk te vinden is over de rol van Demmink in het boek. Ja mag ik daar ern vraagteken bijzetten? Km nou! Vanwaar die ommekeer? Dat geeft mij te denken. Er worden mij net iets teveel uitvluchten de ether in gegooid nog voordat er commentaar is geleverd.
    Ik ga er van uit dat er bewijzen zijn en dat het boek in die zin waarheidsgetrouw is, maar gezien deze vreemde manoeuvres en de plotselinge warme contacten met Micha Kat, hoe is het in vredesnaam mogelijk, schat ik dat het een gedeeltelijke waarheid. En ik kijk er zeker niet van op als de heren een deal hebben gemaakt.

    Like

    • Tot voor kort had ik geen bedenkingen totdat ik het interview zag van Mauritz met Micha Kat, en dat heb ik direct kenbaar gemaakt bij Dankbaar (met name vanwege het mailtje, waarin hij mij meedeelde dat Micha Kat dubbelspel speelt en dat was in de tijd van de weggemodereerde discussie met boudine berkenbos op zijn blog
      http://rechtiskrom.wordpress.com/2014/01/31/4727/

      Een Micha Kat die een zo minderwaardige rol heeft gespeeld in de rechtszaken rond de vaatstradagboeken en de smaadzaak tegen Dankbaar. En die dan Dankbaar op het hart drukte geen advocaat in de arm te nemen, met alle gevolgen van dien.

      Dankbaar modereert net als Boudine Berkenbosch dat het een lieve lust is. En dat doet hij zelfs nu nog in de oudere afleveringen. Daar heb ik een opmerking over gemaakt, want het begint dan erg te lijken op manipulatie en in feite is het dat. Alles wat niet welgevallig is wordt onder het mom van zogenaamde ultieme rechtschapenheid, gewist. Dat draagt bij mij uiteraard niet bij aan vertrouwen.

      Daarbij komt dat de groep Mauritz, Dankbaar, Kat, Ton Hofstede, Myra, DeDemmnkdoofpot, De Roestige Spijker, Boudine Berkenbosch en Steven Brown met elkaar samenwerken. Ze doen ook steeds minder moeite om dit te verbergen. En dat draagt wat mij betreft niet bij aan het vertrouwen.

      Dan de presentatie die blijkbaar door de aanwezigen werd toegejuichd, maar die ik zeer ontluisterend vind. Om oplossing voor de mensen waar deze hele zaak om draait weg te zetten als bijvangst; ongehoord. Het gaat dus om politie en justitie. Prima, maar ineens is dat eind februari aangekondigde omvangrijke hoofdstuk over Demmink niet meer aan de orde. Is het dan vreemd dat ik persoonlijk denk dat wij geconfronteerd worden met een gedeeltelijke waarheid?!

      De bewijzen zullen er zeker zijn. Het boek zal ongetwijfeld waarheidsgetrouw zijn, maar net als met het boek van Ton Derksen wordt het waarom er zorgvuldig buiten gehouden. Baybasin kan op basis van de bevindingen een herziening tegemoet zien. En ongetwijfeld zal in een later stadium de rol van Justitie en politie aan de orde komen. Of niet als op dat niveau ook een deal is gemaakt. Hoe dan ook Derksen stelt dan dat hij zich heeft volgens de opdracht en afspraak geconcentreerd op het dossier Baybasin, niet meer en niet minder. Dus hoefde hij zich niet te baseren op een eventuele deal op ern ander niveau. En zo kon hij zonder ballast aan het werk.

      Mauritz en Dankbaar laten het waarom ook buiten hun boek, maar hun motivatie gaat voorbij de slachtoffers, dat is volgens Dankbaar bijvangst, zij concentreren zich in de eerste plaats op de corruptie binnen politie en justitie a.d.h.v. De Vaatstrazaak, maar als ik lees dus niet op het niveau van Demmink, want als ik de reacties zo lees is dat omvangrijke hoofdstuk niet meer opgenomen in dat boek. Daar denk ik iets van, omdat ik altijd kijk naar consistentie en dat ontbreekt bij de heren, maar de inhoud van het boek kan binnen het kader van onderzoek uiteraard waarheidsgetrouw zijn binnen het gegeven beperkte kader.

      Like

      • Ongetwijfeld waarheidsgetrouw, neem ik terug, na wat ik tot dusver heb gelezen in de boekbespreking op Boublog. Het zal ongetwijfeld een prachtig verhaal zijn, hoogstwaarschijnlijk.

        Like

    • Hier nog even de link naar de demminkdoofpot waar Mauritz de aankondiging doet:
      https://www.demminkdoofpot.nl/page/module/ambassade-haalt-demmink-reactie-.html#reacties

      Dus over het onderuithalen van hun geloofwaardigheid, Vuur. Dat doe ik niet. Dat doen de heren zelf, ze modereren, manipuleren, verdraaien en liegen zonodig, net als de collega’s waarvan we de namen inmiddels wel kunnen dromen en in plaats dat ze zelf een weerwoord geven komen de stoottroepen.

      Liever de discussie op het eigen blog, dan ben je meester, zoals we recentelijk weer zagen bij Boudine Berkenbos op Boublog. Maar haar geloofwaardigheid slinkt met de dag. Je ziet deze mensen dan ook zelden, noch bij elkaar noch bij anderen reageren. Dat doen de hulptroepen wel en dat volgen ze dan ik mag wel zeggen op de voet en doen er hun voordeel mee.

      Zo dat was het weer voor vandaag, en opnieuw mijn dank Don voor de geboden ruimte.

      Like

  17. Nou toch nog een belangrijke aanvulling op die verjaringstermijn. Boudine meldt het volgende:

    oudine Berkenbosch:
    18 mei, 2014 op 09:35
    Beste Vuur,
    Dank voor de boekbespreking!
    Wat je zegt over de verjaring, klopt echter niet helemaal. De wet is in dat opzicht gewijzigd, maar omdat de moord is gepleegd in 1999, gelden daarvoor nog de oude verjaringstermijnen. Voor doodslag is dat 15 jaar en voor moord was het 18 of 20 jaar. Maar moord is met voorbedachten rade, in dit geval is daar geen sprake van. Het is dus doodslag en de verjaringstermijn is dan 15 jaar. En nu maar hopen dat ik dit alles goed heb onthouden, want ik zeg dit uit het blote hoofd, zonder mijn oude studieboeken er op na te slaan.”

    Kortom for the record, het idee van bewuste timing is hiermee nog beslist niet van de baan.

    Like

  18. Stekeldier schrijft het volgende:

    ‘Ik durf al wel te stellen dat het boek een stuk dunner had gekund (en gemoeten) als men zich meer tot de feiten had beperkt en niet (hoe begrijpelijk ook bij zo’n afschuwelijke moord en bij zo’n moeizame jarenlange strijd incl. bedreigingen, rechtszaken etc.) zo door frustratie, woede en emotie had laten leiden. Het boek dreigt door dit laatste zijn doel voorbij te schieten.’

    En dan het nuchtere commentaar van een zekere

    ” Herman:
    18 mei, 2014 op 14:17
    Waar ik al voor vreesde: een vroegtijdige discussie tussen enkelen, terwijl de anderen thuis nog steeds op het boek zitten te wachten.
    Voorts: “Ik denk zelf…”
    Maar goed dat we de vrijheid van zelf conclusies -al dan niet voorzien van vermoedens- ook mogen en dienen te trekken.
    Een reële vraag is en blijft, althans nog voor mij is deze:
    “Volgens Isabella logen de asielzoekers altijd”. -Waarom zouden deze drie bekennende asiel zoekers nu ook niet met een stalen gezicht staan te liegen? Bekeerd tot de Pinkster Gemeente. hebben ze het “Licht” gezien?
    Dit schrijf ik enkel met goede bedoelingen en alle achting! -Begrijp me goed.”

    En dan een alinea uit de boekbespreking van Boudine zelf:

    Geen onzin is echter, wat er vervolgens gebeurde. Hoogst waarschijnlijk vond reeds op zaterdag 1 mei, zeg maar rond etenstijd, overleg plaats tussen de burgemeester, de hoofdofficier van justitie en het hoofd van de politie, de zogenaamde driehoek. Zij hebben hoogst waarschijnlijk besloten om even Apeldoorn Demmink te bellen, die op dat moment Directeur Generaal Vreemdelingenzaken was. Bewezen is slechts dat op zaterdagavond tussen 10 uur en 1/2 12 een anonieme asielzoeker zonder bagage en zonder papieren door Friese politieagenten werd aangeleverd in het uitzetcentrum van Amsterdam. Bewezen is tevens dat de man Ali heette en dat hij op maandag is verdwenen. Dat had Apeldoorn snel geregeld.

    Was getekend, hoogstwaarschijnlijk

    Need I say more.
    Het is toch meer dan verschrikkelijk.

    Like

    • Ik heb het verhaal/de boekbespreking van Boudine zorgvuldig gelezen. Ze is dus 100% in navolging van Dankbaar naar de bekende oplossing aan het toe redeneren. Aandacht MOET via asielzoekers op Demmink komen te liggen. Ook weer de Koerdische link met het Baybasin verhaal. Complete mind-control mijn inziens. Buiten de 3 notarieel vastgelegde getuigenissen is er voor mij niets nieuws onder de zon. Laat onverlet dat sommige mensen wel iets uit te leggen hebben. Ben echter bang dat dit hele verhaal weer kunstig afgedekt wordt.
      @Lidy Jij bedankt voor je inbreng. De ruimte is er voor.

      Like

      • Inderdaad, het zal de ‘bekende’ oplossing en het bekende scenario zijn, waar vele malen over is gediscussieerd, alle krenten eruitgepikt en kunstig geconstrueerd tot een logisch verhaal, met het filmpje en de drie getuigenissen, uiteraard onafhankelijk van elkaar, gedeponeerd bij de notaris, waar kennen we die van, en gelardeerd met heel veel verontwaardiging en emotie, maar zonder consequenties immers het is verjaard. Kortom ze hebben een prachtig drama geschreven, een docudrama, net echt.

        Like

  19. Pingback: Baybasin en ‘out of the box thinking’ | Baybaşin: politiek gevangen in Nederland·

  20. Ik lees de artikelen over de Vaatstrazaak er weer eens op na en ik moet zeggen buitengewoon interessant in het licht van de huidige ontwikkelingen.

    Nog even over de website Baybasin-report. Ik heb die website opgeheven omdat ik daarmee voortdurend door bepaalde mensen werd belaagd. Op twitter geboycot. Het werd voor mij een last en een te negatieve bezigheid. Ik heb de website daarom opgeheven, een paar maanden helemaal iets anders gedaan.

    De inhoud heb ik geimporteerd op mijn nieuwe website. Omdat ik ook die artikelen interessant blijf vinden in wat zich in de loop der tijd heeft ontwikkeld en wat we nu zien gebeuren rond de Demminkzaak, de Vaatstrazaak en ook de Baybasinzaak.

    Ik schrijf nu op mijn website http://www.vooruitmetdegeit.club over de vrijmetselarij. Ik ben daar door jou Don in geïnteresseerd geraakt.

    Dit ter toelichting, ook omdat de pingbacks hier het niet meer doen. Dan weet je de reden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie. NB De meningen verkondigd en de links die gedeeld worden in de reacties zijn de persoonlijke meningen van individuele scribenten en vertegenwoordigen niet noodzakelijkerwijs de mening van Don Quijotte.

